وان جکوزی برای کودکان{بررسی فواید و نکات ایمنی}

استفاده کودکان از وان و جکوزی

استفاده کودکان از وان و جکوزی مزایای فراوانی برای آن ها خواهد داشت.اما به عنوان صاحب جکوزی، ایمنی باید در خط مقدم ذهن شما باشد. وان آب گرم راه بسیار خوبی برای بزرگسالان برای استراحت پس از یک روز طولانی و سخت است، اما برای کودکان وان آب گرم اگر به درستی نظارت نشود، می تواند یک خطر باشد. زیرا بچه ها دوست دارند هر کاری را که والدینشان انجام می دهند آن ها نیز انجام دهند. وقتی جکوزی جدید خود را به خانه می آورید، متوجه خواهید شد که غوطه ور شدن با بچه ها و نوه هایتان نه تنها یک فعالیت سرگرم کننده است که همه خانواده دوست دارند، بلکه راهی عالی برای برقراری ارتباط است! بنابراین شما باید مطمئن شوید که همه کسانی که از جکوزی شما استفاده می کنند نه تنها اوقات خوبی را سپری می کنند، بلکه در داخل و اطراف جکوزی نیز ایمن می مانند! این موضوع به ویژه در مورد کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در این میان احتمالاً چند سوال برای شما پیش می آید. آیا اجازه دادن به تمام سنین برای استفاده از جکوزی بلامانع است؟ آیا برای بچه های خردسال باید اصلاحاتی ایجاد کنید؟ در این مقاله از آیرال جکوزی چند نکته ایمنی برای استفاده کودکان از وان و جکوزی آورده شده است.برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات از قیمت جکوزی خانگی میتوانید از کارشناسان فروش آیرال کمک بگیرید.

وان جکوزی برای کودکان و نوزادان نوپا

یکی از اولین اقدامات ایمنی که همه والدین باید از آن آگاه باشند، محدودیت سنی پیشنهادی برای جکوزی است. نوزادان و کودکان زیر 2 سال نباید به هیچ وجه در وان آب گرم قرار بگیرند؛ زیرا پوست نازک نوزادان آنها را مستعد گرم شدن بیش از حد می کند. همچنین، از آنجایی که کوچولوها کنترل بسیار کمی بر عملکردهای بدن دارند، وان و جکوزی ها تقریباً بلافاصله در صورت وقوع حوادث، غیربهداشتی می شوند. علاوه بر این، هیچ کودک خردسالی نباید در وان آب گرم قرار گیرد تا زمانی که نتواند در کف بایستد و سرش کاملاً بیرون از آب بماند.

به قیمت خرید کن!
خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده با قیمت مناسب و گارانتی معتبر ...
ارزانترین قیمت

کودکان از چه سنی می توانند وارد جکوزی شوند؟

توصیه می شود که هیچ کودک زیر 5 سال نباید وارد جکوزی شود. کودکان بسیار کوچک در مقایسه با کودکان بزرگتر در معرض خطر بسیار بیشتری برای گرمازدگی هستند. کودکان خردسال به اندازه کافی بزرگ نیستند که بفهمند گرمازده می شوند، بنابراین تشخیص آن برای بزرگسالان نیز دشوار می شود. هنگامی که کودکان شما به سنی رسیدند که می توانند با خیال راحت کف جکوزی را لمس کنند، می توانید به بچه های بالای ۵ سال خود اجازه دهید داخل جکوزی شوند. به‌علاوه، قبل از اینکه به کودکان اجازه دهید وارد جکوزی شوند، مطمئن شوید که آن‌ها به اندازه‌ای بلند هستند که اگر در کف جکوزی به حالت ایستاده باشند، سرشان بالای آب باشد.

جکوزی برای کودکان و نوزادان

تا زمانی که اقدامات احتیاطی مناسب در نظر گرفته شود، وان آب گرم می تواند سرگرمی بسیار جالب و هیجان انگیزی برای کودکان باشد.استفاده از نورپردازی جکوزی می تواند لذت استفاده از آن برای کودکان را چندین برابر کند. هنگامی که کودکان به سن و قد مناسب برای استفاده از جکوزی برسند، می توانند با خواهر و برادر و دوستان خود سرگرم شوند و خاطرات ماندگاری بسازند (البته با نظارت یک بزرگسال).

محدودیت دما و زمانی برای استفاده کودک از جکوزی

هر جکوزی که کودک اجازه ورود به آن را دارد باید کمتر از 40 درجه سانتی گراد باشد. در دمای 40 درجه سانتی گراد، بچه ها باید هر بار فقط 5 دقیقه در جکوزی باشند و کودک باید در تمام مدتی که در جکوزی است تحت نظارت باشد. اما اگر دما را به 36 تا 38 درجه سانتی گراد کاهش دهید، می توانند به طور همزمان تا 15 دقیقه در جکوزی بمانند. اگر گرما بیش از حد باشد، کودک ممکن است دچار سرگیجه یا خواب آلودگی شود. اگر این علائم شروع به بروز کرد، کودک را فورا از وان آب گرم خارج کنید. استفاده از جکوزی که دمای آن تا 40 درجه سانتیگراد تنظیم شده باشد، برای یک فرد جوان هم بسیار گرم می باشد. در واقع، دمای بالا می تواند منجر به از دست دادن هوشیاری شود، که گاهی اوقات منجر به غرق شدن می شود. برای استفاده کودکان از جکوزی حتما دمای آن را پایین بیاورید، تا خطری کودکان را تهدید نکند. همچنین می توانید برای مدتی بچه ها را روی صندلی مخصوص وان و جکوزی بنشانید. اگر کودک شما در جایی بنشیند که بالاتنه او خارج از آب است، دمای مرکزی او برای مدت طولانی تری سردتر می ماند.

پریدن یا شیرجه کودکان در جکوزی ممنون است!

قوانین ایمنی جکوزی باید قبل از ورود کودکان به جکوزی وضع شده و بازنگری شود. یکی از مهمترین قوانین ایمنی که همیشه باید اجرا شود، منع پریدن یا شیرجه رفتن در جکوزی است. پریدن یا شیرجه رفتن در یک جکوزی کم عمق می تواند منجر به جراحت و در نهایت غرق شدن شود. هرگز نباید اجازه دویدن و بازی در اطراف جکوزی داده شود تا از لغزش و افتادن تصادفی داخل جکوزی جلوگیری شود. کودکان باید زمانی که در جکوزی یا آبگرم هستند، بنشینند.

مراقب فیلترها در زمان استفاده کودکان از جکوزی باشید

همچنین مراقب باشید کودکان با موهای بلند نزدیک به فیلتر جکوزی نباشند. در موارد خاص، مو به داخل فیلتر مکیده شده است و کودکان در صورت عدم توانایی در بیرون آوردن مو آسیب دیده یا حتی غرق شده اند. روکش‌هایی که خطر گره خوردن مو را کاهش می‌دهند، در دسترس هستند؛ ولی باید به کودکان توصیه شود که در وان آب گرم زیر آب نروند یا به گونه‌ای بازی نکنند که موهایشان را به پوشش تخلیه نزدیک کند. کودکان را دور از فیلتر بنشانید یا یک جکوزی با فیلتر ضعیف‌تر بخرید.

هیدراته کردن جکوزی برای کودکان

جکوزی را هیدراته کنید. هیدراته ماندن به کودکان (و بزرگسالان) کمک می کند تا از کم آبی بدن جلوگیری کنند. همه افراد به ویژه کودکان خردسال، باید تشویق شوند که در حین استفاده از جکوزی آب و مایعات بنوشند. در حین غوطه وری در آب و یا بعد از آن به بچه ها آب یا آبمیوه بدهید. بطری های آب و آبمیوه راهی عالی و سرگرم کننده برای رساندن مایعات اضافی به بدن کودکان شما هستند.

نظافت منظم برای استفاده بچه از جکوزی

وان های آب گرمی که به طرز صحیحی نگهداری نمی شوند ممکن است باعث ایجاد مشکلات بیشتری مانند تحریک و بثورات پوستی شوند. برای ایمن نگه داشتن وان آب گرم از بیماری‌های عفونی، با نحوه تمیز کردن جکوزی خانگی آشنا باشید و از روش‌های استریل‌سازی مانند درمان با کلر و ازن استفاده کنید. همچنین، اطمینان از متعادل بودن مواد شیمیایی باعث می‌شود که پوست را تحریک نکنند. تعویض فیلترها نیز یک راه عالی برای ایمن و تمیز نگه داشتن آب برای حمام کنندگان است.

جکوزی برای کودکان و نوزادان

به غیر از تعمیرات جزئی، بیابید که چه کسی بهترین و مطمئن ترین جکوزی ها را برای فروش با امنیت کامل ارائه می دهد. علاوه بر این، هر سال جکوزی خود را توسط یک متخصص واجد سرویس کنید. آنها تمام اجزای سیستم را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که همه آنها به طور موثر و در حداکثر کارایی خود کار می کنند و هیچ گونه نشتی وجود ندارد. با این حال، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه منظم که توسط متخصص انجام می شود به شما این امکان را می دهد که مشکلات را قبل از وقوع پیدا کنید و عمر جکوزی خود را طولانی تر کنید.

آیرال برترین تولید کننده جکوزی خانگی در ایران با ایمن ترین و با کیفیت ترین متریال روز دنیا است.

بهبود انواع بیماری کودکان با جکوزی

بازی و آب تنی در جکوزی می تواند برای کودکانی که دچار اختلالات عضلانی، اسکلتی و عصبی هستند مفید باشد و نوعی درمان غیر دارویی برای این دسته از کودکان محسوب شود. کودکان مبتلا به آسم، اوتیسم، اسکولیوز (انحراف ستون فقرات) و … که شامل اختلالات عضلانی، اسکلتی و عصبی هستند می توانند از آب گرم جکوزی بهره ببرند. اگر شما به عنوان والدین قصد دارید کودکانتان با نظارت خود شما از جکوزی استفاده کنند و در آب گرم جکوزی بازی کنند، باید مطمئن شوید که آب جکوزی کاملا تمیز و تازه است. اگر کودکی دچار بیماری باشد، سیستم ایمنی بدن او ضعیف می شود. پس بازی در آب آلوده جکوزی، مشکلات کودک شما را تشدید می کند.

  • آرتریت روماتوئید کودکان و بهبود آن با جکوزی
  • فیبروز کیستیک، آسم و درمان آن با آب گرم جکوزی
  • فلج مغزی و آب گرم درمانی
  • تقویت و بهبود استخوان های کودکان با جکوزی
  • بهبود انحراف ستون فقرات در کودکان
  • کنترل اوتیسم کودکان با جکوزی
  • بهبود بیرون زدگی نخاع کودکان با وان جکوزی

استفاده درست کودکان از جکوزی با نظارت والدین و رعایت شرایط ایمنی می تواند به کنترل و بهبود علائم برخی بیماری ها کمک کننده باشد.

آرتریت روماتوئید کودکان و بهبود آن با جکوزی

شناور بودن در آب جکوزی برای کودکان مبتلا به التهابات مفاصلی و ضعف عضلانی کمک می کند تا عضلات و مفاصل آن ها تقویت شود. جت واتر ها در جکوزی و تمرین های هوازی با نظارت والدین و یا فرد متخصص، کمک شایانی به کودکان و نوجوانانی که با آرتریت روماتوئید دست و پنجه نرم می کنند است. توجه داشته باشید، در طول آب درمانی در جکوزی اگر دمای بدن کودک شما بالا رفت، از جکوزی خارجش کنید. در غیر این صورت می توانید تا 20 دقیقه کودکان را در جکوزی نگه دارید.

فیبروز کیستیک، آسم و درمان آن با آب گرم جکوزی

فشار آب گرم جکوزی روی سینه ها، به تقویت دیافگرام کمک می کند و منجر به ظرفیت بیشتر ریه ها، کنترل تنفس و تحرک دنده ها می شود. کودکان می توانند تا 10 دقیقه الی 20 دقیقه در آب جکوزی بازی کنند.

فلج مغزی و آب گرم درمانی

کودکانی که دچار به فلج مغزی یا اختلالات حرکتی هستند، می توانند با تکیه بر لبه های وان جکوزی راحت تر بایستند، راه بروند و تعادل خود را حفظ کنند. شما به عنوان والدین کودک و تحت نظر متخصص می توانید با رعایت شرایط، در طی چند جلسه به طور منظم، کودک خود را در آب جکوزی تمرین دهید تا کودک شما از این طریق بتوانند قوای حرکتی خود را بهبود بخشند و راحت تر حرکت کنند. جت ها و آب گرم جکوزی ماهیچه ها را شل می کند و درد ها را کاهش می دهد.

تقویت و بهبود استخوان های کودکان با جکوزی

کودکانی که استخوان هایشان به راحتی می شکند. این نوعی بیماری ارثی است که در آن رشد استخوان و فرم آن مختل می شود و استخوان ها بسیار شکننده و ضعیف می شود. این دسته از کودکان می توانند به راحتی در آب گرم جکوزی و با خیال راحت ورزش و شنا کنند. جلسات ورزش و آب درمانی در جکوزی برای این کودکان موجب می شود تا ماهیچه های آن ها تقویت شود و تحرک و مهارت های حرکتی را بهبود بخشد.

وان کلاسیک
تنوع بی نظیر وان حمام

آیرال از برترین تولید کننده وان حمام در ایران است که تنوع بالایی در محصولات خود دارد. کلکسیونی از وان با ابعاد و شکل ظاهری مختلف، متناسب با سلیقه خود را میتوانید خرید کنید. خرید مستقیم از تولید کننده همراه با گارانتی معتبر …

بهبود انحراف ستون فقرات در کودکان

اسکولیوز یا همان انحراف ستون فقرات، یک ناهنجاری است که در آن فرد مبتلا، دچار انحراف در ناحیه S ستون فقرات می شود و فرم آن تغییر پیدا می کند. کودکانی که مبتلا به این بیماری هستند نمی توانند مانند انسان های بالغ به ورزش های زمینی بپردازند یا در تحرک دچار مشکل هستند، به این ترتیب استفاده این دسته از کودکان از وان جکوزی و شناور شدن و تمرین در آب باعث تقویت عضلات ضعیف ستون فقرات می شود و حتی به بهبود فرم ستون فقرات کمک می کند.

مزایای جکوزی برای کودکان و نوزادان و فواید آن

کنترل اوتیسم کودکان با جکوزی

طبق تحقیقات انجام شده در سال های اخیر، استفاده کودکان مبتلا به اوتیسم از جکوزی می تواند جنبه درمانی برای این کودکان داشته باشد و باعث کاهش و کنترل پرخاشگری و یا ناهنجاری های رفتاری و بی قراری آن ها شود. همچنین آب درمانی در جکوزی برای کودکان اوتیسم، موجب بالا رفتن سطح هوشیاری می شود. همچنین کودکان اوتیسم با استفاده از آب درمانی در جکوزی می توانند سطح تمرکز خود را بهبود بخشد. والدین گرامی توجه کنید، از آن جا که کودکان اوتیسم به دلیل اینکه به تنها بودن علاقه بیشتری دارند، جلسات آب درمانی را به صورت تک نفره و با نظارت خود بر گزار کنید.

بهبود بیرون زدگی نخاع کودکان با وان جکوزی

اختلال بیرون زدگی نخاع (اسپینا بیفیدا) که به طور مادر زادی در برخی کودکان ایجاد می شود. کودکان مبتلا به این اختلال، با بازی کردن و غوطه ور شدن در آب می توانند به تقویت قسمت هایی از بدن کودک که تحت تاثیر این نقص مادر زادی هستند، کمک کند. در طی جلسات آب درمانی و شناور کردن کودکان در جکوزی، کودکان می توانند به آرامش بیشتری برسند و قدرت خود را برای تحرک به دست آورند.

نکات ایمنی استفاده از جکوزی برای کودکان

قبل از استفاده کودک از جکوزی، اگر کودک دارای بیماری خاصی می باشد، با پزشک مشورت کرده و از پزشک اطفال کودک خود در مورد استفاده از جکوزی راهنمایی بخواهید. کودکان و جکوزی ها می توانند ترکیبی عالی باشند، به شرطی که ایمنی را در اولویت قرار دهید. چند نکته ایمنی دیگر که در زمان استفاده از جکوزی هم بزرگسالان و هم کودکان باید رعایت کنند، عبارتند از:

  • جکوزی را بررسی کنید تا در شرایط ایمن باشد، درپوش‌های فاضلاب در جای خود قرار داشته باشند و ترک نخورده یا آسیب ندیده باشند. در طول سال به طور دوره ای پوشش تخلیه را بررسی کنید.
  • هنگامی که از جکوزی استفاده نمی کنید از یک قفل ایمنی برای بستن جکوزی استفاده کنید، تا کودکان نتوانند از آن استفاده کنند.
  • اطمینان حاصل کنید که آبگرم دارای زهکشی دوگانه و پوشش تخلیه است.
  • مطمئن شوید که همه کاربران (از جمله کودکان) محل کلید قطع پمپ را می دانند تا در مواقع اضطراری بتوان آن را به سرعت خاموش کرد.
  • هرگز اجازه ندهید کودکان در جکوزی با وسایل الکترونیکی بازی کنند.
  • برای فرزندتان یک جلیقه نجات در نظر بگیرید.
  • برای نوشیدنی ها به جای شیشه از لیوان ها و بطری های پلاستیکی استفاده کنید.
  • اگر حمام کننده احساس ناراحتی در معده، سرگیجه و یا خواب آلودگی کرد، باید فوراً از آبگرم خارج شود.
  • آب را به درستی و با استفاده از مواد شیمیایی مناسب، ضد عفونی و عاری از زباله نگه دارید.

نکات ایمنی استفاده از جکوزی برای کودکان

مزایای استفاده از جکوزی برای کودکان

  • کاهش فشار و استرس
  • افزایش ترشح هورمون‌ آرامش
  • تسکین درد و التهاب
  • خواب راحت کودک
  • افزایش رشد کودک
  • کاهش درد رشد و عضلات
  • بهبود عملکرد قلبی و عروقی کودکان
  • افزایش جریان خون در بدن کودک
  • بهبود وضعیت پوست کودکان
  • خروج سموم از بدن بچه ها
  • درمان بیماری‌های پوستی
  • بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن کودکان
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کودکان
  • بهبود بیماریهای ویروسی و باکتریایی همچون آنفلوانزا و سرما خوردگی

کاهش فشار و استرس کودکان و خواب راحت

استفاده از جکوزی برای کودکان، باعث کاهش فشار و استرس و افزایش ترشح هورمون‌های آرامش در بدن می‌شود. این هورمونها باعث می‌شوند که کودکان راحت‌تر بخوابند. همچنین استفاده از جکوزی به عنوان یک روش طبیعی، برای تسکین درد و التهاب موضعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاهش درد رشد و عضلانی کودکان

برای کودکانی که با درد روبرو هستند، مانند دردهای رشدی، دردهای عضلانی و مفصلی، استفاده از جکوزی می‌تواند مفید باشد. علاوه بر این، استفاده از جکوزی به عنوان یک روش فیزیوتراپی نیز برای کودکانی که دچار مشکلاتی مانند اختلالات حرکتی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهبود عملکرد قلبی و عروقی کودکان

همچنین ماساژ جکوزی و عملکرد جت ها به دلیل ایجاد فشار هیدرولیکی در بدن، بهبود عملکرد قلبی و عروقی کودکان را ارتقا می دهد. این فشارهای هیدرولیکی باعث افزایش نرخ ضربان قلب و جریان خون در بدن می شود.

بهبود وضعیت پوست کودکان

جکوزی می تواند به بهبود وضعیت پوست کودکان نیز کمک شایانی نماید. قرار گرفتن در آب گرم می‌تواند باعث گشاد شدن منافذ پوستی شود و باعث خروج سموم از بدن شود. همچنین، آب گرم می‌تواند به تسکین درد و التهابات پوستی کمک کند. وان آب گرم جکوزی، می‌تواند برای درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و جوش کودکان مفید باشد.

بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن کودکان

گرمای آب جکوزی می تواند به بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن کودکان نیز کمک نماید. دلیل این امر آن است که بسیاری از هورمونهایی که در دستگاه گوارش انسان ترشح می‌شوند، متاثر از وضعیت روحی انسان است. قطعا شما نیز زمانی که استرس و اضطراب دارید، دچار مشکلات گوارشی می‌شوید. در کودکان با توجه به اینکه معمولا ملاحظات رژیم غذایی رعایت نمی‌شود، استفاده از جکوزی می‌تواند به بهتر شدن عملکرد سیستم گوارشی کودک کمک کرده و برای کودکان با بیماری‌هایی مانند یبوست، اسهال و کولیک مفید باشد.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کودک

برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که قرار گرفتن در آب گرم می‌تواند باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده کودکانی که در معرض آب و مخصوصا استفاده مستمر از جکوزی قرار دارند کمتر به بیماریهای ویروسی و باکتریایی همچون آنفلوانزا و سرما خوردگی مبتلا می‌شوند.

سلامتی کودکان با استفاده از وان جکوزی

نظارت مسئولانه بزرگسالان برای ایمنی کودک در استخر، جکوزی و وان آب کلیدی است. همیشه باید یک بزرگسال برای حفظ تماس بصری دائمی در نزدیکی کودکان باشد تا کودکان نیز مانند بزرگسالان از وان آب گرم لذت ببرند. جکوزی ها، اسپاها و استخر می توانند یک ایده لوکس و عالی برای خانه شما باشند، که به شما امکان می دهد پس از یک روز طولانی و پر استرس، کمی در آنها غوطه ور شوید تا از استرس شما بکاهد و برای شما آرامش به ارمغان بیاورد.

جکوزی برای کودکان و نوزادان

با آموزش در مورد خطرات احتمالی، انجام تعمیر و نگهداری منظم جکوزی و نظارت دقیق هنگام حضور کودکان، می‌توانید بدون هیچ نگرانی  از غوطه‌ور شدن و آرامش‌ و حتی آب درمانی در جکوزی لذت ببرید!

تهیه جکوزی مناسب برای استفاده کودکان

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. پس برای داشتن یک جکوزی تک نفره، جکوزی دو نفره و یا چندنفره زیبا در سایز دلخواه خود، نیاز به یک فروشگاه و شرکت معتبردارید. برای اطلاع در مورد جکوزی های پیش ساخته، جهت استفاده در خانه می توانید با مراجعه به سایت آیرال مشخصات و ابعاد محصولات ما را مشاهده و بصورت آنلاین سفارش دهید. کارشناسان ما نیز در خدمت شما هستند تا به سوالات شما درباره خرید انواع وان و جکوزی، پاسخ دهند.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 4 =