راهنمای انتخاب کابین دوش،پارتیشن حمام{بهترین برند و مارک}

راهنمای خرید کابین دوش

با مدرن شدن تجهیزات و تاسیسات داخل ساختمان این روزها انواع متفاوتی از کابین‌ دوش را در بازار شاهد هستیم که دارای طرح ها و قیمت های مختلفی هستند. اگر قصد خرید دارید حتما این سوال برایتان پیش آمده است که کدام مدل را انتخاب کنید. برای اینکه خرید مناسبی داشته باشید چند نکته وجود دارد که برای انتخاب درست کابین دوش یا اتاق دوش باید آنها را در نظر بگیرید. در نظر بگیرید چقدر فضا دارید؟ چه نوع حمامی دارید؟ کدام درب مناسب فضای شما است؟ حمامی که قصد نصب کابین دارید یک حمام اختصاصی است یا حمام اصلی خانواده؟ به طور کامل به این موارد می پردازیم تا انتخابی صحیح و دون نقص داشته باشید.

راهنمای قبل از خرید کابین دوش حمام آیرال به شما کمک می کند تا انتخاب مناسبی برای حمام خود داشته باشید.

آشنایی با انواع کابین دوش حمام

برای راهنمایی صحیح و انتخاب کابین دوش مناسب باید با انواع این محصول آشنا شوید. کابین دوش در مدل های مختلفی تولید می شود که در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها می پردازیم.

دوردوشی حمام

دوردوشی که به آن پارتیشن حمام باز نیز گفته می شود ساده ترین نوع اتاق دوش است. برعکس دیگر کابین دوش ها، دور دوشی‌ها  معمولا سقف ندارند و فقط به عنوان پارتیشن برای جداسازی فضا مورد استفاده قرار میگیرند. اگر فضای حمام شما دارای یک فرو رفتگی بلا استفاده باشد، می توانید این نوع پارتیشن را در آن قسمت جایگذاری کنید. البته به دلیل مسقف نبودن این نوع کابین های دوش، استفاده از آن ها در برخی فعالیت ها مانند رایحه درمانی یا حمام بخار کاربرد ندارد.

دیوایدر

کابین دوش ساده

کابین دوش ساده، اتاق دوشی است که به صورت مسقف تولید می شود. دارای یک زیر دوشی یا وان است. کابین دوش ساده اکثرا دارای امکاناتی مانند دوش سقفی، دوش دستی، تهویه و روشنایی است برای همین قیمت کابین دوش ساده، ارزان تر از کابین دوش های مجهز به سیستم سونا بخار، ماساژور و … است.

کابین دوش سونا جکوزی

کابین های سونا جکوزی، نسبت به کابین دوش های ساده، مجهزتر و گرانتر بوده و در مدل های متنوع با طراحی های بسیار شکیل و جذاب در بازار موجود هستند. این نوع کابین ها دارای سیستم جکوزی، جت های ماساژور کمر، ماساژور پا، سونا بخار، سیستم صوتی، دماسنج، ریموت کنترل و … هستند. دور تا دور کابین سونا جکوزی، شیشه است و به صورت مسقف تولید می شود.

کاربرد کابین دوش و پارتیشن حمام

برای خرید کابین دوش یا پارتیشن حمام باید ابتدا با کاربرد و مزایای آن آشنا شوید تا بتوانید یک خرید مطمئن انجام دهید و به انتظارات و خواسته های خود از خرید کابین دوش و دور دوشی برسید. از کاربردهای کابین دوش و پارتیشن حمام می توان به این مورد اشاره کرد که کابین دوش با قرار گرفتن در اطراف دوش، مانع از خیس شدن و پاشیدن آب هنگام دوش گرفتن به سایر قسمت های حمام می شود. همچنین نمی گذارد فضای حمام همیشه مرطوب بماند و همین امر در کاهش باکتری ها و قارچ های حمام بسیار موثر است. بعضی اوقات سرویس حمام و توالت به دلیل کمبود فضا و کوچک بودن خانه در یک بخش ساخته می شود و از طریق کابین دوش و پارتیشن حمام می توان توالت و دوش حمام را از هم جدا کرد تا افراد خانه بتوانند همزمان از سرویس بهداشتی استفاده کنند.

کابین های دوش شیشه ای از لحاظ تمیز کردن بسیار راحت هستند. جنس شیشه ای کابین دوش به دلیل اینکه فضای حمام را کامل در معرض دید قرار می دهد و برخلاف گذشته که از پرده های پارچه ای به عنوان پارتیشن حمام استفاده می کردند، اصلا به شما احساس خفگی و تنگی جا را القا نمی کند و راحت می توانید از دوش گرفتن خود لذت ببرید.

کابین دوش قیمت

سرد بودن فضای حمام هنگام استحمام، مشکل اکثر افراد است به خصوص افراد مسن و کودکان که به سرما سریع تر واکنش نشان میدهند. کابین دوش یا دور دوشی موجب می شود تا فضای دوش گرفتن شما کوچک تر یا محدود تر شود و بخار ایجاد شده حاصل از آب گرم در کل فضای حمام پخش نشود و فقط در فضای کابین دوش قرار بگیرد و شما دیگر هنگام دوش گرفتن و استحمام احساس سرما نخواهید کرد. کابین دوش و دور دوشی در خانه های بزرگ نیز قابل استفاده است زیرا در حمام خانه های بزرگ که فضای بیشتری در اختیار فرد قرار میدهد، اگر فرد بخواهد انواع وان یا جکوزی را در حمام خانه خود نصب کند باید برای جدا کردن این تاسیسات از یک کابین دوش یا پارتیشن حمام استفاده کند.

مکان مناسب برای نصب کابین دوش و پارتیشن حمام

محل مناسب برای نصب کابین دوش و دور دوشی در واقع کمی بالاتر از کف حمام باید باشد. همچنین باید لبه سنگی و زیر دوشی داشته باشد که از شیبی مناسب برخوردار باشد تا بتواند آب ها و آلودگی ها را به راحتی به سمت چاه فاضلاب هدایت کند. عمدتا کابین دوش یا دور دوشی ها در گوشه حمام نصب می شوند. البته نصب کابین دوش در اتاق خواب نیز امکان پذیر است و امروزه در طراحی های مدرن استفاده می شود.

راهنمایی و نکات مهم در انتخاب کابین دوش

در خرید کابین دوش همانند هر انتخاب دیگری باید به موارد زیادی توجه داشت. با مطالعه راهنمای خرید کابین دوش می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مدل و شکل کابین دوش

کابین دوش ها در شکل‌های مختلف دایره، مربع، مستطیلی و جلوگرد تولید می‌شوند. اندازه و پیکربندی حمام شما، نوع کابین دوش شما را تعیین می کند. در هنگام خرید کابین دوش باید شکلی را انتخاب کنید که پس از نصب کابین دوش، فضای کافی برای تجهیزات و عناصر دیگر باقی بماند و حرکت در فضا دشوار نشود. همچنین کابین دوش ها در مدل‌ های مختلف شیشه ای فریم دار و فریم لس، مدل طلقی پلکسی گلاس با درب کشویی و لولایی تولید می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و شما باید با توجه به این مزایا و معایب و بر اساس سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. برای آشنایی بیشتر با مدل های فریم دار و فریم لس می توانید مقاله کابین دوش یا دور دوشی چیست آیرال را مطالعه نمایید.

نوع درب کابین دوش

اصولاً سه مدل درب شیشه ای حمام نصب و اجرا میشود که ریلی، لولایی و اتوبوسی از پرفروش و پرکاربردها هستند. انتخاب هرکدام از آنها به فضای حمام شما بستگی دارد. درب‌های ریلی برای حمام‌های کوچک و درب‌های لولایی برای حمام‌های بزرگ که فضای کافی برای باز شدن درب کابین را دارند، مناسب است. درب‌های لولایی را فقط می‌توان برای کابین دوش های فریم لس اجرا کرد.

اندازه کابین دوش

اندازه کابین دوش به فضای حمام و همچنین محل قرارگیری سرویس بهداشتی شما بستگی دارد. همچنین باید در نظر بگیرید که کابین دوش یک حمام اختصاصی شما است یا حمام اصلی خانواده؟ در یک حمام خانوادگی شلوغ، محفظه دوش باید در برابر ضربات روزمره مقاومتر باشد، بنابراین ارزش آن را دارد که برای اطمینان از کیفیت و دوام کمی بیشتر هزینه کنید. یا اگر قصد خریدتان از کابین دوش برای استفاده شخصی است باید طرح های جمع و جورتر کابین دوش را انتخاب نمایید.

کابین دوش

ضمناً یکی دیگر از مواردی که در تعیین اندازه کابین دوش باید به آن توجه کرد، ابعاد زیردوشی مورد استفاده در داخل کابین دوش است و باید ابعاد کابین دوش و زیردوشی با هم هماهنگ باشند. ما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفارش، با کارشناسان واحد فروش شرکت آیرال تماس بگیرید تا از راهنمای خرید کابین دوش و مشاوره رایگان استفاده نموده و کابین دوشی مناسب با فضای خود را انتخاب کنید.

کیفیت متریال کابین دوش

در هنگام خرید پارتیشن حتماً از مرغوبیت و کیفیت کابین دوش اطمینان یابید. اتفاقی بدتر از این نیست که پس از یک دوره کوتاه استفاده از کابین دوش، نشانه‌هایی از فرسودگی و خرابی در قسمت‌های مختلف آن دیده شود. بنابراین برای پیشگیری از این اتفاق و برای این که بتوانید سال‌های متمادی از کابین دوش خود استفاده کنید و از آن لذت ببرید، باید از همان ابتدا به فکر انتخاب یک گزینه با کیفیت باشید و تا جایی که مقدور است از بودجه خود کم نگذارید. هنگام تهیه کابین دوش حتما در مورد نحوه تحویل و نصب آن توسط شرکت سازنده پرس و جو کنید.

قیمت کابین دوش

قطعا قیمت هر کالایی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب آن است. عوامل مختلفی روی قیمت کابین دوش تاثیر گذار هستند. تجهیزات و یراق آلات داخل کابین دوش یکی از مواردی است که روی قیمت تمام شده تاثیر مستقیم دارد. در کنار آن برند کابین دوش و کشور سازنده هم از عوامل مهم تاثیرگذار روی قیمت نهایی محصول است. ابعاد کابین دوش، نوع زیر دوشی، رنگ و جنس فریم یا قالب کابین دوش هم در قیمت آن تاثیرگذار است. اگر این عوامل را به خوبی بشناسید و تاثیر آن روی کیفیت نهایی محصول را بررسی کنید می‌توانید انتخاب هوشمندانه‌ تری داشته باشید.

راهنمای انتخاب زیر دوشی کابین دوش

زيردوشى همان طور که از نامش مشخص است، صفحه ای سفید رنگ است که در هنگام دوش گرفتن زیر دوش و در زیر پاها قرار می گیرد. این صفحه در طرح‌ های فراوان با ابعاد و از جنس ‌های متنوع مانند ورق‌های پلیمری اکریلیک، سرامیک، رزین سنگی، فایبرگلاس و معمولا به رنگ سفید ساخته می‌ شود. زیردوشی یکی از اجزای مهم کابین دوش به شمار می رود و اهمیت آن به این دلیل است که باید جنسی مقاوم در برابر وزن انسان داشته باشد و دچار انحنا نشود. مواد اوليه آن بايد تمام اكرليك يا آنتي باكتريال باشد تا به مرور زمان تغيير رنگ ندهد.

حمام در کابین دوش

بسته به نوع و شکل کابین به یک زیر دوشی به همان شکل نیاز خواهید داشت. ابعاد زیردوشی باید با دوردوشی هماهنگ باشد تا بتواند آب را به‌ درستی به سمت خروجی هدایت کند. با استفاده از زیردوشی آب فقط در قسمت داخل کابین جاری خواهد بود و به سایر قسمت ها مانند سرویس بهداشتی نخواهد رسید و قطعا از لحاظ بهداشتی نیز برای افرادی که در یک خانه زندگی می کنند بسیار مناسب است. در صورت استفاده از زیردوشی نیازی به ایجاد سنگ لبه در اطراف کابین دوش نمی باشد.برای آشنایی بیشتر مقاله زیردوشی چیست را مطالعه کنید.

راهنمای انتخاب غلطک یا قرقره کابین دوش

مهمترین قسمت یک کابین دوش کشویی، غلطک های آن است که بیشترین خرابی از آن گزارش می شود. چرا که تنها قسمت مکانیکی کابین دوش است که همیشه به صورت چرخ ماشین در حال حرکت است و در صورت مرغوب نبودن آن به مرور زمان دچار سایش شده و کابین دوش دچار مشکل می شود. اکثر شرکتهای تولید کننده کابین دوش از قرقره های پلاستیکی استفاده میکنند که خود این ریل های پلاستیکی نیز کیفیت خوب و بد دارد و این امر به مرور زمان مشخص می شود. در گذشته به علت پایین بودن کیفیت ریلها مشتریان تمایل به خرید کابین دوش کشویی یا ریلی نداشتند و از درب های لولایی یا بازشو استقبال می کردند، در صورتی که کابین دوش کشویی نسبت به لولایی مزایای بیشتری دارد. درب های کشویی به غلطک های با کیفیت بالا نیاز دارند. شرکت آیرال با پیشی گرفتن از رقیبان خود اقدام به وارد کردن قرقره های فلزی از جنس برنج کرده است که مقاومت بالایی دارند و دوام طولانی مدت را تضمین می کنند.

راهنمای خرید فریم یا قاب کابین دوش

کابین دوش دارای یک قاب یا فریم است که  شیشه در آن قرار می گیرد. به طور معمول جنس قاب کابین دوش، آلومینیوم است ولی در بعضی موارد از استیل یا به اصطلاح استنلس استیل و فلز برنج نیز استفاده می شود. بهترین این فریم ها، آلومینیوم است زیرا سبک بوده و مقاومت بالایی در برابر زنگ خوردگی و اکسیداسیون دارد. در صورتی که استنلس استیل خیلی راحت خط و خش پذیر است و در مقابل گاز مواد شوینده سیاه می شود. به همین خاطر اکثر تولید کننده های کابین دوش داخلی و خارجی از قاب آلومینیوم استفاده می کنند.

پارتیشن و کابین دوش با کیفیت و قیمت عالی

راهنمای خرید شیشه و طلق کابین دوش

طلق یک نوع پلاستیک است که بیشتر در گذشته از آن در کابین دوش استفاده می شد. در حال حاضر بیشتر از شیشه که یکی از زیباترین متریال‌ ها برای فضاسازی است استفاده می شود.

به دلیل اینکه قسمت زیادی از پارتیشن حمام از شیشه تشکیل شده است به آن حمام شیشه ای نیز گفته می شود.ما در مقاله حمام شیشه ای چیست این مورد را به طور کامل بررسی کرده ایم و به بررسی زیبایی و نحوه اجرای آن پرداخته ایم.

شیشه‌ های مختلفی برای کابین دوش طراحی و ساخته شده است. کیفیت شیشه‌ در طول عمر کابین تاثیر بسیاری دارد، بنابراین حتما باید از شیشه‌ نشکن و ایمن مانند شیشه سکوریت و سوپرکلیر استفاده نمود. این مسئله در مورد فضاهایی مانند حمام که دچار تغییرات دمایی فراوانی می‌شوند، اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند. البته منظور از نشکن بودن شیشه این است که در صورت شکستن، به قطعات بسیار ریز تبدیل شده و خطر جانی آن در حد خراشیدگی پوست خواهد بود. شیشه‌هایی با ضخامت 8 تا 10 میلیمتر به راحتی تمیز می‌شوند و استحکام مناسبی هم دارند. هرچه ضخامت شیشه افزایش پیدا کند هزینه خرید آن هم افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل گاهی برای صرفه جویی در هزینه‌ ها می‌توانید شیشه‌ هایی با ضخامت کمتر را انتخاب کنید، اگر به خوبی از آن‌ها نگهداری کنید به راحتی خراب نمی‌ شوند. در بین شیشه‌ های نشکن، شیشه‌ سکوریت و سوپرکلیر بیشترین کاربرد را دارند. انواع شیشه‌های نشکن را می‌توان در ضخامت‌ و در رنگ‌های مختلف به صورت شفاف و مات کامل سندبلاست و مات طرح دار سندبلاست و با کیفیت‌های مختلف تولید کرد. شرکت آیرال با تکیه بر تجربیات کارشناسان خود، کابین دوش های شیشه ای را مطابق با سلیقه و سبک دکوراسیون حمام به طور اختصاصی برای هر مشتری تولید می‌کند.

راهنمای خرید کابین دوش ارزان

خرید کابین دوش ارزان و در عین حال مناسب و با کارآیی بالا همواره یکی از خواسته های مشتریان است. شرکت آیرال متخصص در تولید انواع کابین دوش، می‌تواند با راهنمای خرید کابین دوش گزینه‌ ای متناسب با بودجه شما پیشنهاد کند. به طور مثال برای کاهش هزینه‌ های ناشی از خرید کابین دوش می توان به جای خرید کابین دوش های پیشرفته گران قیمت، از دور دوشی شیشه ای استفاده کرد. همچنین می توان به جای کابین دوش شیشه ای از کابین دوش طلقی پلکسی گلاس استفاده کرد که هزینه پایین تری نسبت به کابین دوش شیشه ای دارد. با سفارش ساخت کابین دوش به شرکت تولید کننده می توانید هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش دهید. آیرال یکی از برترین تولیدکنندگان در این حوزه است، برای مشاوره رایگان از راههای ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ارتباط بگیرید.

انتخاب کابین دوش آیرال آغاز اعتماد

شرکت آیرال تولید کننده جکوزی و انواع کابین دوش، دور دوشی، اتاق دوش، پارتیشن دوش و … در طرح‌ ها و مدل‌ های متنوع، زیبا و بی‌ نظیر، مطابق با تکنولوژی روز جهان و استانداردهای بین‌المللی یکی از شرکت‌های معتمد در این زمینه است. متریال استفاده‌ شده در محصولات دارای استاندارهای جهانی است. به‌ طور مثال فریم کابین ها به هيچ وجه زنگ نميزند و پوشش رويه آن آنودایز است. زیر دوشی‌ ها تماما از جنس آکرلیک و آنتی باکتریال هستند که در وزن بالا تغيير حالت نمي دهند و به صدا نمي افتند. شركت آیرال تنوع محصولات بالایی دارد و با ضمانت 5 ساله و خدمات پشتیبانی 10 ساله كيفيت محصولات خود را تضمين می‌ کند.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هجده =