تمیز کردن کابین دوش در چند مرحله خیلی ساده!

نظافت کابین دوش حمام

تمیز کردن کابین دوش با چند روش بسیار ساده قابل انجام است. تمیز بودن محیط دوش علاوه بر حفظ سلامتی افراد خانواده میتواند لذت دوش گرفتن را چندین برابر کند. محفظه های حمام معمولاً پس از هربار استفاده، کف صابون و کثیفی را به خود جمع می کنند. حقیقت این است که نظافت کابین دوش کاری است که باید انجام شود، زیرا ترک آن نه تنها بر وضعیت حمام، بلکه بر وضعیت بهداشت اعضای خانواده تأثیرگذار است.تحقیقات نشان داده است که یک محیط دوش غیربهداشتی، شانس ابتلا به سرماخوردگی، گلودرد و حتی سوزش چشم و پوست را افزایش می دهد. این بدان معنی است که اطمینان از تمیز بودن فضای دوش شما، باید به عنوان یک ضرورت ارزشمند در نظر گرفته شود. با راهکارهای مناسب و با استفاده از مواد شوینده تجاری یا طبیعی ، می توانید انواع جرم و رسوب را از کابین دوش دفع کنید. ما در این مقاله از آیرال برای تمیزکردن کابین دوش چند راهکار ساده را در اختیارتان می گذاریم تا اندکی از دغدغه شما برای نظافت کابین دوش کاسته شود.

برای خرید کابین دوش ارزان و با کیفیت،مستقیم از درب کارخانه با سایز و طرح دلخواه شما، از فروشگاه آیرال دیدن کنید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

به قیمت خرید کن!
خرید بدون واسطه پارتیشن و کابین دوش حمام با امکان ساخت در ابعاد سفارشی...
ارزانترین قیمت

تمیز کردن کابین دوش با ساده ترین روش

پس از استفاده از کابین دوش، شیشه های کابین دوش را با یک پارچه نرم پاک کرده و خشک کنید. این کار به شما کمک می کند تا از رسوبات سخت خلاص شوید. اگرچه شاید اولین چیزی که بعد از دوش گرفتن به ذهنتان می رسد، این کار نباشد؛ اما این فعالیت ساده که چند لحظه طول می کشد در دراز مدت به شما کمک می کند. در صورت مشاهده کوچکترین نشانه ای از تجمع رسوبات روی شیشه کابین دوش، شیشه پاک کن را روی شیشه اسپری کنید و یک دقیقه صبر کنید. در آخر با استفاده از پارچه نرم، کابین دوش را خشک کنید.

نظافت کابین دوش

تمیز کردن کابین دوش با شوینده مناسب

برای از بین بردن لکه و رسوب آب از سطح شیشه، می توان از شوینده ها و تمیزکننده های مناسبی که در بازار موجود است، استفاده کنید.برای اینکار ابتدا سطح شیشه را خیس کنید. سپس پودر یا شوینده مورد نظر را روی یک اسفنج غیر ساینده بپاشید و بر شیشه بمالید. سپس شیشه را با آب گرم و یا سرکه بشویید. در نهایت می توانید از شیشه روب برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید.

همچنین می توانید برای از بین بردن لکه های سخت شیشه، با ترکیب مواد زیر یک محلول رقیق از مواد شوینده و آب درست کنید:

نصف پیمانه الکل، نصف پیمانه آب اکسیژنه، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری براق کننده ظروف ماشین ظرفشویی را در یک بطری اسپری ریخته و کاملا مخلوط کنید. بطری را با آب پر کرده و کمی تکان دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. برای تمیز کردن لکه و جرم های سخت، نیاز به استفاده از شوینده های قوی می باشد. این شوینده ها به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی برای پوست مضر هستند. بنابراین هنگام استفاده از این مواد حتما دستکش بپوشید.

نظافت کابین دوش

استفاده از شوینده مناسب، طول عمر کابین دوش شما را تضمین می کند. استفاده از شوینده نامناسب، به کابین دوش آسیب زده و خطرات استفاده از کابین دوش را افزایش می دهد. ترک خوردن و شکستن شیشه کابین دوش از جمله این خطرات می باشد.

بدون ایجاد خراش یا آسیب تمیز کنید!

برای از بین بردن جرم‌های روی کاشی‌ و شیشه های کابین دوش می توانید از سرکه، که یک شوینده عالی است، استفاده کنید. اگر سرکه را گرم کنید، قدرت پاک کنندگی آن دو چندان می شود. بعد از گرم کردن سرکه، اسفنج یا پارچه میکروفایبر را در سرکه خیس کرده و به شیشه کابین دوش بکشید. در نهایت با استفاده از پارچه یا اسفنج سطح کابین دوش را پاک کنید.  با این کار تمام لک و جرم های روی شیشه از بین رفته و کاملا تمیز می شود.

همچنین می توانید از ترکیب آب و سرکه نیز برای شستشو استفاده کنید. برای اینکار در یک بطری به مقدار مساوی از آب و سرکه را با هم مخلوط کنید. سپس محلول ساخته شده را به شیشه ها اسپری کنید. 10-15 دقیقه صبر کنید تا محلول به خوبی در رسوب های خشک نفوذ کند و در نهایت با استفاده از پارچه، برس نرم یا اسفنج شیشه کابین دوش را پاک کنید.

استفاده از این روش کاملا به‌صرفه است؛ زیرا برای دو هفته شست و شوی کابین دوش، یک بطری متوسط از این محلول کافی می باشد.

نظافت کابین دوش

چگونه درب کابین دوش را تمیز کنید

یک راه طبیعی برای تمیز کردن درب کابین دوش، استفاده از سرکه است. اسفنج یا پارچه میکروفایبر را در سرکه آغشته کرده و به درب شیشه ای کابین دوش بکشید. سپس سطح شیشه را با آب تمیز بشویید. از استفاده از هر وسیله تیز، برس ساینده یا تیغی که ممکن است دستگیره کابین دوش را خراش دهد خودداری کنید.

تمیز کردن کابین دوش

تمیز کردن مسیر ریل درب کابین دوش

تمیز کردن مسیر ریل درب های کابین دوش کشویی یا ریلی، می تواند قسمت سخت باشد. زیرا خاک و کثیفی صابون در آنجا جمع می‌شود. یکی از موثرترین و بهترین راهکارها برای تمیز کردن مسیر درب ریلی، استفاده از وسایل تمیز کننده خانگی است. مسواک قدیمی، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و دو قاشق غذاخوری نمک. با مخلوط کردن آب لیمو و نمک خمیری صاف درست کنید. از مسواک قدیمی استفاده کنید تا این خمیر را در تمام قسمت های غیر قابل دسترس ریل های کشویی بمالید. 15 دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب گرم بشویید. در صورت لزوم، این روند را تکرار کنید.

تمیز کردن کابین دوش

نظافت زهکشی و خطوط لوله کشی

تمیز کردن زهکشی کابین دوش یک کار دشوار است. در حالت ایده آل، اگر ماهی یک بار این کار را انجام دهید، فاضلاب شما مسدود نمی شود و آب داخل کابین دوش به درستی تخلیه می شود. اگرچه استفاده از پاک کننده های شیمیایی یک راهکار سریع و موثر است، اما ما آن را توصیه نمی کنیم. زیرا مواد شیمیایی قوی می توانند به خطوط لوله کشی شما آسیب برسانند. بنابراین، توصیه می کنیم که این کار را به روش طبیعی انجام دهید و مراحلی که در اینجا شرح داده شده است را انجام دهید:

مرحله 1: دستکش پلاستیکی بپوشید. درپوش تخلیه دوش را بردارید.

مرحله 2: زباله های اولیه مانند مو را با استفاده از انگشتان خود بردارید. سپس، انتهای یک قطعه فنر را با احتیاط وارد زهکش کنید و آن را به سمت زهکش فشار دهید. با یک حرکت پیچشی خفیف، انتهای آن را به سمت جلو حرکت دهید.

مرحله 3: به تدریج به سمت بالا بکشید. زباله های مسدود کننده را بیرون بکشید و آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.

مرحله 4: در صورت لزوم، این روند را تکرار کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام انسدادها را بیرون کشیده اید.

مرحله 5: در این مرحله، باید از 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و مقداری سرکه برای پاک کردن ذرات باقی مانده استفاده کنید. جوش شیرین را در داخل زهکش بریزید. سپس مقداری سرکه سفید مقطر بریزید. صدای وزوز نشان می دهد که انسدادهای باقی مانده در حال پاک شدن هستند.

مرحله 6: 30 تا 40 دقیقه صبر کنید. نصف سطل آب گرم را در زهکشی بریزید تا مخلوط شسته شود. درپوش تخلیه دوش را جایگذاری کنید.

تمیز کردن کابین دوش

اگر فکر می‌کنید این راهکار طولانی است، می توانید از لوله باز کن برای رفع گرفتگی زهکش استفاده کنید.

نظافت کاشی های دیوار یا کف کابین دوش

اگر وقت دارید و کاشی های شما از سنگ طبیعی ساخته نشده اند، می توانید از آب لیمو برای تمیز کردن کاشی های دیوار یا کف استفاده کنید. ابتدا آب لیمو را به طور یکنواخت روی نقاط سرسخت کاشی بمالید. سپس بگذارید دو ساعت بماند. در آخر، با یک پارچه نرم پاک کنید و کاشی ها را کاملا بشویید.

با مطالعه مقاله زیر دوشی چیست؟ میتوانید اطلاعات خود را برای خرید و نگه داری این محصول افزایش دهید.

پاک کردن محفظه کابین دوش با محصولات طبیعی

یک راهکار عالی برای از بین بردن جرم ها از سطح دیوار و کابین دوش استفاده از ماده معجزه گر جوش شیرین است. در نظر داشته باشید که استفاده مداوم ازین محصول به عایق بندی دیوار ها صدمه می زند.

مخلوط سرکه و جوش شیرین یک راه حل کاربردی برای تمیز کردن بیشتر سطوح است. اما این مخلوط را هرگز نباید روی سنگ های طبیعی استفاده کرد زیرا باعث تغییر رنگ می شود. از این رو، می توانید با مخلوط کردن جوش شیرین با آب، خمیر غلیظی درست کنید. دستکش پلاستیکی بپوشید و این خمیر را به طور یکنواخت روی سطح حمامی که می خواهید تمیز کنید بمالید. اجازه دهید چند دقیقه بماند. سطح را با یک پارچه تمیز و نرم آغشته به سرکه پاک کنید در نهایت سطح را کاملا با آب بشویید.

تمیز کردن محل‌های دور از دسترس در کابین دوش

برای تمیز کردن مکان هایی که دسترسی به آن ها کمی مشکل است، مانند لبه های شیشه، زیر درب کابین، اطراف دوش و شیرهای آب، بهترین راهکار استفاده از سرکه است. برای اینکار می توان پارچه ی میکروفایبر را به سرکه آغشته کرده و در مکانی که دسترسی به آن مشکل است، قرار دهید.5 دقیقه صبر کنید تا سرکه اثر خود را بگذارد. سپس با استفاده از یک مسواک، جرم های جدا شده را تمیز کنید. سپس محل را با آب بشویید و برای جلوگیری از تجمع قارچ ها، محل را با یک پارچه نرم خشک کنید.

هر چند وقت یکبار باید کابین دوش خود را تمیز کنید؟

اگر روزانه و یا بعد از هر بار استفاده از حمام با پارچه نرم شیشه ها را خشک می کنید، در حالت ایده آل، شما باید یک بار در هفته کابین دوش خود را تمیز کنید تا از لکه های ناخواسته جلوگیری کنید. اما اگر نظافت هفتگی حمام خود را از دست دادید، باید در هفته بعد زمان بیشتری برای نظافت صرف کنید.

تمیز کردن کابین دوش

برنامه ریزی برای تمیز کردن کابین دوش

تمیز نکردن کابین دوش و مرطوب بودن فضای کابین و سطح شیشه آن، فرصتی مناسب برای تجمع انواع باکتری، میکروب و قارچ های حمام است و همانطور که می دانید، این آلودگی ها موجب انتقال ویروس ها و ایجاد بیماری های خطرناکی برای انسان می شود. پس نگه داری و تمیز کردن کابین دوش و به خصوص شیشه آن بعد از هر بار استفاده، قطره های آب بر روی آن باقی می ماند بسیار حائز اهمیت است. بهتر است برای این منظور فضای کابین دوش و شیشه سکوریت یا نشکن را طبق یک برنامه منظم، تمیز نگه دارید و از تجمع آلودگی ها جلوگیری کنید. شما باید بعد از هر بار استفاده از حمام و کابین دوش، سطح شیشه ای را تمیز کنید و درب کابین را برای مدتی باز نگه دارید تا محیط کابین خشک شود و رطوبت و بخار حمام و کابین دوش از بین برود تا از ایجاد لک ها جلوگیری شود. روتین تمیز کردن کابین دوش به چند روش ساده، به برنامه های روزانه، هفتگی و ماهانه تقسیم می شود. برنامه روزانه همانطور که در مطالب بالاتر اشاره شد انجام می شود و برنامه هفتگی به این صورت است که، شخص مصرف کننده باید هر یک هفته یک بار، یک روز را به تمیز کردن کلی کابین دوش اختصاص دهد و حتما این کار را با آب و کف انجام دهد. به طور مثال و برای پیشنهاد ، شما می توانید آخر هفته ها که تایم آزاد تری دارید را به تمیز کردن و نظافت سرویس بهداشتی و کابین دوش خود بپردازید تا هم همیشه در خاطرتان بماند و هم از سلامتی خود محافظت کنید.

تمیز کردن کابین دوش

علاوه بر روتین روزانه یا هفتگی، شما باید هر ماه نیز تایم مشخصی را خالی کنید تا به طور اساسی به تمیز کردن کابین دوش بپردازید. برای این کار باید از اسپری های مخصوص تمیز کننده حمام استفاده کنید.

طرز تهیه اسپری مخصوص تمیز کردن حمام و کابین دوش

برای اینکه با روش ساده کابین دوش خود را تمیز کنید و کار خود را راحت کنید، می توانید اسپری مخصوصی برای این کار تهیه کنید یا خودتان آن را درست کنید. شما باید یک لیوان یا یک فنجان آب را با نصف لیوان سرکه و مقداری مایع ظرف شویی ترکیب کنید. اگر مایل باشید برای اینکه مواد ترکیبی شما خوش بو باشد می توانید از هر اسانس مورد علاقه خودتان چند قطره را به مواد ترکیبی خود اضافه کنید. حالا می توانید برای تمیز کردن کابین دوش، خیلی ساده از این اسپری بهره ببرید.

تمیز کردن شیشه کابین دوش با روشی ساده

شیشه های به کار رفته در کابین دوش یا پارتیشن که به عنوان شیشه های سکوریت یا نشکن شناخته می شوند، این شیشه ها بسیار مقاوم هستند و ضد ضربه هستند. شیشه های سکوریت، زیبایی خاصی به کابین دوش می بخشند. اینکه همیشه تمیز و بدون لک باشند و درخشندگی خود را حفظ کنند، بسیار مهم است. به همین منظور، همیشه باید مراقب تمیز بودن و جلوگیری از لک شدن آن باشید و با دستمال و اسپری مخصوص، آن را تمیز کنید.

شیشه های نشکن کابین دوش، به طور مداوم و همیشگی در معرض برخورد آب، کف و بخار هستند به همین دلیل بستر مناسبی برای رشد و تکثیر قارچ و باکتری هستند.

دلیل تشکیل رسوب در کابین دوش

شیشه های سکوریت یا نشکن به کار رفته در کابین دوش به دلیل فشار و درجه آب در معرض ایجاد رسوب هستند. در حالت ایده آل برای جلوگیری از تشکیل رسوب، تمیز کردن مستمر و منظم شیشه ها و کابین دوش بسیار مهم است.

تمیز کردن کابین دوش

اما اگر به هر دلیلی نتوانستید کابین دوش شیشه ای را به موقع تمیز کنید و شیشه کابین دوش رسوب بست، می توانید با استفاده از شوینده ها آن ها را از بین ببرید. برای این کار شما می توانید هم از شوینده های شیمیایی استفاده کنید هم از محلول های طبیعی و و ترکیبی تمیز کننده درست کنید و از آن بهره ببرید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

آیا قصد خرید کابین دوش را دارید؟

در این مقاله چند راهکار ساده برای شستشوی کابین دوش حمام را به شما معرفی کردیم. با استفاده از این راهکارها، شیشه و کابین دوش حمام شما مثل روز اول برق می افتد. اما در این میان یک مسئله مهم، جنس شیشه نصب شده و یراق آلات استفاده شده در کابین دوش می باشد. شیشه و یراق آلات می بایست از مرغوبیت بالایی برخوردار باشند و در برابر آب مقاومت بالایی داشته باشند تا از ایجاد جرم روی سطح جلوگیری شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که در ماندگاری زیبایی کابین‌ دوش ها تاثیر دارد، خرید از یک تولیدکننده مطمئن و متخصص است. آیرال یکی از برترین تولیدکنندگان کابین دوش حمام، دور دوشی و پارتیشن حمام است. طراحان و متخصصان این شرکت محصولات خود را با استفاده از به روز ترین استانداردهای روز دنیا و بهترین مواد اولیه به بازار عرضه می کنند. با خرید از شرکت آیرال تولید کننده جکوزی ،وان و پارتیشن حمام مطمئن خواهید بود که بهترین محصول را تحویل گرفته اید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =