ابعاد کابین دوش استاندارد و اندازه مناسب برای حمام

ابعاد کابین دوش

طراحی دکوراسیون داخلی حمام از اهمیت بسیاری برخوردار است و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. در گذشته افراد تنها به فکر زیباسازی پذیرایی و آشپزخانه خود بودند و توجه چندانی به اتاق خواب و سرویس بهداشتی نداشتند. اما امروزه اکثر افراد نه تنها به دکوراسیون پذیرایی و آشپزخانه، بلکه به فکر زیبا سازی اتاق خواب ها، حمام و سرویس بهداشتی نیز هستند. یکی از بهترین اقدامات برای ایجاد دکوراسیون شیک و جذاب در حمام و حتی اتاق خواب، خرید کابین دوش و پارتیشن حمام است. کابین دوش علاوه بر زیباتر کردن فضای حمام و سرویس بهداشتی موجب بزرگ تر و دلباز تر دیده شدن محیط حمام نیز می شود. اما باید توجه داشته باشید که ابعاد کابین دوش و اندازه مناسب آن بر اساس متراژ محیط مورد نظر شما انتخاب می شود. پس اگر می خواهید که در حمام خود پارتیشن حمام نصب کنید باید به این موارد توجه داشته باشید. در این مقاله از آیرال نیز قرار است تا به صورت تخصصی به ابعاد کابین دوش استاندارد و اندازه مناسب آن بپردازیم و اطلاعات مفیدی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

کابین دوش یا پارتیشن حمام چیست؟

قبل از اینکه به ابعاد کابین دوش استاندارد و اندازه مناسب آن بپردازیم، بهتر است کمی در مورد خود کابین دوش و پارتیشن حمام بدانید و دریابید که این سازه دقیقا چیست و چه مصرفی دارد. کابین دوش در واقع سازه ای همچون اتاقک با دیوار شیشه ای است که در این اتاقک شیشه ای، شیرآلات و دوش نیز وجود دارد و به عبارتی محیط دوش را از سایر فضای حمام یا سرویس بهداشتی جدا می نماید. وجود کابین دوش در حمام علاوه بر جنبه زیبایی که دارد، موجب می شود تا نظافت و تمیزی در سرویس بهداشتی حین دوش گرفتن رعایت شود و مانع از پاشیدن آب و کف به دیگر قسمت های حمام می شود. همچنین پارتیشن حمام و کابین دوش به دلیل دیوار های شیشه ای که دارند در بزرگتر دیده شده حمام شما نقش موثری دارند و مناسب استفاده در حمام های کوچک نیز خواهند بود. چرا که ابعاد و فضای بسیار کمی را در حمام اشغال می کند.

ابعاد کابین دوش سفارشی

اهمیت استفاده از کابین دوش

اهمیت استفاده از کابین دوش بسیار بالا بوده و هم از لحاظ زیبایی و هم به لحاظ کارایی، مزایای بسیاری دارد و افراد زیادی خواهان نصب این سازه در اتاق و یا سرویس بهداشتی خود هستند. برخی از مزایای استفاده از کابین دوش به شرح زیر است.

امکان ساخت در ابعاد مختلف

کابین دوش حمام در ابعاد و اندازه های مختلفی موجود است و افراد می توانند با توجه به متراژ حمام و سرویس بهداشتی خود، ابعاد مناسبی از کابین دوش را انتخاب نمایند. اما با این حال تمامی اندازه های کابین دوش استاندارد بوده و قابل نصب در مکان ها مختلف با متراژ مختلف هستند. از این رو استفاده از کابین دوش به دلیل مناسب بودن ابعاد آن، هیچ گونه محدودیتی ندارد و موجب صرفه جویی در فضای حمام نیز می شود.

ضد آب و مقاومت بالای کابین دوش

دیوار های کابین دوش از شیشه هستند که کاملا عایق بندی شده و مانع از نفوذ آب به درز های خود می شوند. شیشه ای بودن درب کابین دوش موجب می شود تا امکان پوسیدگی و زنگ زدگی این محصول به صفر برسد و طول عمر این محصول بالاتر رود.

نظافت آسان و سریع

دیواره و درب های شیشه ای کابین دوش این اجازه را به کاربران می دهد تا به راحتی بتوانند آن را تمیز کنند. همچنین این شیشه ها در برابر میکروب، باکتری و انواع قارچ و کپک مقاوم بوده و این آلودگی ها را به خود جذب نمی کند. از این رو می توان گفت که کابین دوش بسیار بهداشتی بوده و هیچ گونه آسیبی به سلامت انسان نمی رساند.

امنیت بالا با شیشه های سوپرکلیر

کابین دوش و یا پارتیشن حمام از شیشه سکوریت نشکن ساخته شده است. این نوع شیشه در برابر فشار، ضربه محکم، خراشیدگی و غیره مقاوم بوده و به راحتی شکسته نمی شود. در صورت شکسته شدن نیز به قطعات بسیار ریز تبدیل می شود و هیچ گونه آسیبی به پوست انسان نمی رساند. به همین دلیل است که کابین دوش از امنیت بالایی برخوردار است.

جداسازی فضای خشک و تر حمام

کابین دوش فضای دوش را از دیگر فضای حمام جدا می کند و مانع از پاشش آب به آن قسمت ها می شود. همچنین می توان در این شرایط، باقی فضای حمام را مدیریت کرد و از اکسسوری و تجهیزات دیگری در آن بخش استفاده نمود. حتی می توان در آن قسمت جکوزی و وان نیز نصب کرد. در برخی مواقع نیز حمام و سرویس بهداشتی در یک فضای مشترک ساخته می شوند. در این صورت می توان با استفاده از کابین دوش به راحتی این دو بخش را از هم جدا کرد.

ابعاد کابین دوش استاندارد

ابعاد کابین دوش استاندارد

شما باید در انتخاب کابین دوش در وهله اول به کیفیت کلی کابین دوش، یراق آلات و شیرآلات آن دقت داشته باشید. اما مهمترین مورد بعد این نکته، توجه به ابعاد کابین دوش و اندازه مناسب آن است. شما باید دقیقا متناسب با شکل هندسی حمام خود، متراژ محیط سرویس بهداشتی و حمام و میزان فضایی که دارید، اقدام به خرید کابین دوش یا پارتیشن حمام نمایید. برای مثال شما باید فضای باز و بسته شدن درب حمام را در نظر بگیرید و این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به قد و وزن خود و دیگر اعضای خانواده، فضای داخلی کابین دوش را محاسبه کنید. همانطور که گفته شد، ابعاد کابین دوش استاندارد بوده و مناسب برای تمام محیط ها ساخته می شود. اما با این حال شما می توانید شکل و ابعاد کابین دوش خود را طبق سلیقه خود سفارش دهید. کابین دوش در اشکال مربعی، مستطیلی، جلوگرد یا خم به تولید می رسد. در ادامه ابعاد استاندارد کابین دوش و اندازه مناسب آن را خواهید خواند.

ردیف کد سایز طرح
1 C12 85x85 مربع
2 C13 90x90 مربع
3 C14 90x100 مستطیل
4 C15 100x100 مربع
5 C16 110x90 مستطیل
6 C17 120x80 مستطیل
7 C18 120x90 مستطیل
8 C19 130x90 مستطیل
9 C20 140x90 مستطیل
10 C21 150x90 مستطیل
11 C22 160x90 مستطیل
12 R10 90x90 مربع جلوگرد
13 R11 100x100 مربع جلوگرد
14 S10 120x80 مستطیل پله دار

آیرال تولیدکننده مستقیم کابین دوش در ایران است و امکان تولید کابین دوش و پارتیشن در تمامی ابعاد وجود دارد. مکانی که قصد نصب کابین دوش را دارید به دقت اندازه گیری کنید و برای ما بفرستید، دقیقا در همان ابعاد و با طرح دلخواه شما تولید می  کنیم. اگر در تشخیص اندازه دقیق و ابعاد کابین سوال دارید یا امکان اندازه گیری برای شما مقدور نیست با کارشناسان ما تماس بگیرد تا تکنسین متخصص در اسرع وقت برای اندازه گیری دقیق به محل شما اعزام شود.

ابعاد کابین دوش از لحاظ شکل

کابین دوش در انواع مختلفی از لحاظ شکل به تولید میرسد تا افراد بتوانند متناسب با سلیقه، ابعاد و شکل هندسی حمام خود دست به انتخاب مناسبی بزنند. در ادامه اشکال مختلف کابین دوش را نام خواهیم برد.

کابین دوش مستطیلی

این نوع کابین دوش یکی از اشکال رایج و پر طرفدار کابین دوش است. در واقع می توان گفت که معمولی ترین و کلاسیک ترین نوع کابین دوش همین نوع مستطیلی آن است. کابین دوش مستطیلی از ابعاد بزرگتری برخوردار است و به دلیل سازه مکعبی و اتاقک شکلی که دارد، فضای بیشتری را هم در حمام اشغال می کند. از این رو استفاده از این نوع کابین دوش برای حمام های بزرگ و جادار توصیه می شود تا نصب آن موجب تنگ شدن فضای حمام نشود و عبور و رفت آمد را برای افراد آسان سازد. همچنین فضای مورد نیاز برای باز و بسته شدن درب این کابین دوش زیاد بوده و به همین دلیل مناسب حمام ها کوچک نمی باشند.

کابین دوش مربعی

کابین دوش مربعی نیز همچون کابین دوش مستطیلی است و برای حمام هایی که فضای کافی دارند مناسب خواهد بود. این کابین دوش ظاهر زیبایی داشته و موجب جذاب تر شدن فضا و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی می شود.

کابین دوش جلوگرد یا قوس دار

کابین دوش جلوگرد یا خم برای نصب در گوشه دیوار مناسب بوده و به این مدل از کابین دوش، کابین دوش کنجی نیز گفته می شود. چرا که در کنج دو دیوار قرار می گیرد. جلوی این کابین دوش گرد است و به طور کلی فضای بسیار کم در حمام اشغال می کند. به همین منظور برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی های کوچک و جمع و جور بسیار مناسب و ایده آل خواهد بود.

ابعاد کابین دوش برای حمام کوچک

اگر حمام کوچکی دارید و میخواهید که از کابین دوش نیز در حمام خود استفاده کنید. ما به شما توصیه می کنیم تا از کابین دوش جلو گرد و D شکل استفاده کنید. چرا که این نوع کابین دوش برای باز شدن درب خود به کمترین فضا نیاز دارد و جای بسیار کمی را هم در کنج حمام شما اشغال خواهد کرد. از این رو هیچ گونه محدودیتی در حمام به وجود نمی آورد و شما می توانید به راحتی از دیگر فضای حمام خود استفاده کنید. ابعاد کابین دوش استاندارد و اندازه مناسب آن برای حمام کوچک نیز همان 80*80 و 90*90 است. شما می توانید حمام مستطیلی و مربعی را نیز در ابعاد کوچکتر و یا حتی سفارشی انتخاب نمایید.

ابعاد و اندازه کابین دوش

ابعاد استاندارد کابین دوش برای حمام بزرگ

بهترین گزینه برای حمام های بزرگ و جادار برای نصب کابین دوش، استفاده از کابین دوش مستطیلی و مربعی است. در واقع شما اگر حمامی دارید که بسیار دلباز و بزرگ است می توانید که از هر مدل کابین دوش با ابعاد مختلف استفاده کنید. نصب یک کابین دوش بزرگ می تواند ظاهر بسیار جذاب و لاکچری را به حمام و سرویس بهداشتی شما هدیه دهد. حتی می توانید که ابعاد کابین دوش خود را طبق دلخواهتان سفارش دهید.

ابعاد کابین دوش و قیمت آن

قیمت کابین دوش و ابعاد آن، ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. هر چقدر که ابعاد کابین دوش بیشتر باشد مسلما قیمت نهایی کابین دوش نیز بالاتر خواهد بود و بالعکس. همچنین، فرم و شکل کابین دوش نیز در قیمت گذاری کابین دوش موثر است. مورد بعدی در تعیین قیمت کابین دوش، وجود فریم یا عدم فریم در بین شیشه های کابین دوش است. در واقع قیمت کابین دوش فریم دار با کابین دوش فریم لس متفاوت بوده و شما باید متناسب با سلیقه و بودجه خود دست به انتخاب بزنید. در آخر نیز شما می توانید کابین دوش خود را طبق دلخواه خود در شکل و ابعاد متفاوتی سفارش دهید و این مورد نیز در افزایش قیمت کابین دوش موثر خواهد بود.

ابعاد کابین دوش های آیرال

در این مقاله از آیرال شما با ابعاد کابین دوش استاندارد و اندازه مناسب آشنا شدید و دانستید که برای حمام کوچک و بزرگ باید چه نوع کابین دوشی را در چه ابعادی تهیه نمایید. اما جدای از توجه به ابعاد و شکل کابین دوش باید به کیفیت شیشه، یراق آلات و شیرآلات کابین دوش نیز دقت داشته باشید. چرا که هر چقدر که کیفیت کابین دوش و تجهیزات آن بالاتر باشد، طول عمر و ماندگاری کابین دوش نیز بالاتر خواهد رفت. پس حتما از جایی خرید خود را انجام دهید که بهترین کابین دوش را در بالاترین کیفیت به شما عرضه نماید. همچنین مرکزی که انتخاب می کنید باید توانایی تولید کابین به صورت سفارشی را هم داشته باشد و بتواند که دقیقا خواسته ها و علایق شما را در ساخت این محصول پیاده سازی کند. شرکت آیرال، برترین تولید کننده انواع کابین دوش، پارتیشن حمام، زیر دوشی، دور دوشی، وان و جکوزی بوده و تمامی تولیدات خود را در مرغوب ترین کیفیت به بازار عرضه می کند. به دلیل عرضه و فروش مستقیم، شما می توانید محصول مورد نظر خود را از این مرکز با نازل ترین قیمت تهیه نمایید. برای دریافت مشاوره بیشتر و کسب اطلاعات دقیق تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =