درب شیشه ای حمام و جداکننده سرویس بهداشتی

درب شیشه ای حمام

زیباسازی فضای منزل و دکوراسیون از گذشته اهمیت فراوانی داشته است. امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی می توان برای ایجاد فضایی شیک و زیبا در خانه از تجهیزات شیک تری بهره مند شد. یکی از این تجهیزات برای زیبا سازی فضای حمام یا اتاق خواب، درب شیشه ای است. شیشه ظاهری زیبا و شیک دارد و در انواع مات، شفاف و طرح های متنوع در بازار موجود است. به همین دلیل کاربرد فراوانی برای ایجاد دکوراسیونی شیک برای خانه دارد. یکی از این کاربردها استفاده به عنوان درب شیشه ای حمام است. امروزه  خرید کابین دوش یا پارتیشن حمام و استفاده از آن به جای حمام های معمولی با دیوار های گچی بسیار رایج است. موضوع مورد بررسی این مقاله از آیرال درب شیشه ای حمام و معرفی انواع آن است. همچنین با اشاره به مزایا و مشخصات درب شیشه ای حمام به شما کمک خواهیم کرد تا در نهایت خریدی مطمئن همراه با رضایت را تجریه کنید.

درب شیشه ای سرویس بهداشتی و حمام

درب شیشه ای حمام و سرویس اصولا به عنوان دیواره و درب کابین دوش یا پارتیشن حمام استفاده می شود. درب شیشه ای حمام انواع مختلفی دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه و فضای حمام خود درب شیشه ای مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین درب شیشه ای حمام در ضخامت متفاوتی تولید می شود. جنس درب شیشه ای حمام عمدتا از شیشه سکوریت یا سوپرکلیر است و در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد. البته ضخامت درب شیشه ای حمام نیز بر کیفیت و مقاوم بودن آن تاثیر زیادی دارد. ضخامت استاندارد برای درب شیشه ای حمام بین 6 تا 10 میلی متر است. این محصول در انواع شکل و جنس تولید می شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای درب شیشه ای حمام

استفاده از درب شیشه ای حمام برای کابین دوش یا پارتیشن حمام مزایای بسیاری دارد از جمله:

ظاهر زیبای حمام با درب شیشه ای

درب شیشه ای حمام به دلیل جنس شیشه ای خود موجب زیبا شدن محیط حمام می شود. درب شیشه ای حمام در دو نوع شفاف و مات قابل استفاده است. حالت شفاف با ایجاد سبکی مدرن و ساده برای افراد ساده پسند بسیار مناسب است و شیشه مات نیز با ظاهر ماتی که دارد حریم خصوصی افراد را حفظ می کند و از دیده شدن فضای داخلی حمام جلوگیری می کند. همچنین درب شیشه ای حمام سندبلاست، دارای طرح های بسیار زیبا و گوناگون است که زیبایی خیره کننده ای به حمام می بخشد. شما می توانید درب شیشه ای حمام را در رنگبندی های مختلف دودی، برنز، خاکستری و… خریداری کنید.

درب شیشه ای حمام و کابین دوش

فضای دلبازتر به وسیله درب شیشه ای حمام

حمام های معمولی با دیوار های گچی موجب می شود تا هم فضای حمام بسته باشد و هم محیط اتاق را از حمام جدا می کند. به این ترتیب فضای اتاق خواب کوچک تر می شود. اما استفاده از کابین دوش و درب شیشه ای حمام نمای داخل حمام را به طور کامل در حالت بسته قرار نمی دهد و فضای دلبازتری به اتاق خواب شما می بخشد. به طور کلی استفاده از درب شیشه ای حمام برای اتاق های کوچک و طراحی حمام مستر در اتاق خواب بسیار مناسب است.

نورپردازی بهتر با درب شیشه ای حمام

درب شیشه ای حمام نور و روشنایی بیرون را به داخل حمام منعکس می کند و موجب می شود تا محیط نورانی تر شود. اگر اتاق خواب یا حمام شما نورپذیری خوبی ندارد و فضایی تاریک دارد توصیه می کنیم حتما از درب شیشه ای حمام برای انعکاس نور به اتاق خواب و حمام خود استفاده کنید.

نظافت آسان درب شیشه ای حمام

درب شیشه ای حمام به دلیل جنس شیشه ای خود بسیار آسان و راحت تمیز می شود. شما می توانید به راحتی و با استفاده از مواد شوینده و یا ترکیب مواد طبیعی مانند لیمو و سرکه درب شیشه ای حمام خود را تمیز کنید. استفاده از درب شیشه ای حمام از رشد و تکثیر باکتری و قارچ نیز جلوگیری می کند. مقاله تمیز کردن کابین دوش میتواند به شما در نظافت آسان و سریع کمک کند.

حفظ حرارت داخل حمام

درب شیشه ای حمام حرارت و گرمای حمام را از بین نمی برد و محیط حمام را گرم نگه می دارد. این مسئله موجب می شود تا یک استحمام لذت بخش را تجربه کنید و تمام خستگی خود را رفع کنید.

جلوگیری از نفوذ آب

جنس شیشه ای درب شیشه ای حمام آب را به خود جذب نمی کند و از این جهت نگرانی بابت خراب شدن این محصول وجود ندارد. از آن گذشته درب شیشه ای حمام از سرازیر شدن آب داخل حمام به کف اتاق خواب نیز جلوگیری می کند.

اشکال متنوع درب شیشه ای حمام و سرویس بهداشتی

درب شیشه ای حمام در انواع صاف، جلوگرد یا قوس دار، ریلی و تاشو تولید می شود. اشکال متنوع درب شیشه ای حمام موجب می شود تا امکان استفاده از این محصول در تمام اتاق خواب و حمام ها با ابعاد متفاوت فراهم شود.

جنس درب شیشه ای حمام

به طور کلی شیشه ها در جنس های متنوعی تولید می شوند. اما شیشه ای که برای درب شیشه ای حمام مورد استفاده قرار می گیرد باید مقاوم در برابر ضربه، فشار و لرزش باشد. جنس درب شیشه ای حمام در انواع سکوریت، فلوت، لمینته، سوپر کلیر، دوجداره و درب شیشه ای حمام هوشمند موجود است.

درب شیشه ای حمام

درب شیشه ای حمام سکوریت

شیشه سکوریت از رایج ترین نوع برای درب شیشه ای حمام است. شیشه سکوریت که با نام شیشه نشکن نیز معروف است مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. این نوع درب شیشه ای حمام هیچ گونه آسیبی در برابر حرارت بالا نمی بیند. البته که اگر ضربه بسیار محکمی به شیشه سکوریت وارد شود امکان شکستن آن وجود دارد. اما منظور از بی خطر بودن و نشکن بودن این محصول از این جهت است که در صورت شکستگی به اطراف پرتاب نمی شود و به تیکه های بسیار ریز تبدیل می شود. بنابراین آسیبی به انسان نمی رساند.

درب شیشه ای حمام لمینته

درب شیشه ای حمام لمینته با چسباندن چند لایه درون یک لایه PVB ساخته می شود. این نوع درب شیشه ای نیز مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد.

درب شیشه ای حمام دوجداره

اصولا از شیشه دوجداره به منظور عایق صدا بودن آن استفاده می کنند. شیشه دوجداره از دو لایه شیشه و یک لایه هوا بین دو شیشه تشکیل می شود. استفاده از درب شیشه ای حمام دوجداره موجب می شود تا سرمای بیرون به فضای داخلی حمام نفوذ نکند و محیط حمام را گرم نگه می دارد.

درب شیشه ای حمام سوپر کلیر

شیشه سوپر کلیر یکی از مقاوم ترین نوع درب شیشه ای حمام است. زیرا در برابر فشار بالا، ضربه و خراش بسیار مقاوم است. همچنین درب شیشه ای حمام سوپر کلیر شفاف است و در حین حال از انعکاس نور به داخل حمام جلوگیری می کند.استفاده از شیشه سوپر کلیر در کابین دوش و پارتیشن های باکیفیت استفاده میشود. در ساخت محصولات شرکت آیرال از شیشه سوپرکلیر استفاده میشود.

درب شیشه ای حمام هوشمند

امروزه نسل جدیدی از شیشه ها به بازار عرضه می شود که با نام شیشه هوشمند شناخته می شوند. شیشه هوشمند در واقع متشکل از چند لایه شیشه و یک لایه فیلم هوشمند است که حساس به دما، حرارت و جریان برق است. شیشه هوشمند با جریان برق، گرما و حرارت تغییر رنگ داده و از حالت شفاف به حالت مات و تیره تبدیل می شود. از شیشه هوشمند می توان به عنوان درب شیشه ای حمام استفاده کرد. شیشه هوشمند پارتیشن حمام با سیستم کنترل از راه دور این امکان را به کاربر می دهد که میزان شفافیت و رنگ درب شیشه ای حمام را کنترل کند. همچنین با استفاده از درب شیشه ای حمام می توانید از حریم خصوصی خود حفاظت کنید و در محیطی آرام و ایمن دوش بگیرید. درب شیشه ای حمام هوشمند نیز عایق صدا و حرارت است. درب شیشه ای حمام هوشمند مقاومت بالای در برابر ضربه دارد اما با این حال نگهداری حساس تری نسبت به دیگر درب های شیشه ای حمام دارد.

شیشه هوشمند پارتیشن

انواع درب شیشه ای حمام از نظر طرح و شکل

درب شیشه ای حمام در طرح های مختلفی مانند درب شیشه ای حمام صاف، درب شیشه ای حمام جلوگرد، درب شیشه ای حمام فریم دار و فریم لس تولید می شود.

درب شیشه ای فریم ار

این مدل از درب شیشه ای دارای قاب بندی فلزی و آلومینیومی است. درب شیشه ای فریم دار از سرازیری آب به کف اتاق خواب جلوگیری می کند. اصولا درب شیشه ای حمام فریم دار به صورت ریلی و تاشو تولید می شود. برای حرکت آسان تر درب شیشه ای فریم دار ریلی از چرخ هایی در قسمت زیرین شیشه استفاده می شود. جنس درب شیشه ای حمام فریم دار عمدتا از جنس سکوریت یا سوپر کلیر است. فریم های این نوع از درب شیشه ای حمام دارای رنگ بندی های متنوعی همچون طلایی، سیلور، مات و براق است. فریم های استفاده شده برا درب شیشه ای حمام فریم دار کاملا ضد آب و ضد زنگ بوده و نگرانی بابت تغییر رنگ یا خرابی آن ها وجود ندارد. از مزایای درب شیشه  ای حمام فریم دار می توان به مقاومت بالای این محصول در برابر ضربه اشاره کرد. همچنین به دلیل تنوع رنگبندی در قاب ها، استفاده از درب شیشه ای حمام فریم دار برای زیبا سازی فضای حمام بسیار رایج است. عموما برای درب شیشه ای حمام فریم دار از شیشه ای با ضخامت 6 میلی متر استفاده می شود. درب شیشه ای حمام فریم دار به دلیل فریم دار بودن امکان تولید به صورت جلو گرد و D شکل را دارد. تمیز کردن درب شیشه ای حمام فریم دار نیاز به دقت دارد. زیرا به دلیل وجود فریم ها امکان این که میان قاب ها جرم شکل بگیرد وجود دارد. پس هنگان تمیز کردن درب شیشه ای حمام فریم دار حتما اطراف فریم ها را نیز با فرچه یا مسواک تمیز کنید تا زنگ نزند و موجب رشد باکتری نشود.

درب شیشه ای حمام فریم لس

درب شیشه ای حمام فریم لس بدون قاب و فریم تولید می شود. به همین دلیل شیشه های این نوع از درب شیشه ای حمام باید ضخامت بیشتری داشته باشند تا مقاومت بالاتری در برابر ضربه از خود نشان دهند. ضخامت شیشه این محصول 10 میلی متر است. از این رو درب شیشه ای حمام فریم لس نسبتا وزن سنگین تری در مقایسه با درب شیشه ای حمام فریم دار دارد. درب شیشه ای حمام فریم لس فقط به صورت ریلی و لولایی تولید می شود. اگر قصد خرید درب شیشه ای حمام جلو گرد یا D شکل را دارید متاسفانه باید بگوییم که درب شیشه ای حمام فریم لس به دلیل عدم وجود فریم و قاب در مدل های قوس دار تولید نمی شود. درب شیشه ای فریم لس امکان اینکه آب و کف داخل حمام را به بیرون سرازیر کند  دارد. بنابراین برای حل این مشکل حتما باید از سکو در زیر درب شیشه ای حمام فریم لس استفاده شود. البته لازم به ذکر است که درب شیشه ای حمام فریم لس مدرن تر و جدید تر بوده و از جهت زیبایی مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. همچنین تمیز کردن درب شیشه ای حمام فریم لس بسیار راحت تر از درب شیشه ای حمام فریم دار است.

خرید درب شیشه ای حمام و سرویس بهداشتی

برای خرید درب شیشه ای حمام باید اول از همه به ابعاد حمام و اتاق خواب خود دقت کنید. اگر فضای در دسترس شما کم یا باریک است باید متناسب با آن محصول خود را انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. اصولا برای حمام هایی با عرض کم استفاده از درب شیشه ای حمام ریلی و تاشو بسیار مناسب تر است. همچنین اگر ابعاد حمام یا اتاق خواب شما کوچک و مربع شکل است و نمی خواهید جای زیادی در فضای خود اشغال کنید ما به شما توصیه می کنیم از درب شیشه ای حمام جلوگر یا D شکل استفاده کنید. زیرا این نوع از درب شیشه ای حمام با قوسی که دارند فضای کمی را اشغال می کنند. همچنین درب شیشه ای حمام جلوگرد و دی شکل نیز به صورت کشویی تولید می شوند و هنگام باز و بسته شدن نیاز به فضای زیادی ندارند. پیشنهاد میکنیم برای خرید با آگاهی کامل راهنمای انتخاب کابین دوش و پارتیشن حمام را مطالعه کنید.

در شیشه ای

قیمت درب شیشه ای با کیفیت

قدم بعدی برای خرید درب شیشه ای حمام توجه به کیفیت شیشه ها و یراق آلات این محصول است. حتما دقت کنید که در ساخت درب شیشه ای حمام از شیشه های مرغوب، نشکن، مقاوم و با ضخامتی ایده آل استفاده شده باشد. یراق آلات مورد استفاده در درب شیشه ای حمام جنس های متفاوتی همچون فلز، استیل، آلومینیوم و پلیمیری دارد. اگر کیفیت و مقاومت یراق آلات و فریم های درب شیشه ای حمام برایتان اهمیت دارد، حتما محصولی را خریداری کننید که از یراق آلات آلومینیومی خالص برخوردار باشد. زیرا ضد زنگ است و در تماس مستمر با آب دچار خرابی و سیاه شدن نمی شود. همچنین در برابر ضربه نیز مقاوم است و از شیشه های درب شیشه ای حمام به خوبی محافظت می کند.

نگهداری صحیح درب شیشه ای حمام

درب شیشه ای حمام شفاف است و کاملا در معرض دید افراد قرار دارد. به همین ترتیب اگر لکه و آلودگی روی شیشه ها باشد خیلی زود دیده می شود و موجب کدری و کثیف دیده شدن نمای حمام شیشه ای می شود. این قضیه بر روی زیبایی حمام شیشه ای تاثیر منفی می گذارد. از آن گذشته وجود این لکه ها در واقع هشدار ایجاد و تکثیر انواع میکروب ها و باکتری ها را به افراد می دهد. پس برای حفاظت از سلامتی خود هم که شده باید درب حمام شیشه ای را به صورت روتین (روزانه، هفتگی و ماهانه) تمیز کنید. هنگام استحمام قطره های آب کف آلود و کثیف روی سطح درب حمام شیشه ای پاشیده می شود و با چسبیدن بر روی آن موجب ایجاد لک می شود. اگر شما این لک ها را بعد از هر بار استحمام از درب شیشه ای حمام پاکسازی نکید به مرور زمان سفت تر و کهنه تر می شود و خیلی سخت پاک می شود و این به طول عمر و ماندگاری درب شیشه ای حمام شما آسیب می رساند. تمیز کردن درب شیشه ای حمام باید هر دفعه بعد از استحمام انجام شود. علاوه بر آن باید به صورت هفتگی یا ماهانه نیز باید به صورت کلی تر فرایند تمیز کردن درب شیشه ای حمام را انجام دهید.

نحوه تمیز کردن درب شیشه ای

برای این کار می توانید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید. اگر به مواد شیمیایی حساسیت دارید یا به هر دلیلی نمی خواهید از این نوع شوینده ها استفاده کنید می توانید از مواد شوینده و ضد عفونی کننده طبیعی و دست ساز خود استفاده کنید که قدرت تمیز کنندگی بالایی داشته و کمترین آسیب را به انسان و درب شیشه ای حمام وارد می کند. استفاده از مواد شوینده شیمیایی اثرات مخربی بر ریه و پوست انسان دارد و حتما باید حین کار با این شوینده ها  فضای مورد نظر از تهویه هوای مناسبی بر خوردار باشد و استفاده از دستکش و ماسک نیز ضروری است. یکی از مواد تمیز کننده طبیعی سرکه و جوش شیرین است. هر کدام از این ها به تنهایی برای تمیز کردن و از بین بردن آلودگی و لکه های درب شیشه ای حمام کافی و عالی هستند. اما اگر می خواهید بیشترین نتیجه را دریافت کنید می توانید سرکه را با مقداری جوش شیرین ترکیب کرده و درون یک قوطی اسپری بریزید. سپس محلول ترکیبی را به سطح درب شیشه ای حمام اسپری کرده و حدود 20 دقیقه صبر کنید و سپس با دستمالی نرم شروع به تمیز کردن شیشه کنید تا تمام آلودگی ها، میکروب ها و لک های روی درب شیشه ای حمام از بین برود و سطح شیشه کاملا تمیز و شفاف تر از قبل شود. این کار را به طور مرتب انجام دهید تا درب شیشه ای حمام شما همیشه تمیز و شفاف باقی بماند و طول عمر خود را حفظ کند.

درب شیشه ای حمام و کابین دوش

فروشگاه معتبر برای خرید درب شیشه ای

نکته آخر خرید از فروشگاهی معتبر است. همچنین انتخاب تکنسین هایی ماهر برای نصب درب شیشه ای حمام است که این مورد از اهمیت بسیاری برخوردار است. نصب اصولی درب شیشه ای حمام کمک بسیاری به بازدهی بهتر و بیشتر محصول شما می کند و اگر این چنین نباشد ممکن است پس از مدتی درب شیشه ای حمام شما دچار شکستگی و خرابی شود. شرکت آیرال با به کار گیری مجرب ترین کارشناسان نصب، فرایند نصب درب شیشه ای حمام شما را به بهترین نحو انجام می دهند. کافی است برای این کار با کارشناسان ما در تماس باشید تا تکنسین های ما در کمترین زمان به محل مورد نظر اعزام شوند.

آیرال تولید و توزیع کننده درب شیشه ای در ایران

شرکت آیرال با تولید محصولاتی همچون کابین دوش، دور دوشی، پارتیشن حمام، انواع جکوزی خانگی، اسپا و شیشه های هوشمند در تلاش است تا رضایت و آسایش را برای شما عزیزان در سراسر ایران عزیز به ارمغان آورد. اگر قصد خرید درب شیشه ای حمام با بهترین کیفیت و ایجاد طرح دلخواه خود بر روی شیشه را دارید، با خیالی راحت و مطمئن برای ثبت سفارش و کسب راهنمایی های لازم با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 2 =