نحوه تمیز کردن وان جکوزی خانگی{نظافت با آسانترین روش}

نحوه نظافت جکوزی

جکوزی یکی از پرطرفدارترین اجزاء حمام در سال های اخیر است که به لطف استفاده از آب تحت فشار، قابلیت ماساژ دادن را دارد. جکوزی که دیگر محصولی نیست که فقط مورد استفاده هتل ها یا مراکز آبگرم قرار گیرد، اکنون در حمام و اتاق خواب خانه ها نیز استفاده می شود. پس از مدتی صابون، شامپو و کثیفی که از بدن جاری می شود در لوله های آب و جت های جکوزی جمع می شود. تمیز کردن وان جکوزی خانگی و استفاده از آن در بهترین شرایط کاری ضروری است. برای آشنایی بیشتر با جکوزی خانگی و بررسی مدل های مختلف جکوزی از فروشگاه آیرال دیدن کنید و برای مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. شما عزیزان می توانید مدل های مختلف جکوزی با کیفیت و شیک را در مدت زمان کوتاهی با یک کلیک بررسی کنید و جکوزی مورد نظر خود را با مقرون به صرفه ترین قیمت خریداری کنید. استراحت در جکوزی پس از یک روز خسته کننده قطعا لذت بخش است و به آرامش و شادابی بدن و ذهن کمک می کند. در این مقاله از آیرال مواردی که در نظافت وان جکوزی خانگی باید در نظر گرفته شود را بررسی میکنیم.

مزیت استفاده از جکوزی خانگی

از آنجایی که قیمت وان جکوزی های خانگی به طور قابل توجهی ارزان و مقرون به صرفه است، خوشبختانه امکان خرید وان جکوزی و استفاده از آن در حال حاضر در خانه ها است و همه مردم به راحتی میتوانند از جکوزی استفاده کنند و از مزایای فراوان آن بهره مند شوند.

  • اولین مزیت این است که کاملا مقرون به صرفه است. پس از انتخاب جکوزی متناسب با بودجه شما، دیگر مجبور نیستید با جکوزی بیرون سر و کار داشته باشید.
  • دومین مزیت راحتی است که در حمام ایجاد می کند. به خصوص اگر از دوش گرفتن ایستاده در حمام خسته شده اید و می خواهید پس از یک روز کاری شلوغ استراحت کنید، استفاده از جکوزی بهترین گزینه برای شما است.
  • سومین مزیت آن در نظافت است. نظافت جکوزی بسیار آسان و کم هزینه است.

نظافت جکوزی خانگی

  • چهارمین مزیت تاثیر جکوزی در زیبایی دکوراسیون حمام شما است. برای کسانی که می خواهند شگفتی و زیبایی دکوراسیون را در هر قسمت از خانه خود داشته باشند، جکوزی یک گزینه بسیار عالی است. پس از انتخاب مناسب ترین مدل از بین مدل های مختلف جکوزی آیرال، متوجه خواهید شد که چقدر جلوه زیبا و کاربری برای دکوراسیون منزل خود ایجاد کرده اید.

اگر قصد خرید یا تعویض وان،جکوزی یا اسپا دارید، مطالعه مقاله طراحی حمام مدرن برای شما جذاب و کاربردی خواهد بود.

تمیز کردن روتین و منظم جکوزی باید اجرا شود!

برای اینکه جکوزی خود را در شرایط خوبی نگه دارید، حتماً آن را به طور مرتب  و تمیز نگهداری کنید. تمیز کردن منظم جکوزی، عمر طولانی‌تر و با کیفیت‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از تمیز بودن جکوزی، تنظیم برنامه است. می توانید از یک برنامه نظافتی استفاده کنید تا مطمئن شوید که همیشه جکوزی شما تمیز است. می توانید از تقویم یا تلفن همراه خود برای یادداشت برنامه نظافت و نگهداری جکوزی استفاده کنید. اگر از تمیز کردن جکوزی خود غفلت کنید، ممکن است با مشکلاتی در سلامت خود مواجه شوید. هنگامی که یک وان،جکوزی یا جکوزی اسپا خانگی با کیفیت بالا مانند جکوزی آیرال خریداری می کنید، اگر به برنامه نگهداری و نظافت مناسب پایبند باشید هیچ مشکل جدی برای شما ایجاد نخواهد شد و با خیال راحت از جکوزی خود استفاده میکنید.

جکوزی 2 نفره
جکوزی دو نفره آیرال

جکوزی دونفره با شکل هندسی مستطیل در بین استفاده کنندگان بسیار محبوب است. این جکوزی مستطیل محبوب، پرفروش و کاربردی در ابعاد مختلف تولید می شود.با این جکوزی میتوانید حمامی شیک و زیبا طراحی کنید و از استفاده آن لذت ببرید.

نظافت بهترین ابزار آبدرمانی خانگی

می توان گفت جکوزی نوعی ابزار آب درمانی است که به لطف عملکرد جت آب تحت فشار خود دارای ویژگی ماساژ است و به لطف این ویژگی بدن را آرام می کند. در حالی که به کاربر خود یک وان حمام راحت با آب گرم، موتور و جت های آب تحت فشار خود ارائه می دهد. به عبارت دیگر، این محصول هم نیازهای نظافتی فرد حمام کننده را برآورده می کند و هم با ماساژ دادن تمام نقاط بدن، آرامش را به همراه دارد. این محصول دیگر فقط در هتل های مجلل و مراکز اسپا استفاده نمی شود و اکنون وارد حمام و اتاق خواب خانه ها شده است. این محصولات هم از نظر سلامت انسان و هم از نظر جلوگیری از خرابی محصول باید به طور مرتب تمیز شوند.

مراحل تمیز کردن جکوزی خانگی

وان جکوزی را از آب داغ پر کنید به گونه ای که آب داخل وان جکوزی، چند سانتی متر از جت ها بالا تر باشد. پس از پر کردن وان جکوزی باید به اندازه 2 تا 4 پیمانه (یا قاشق چای خوری) از مواد ضد عفونی کننده داخل وان جکوزی بریزید. البته اگر می خواهید وان جکوزی خانگی خود را اصولی تر پاکسازی و ضد عفونی کنید، می توانید یک فنجان نیز از مواد شوینده استفاده کنید. بعد از این مرحله شما باید به مدت 15 دقیقه جت جکوزی را روشن کنید و اجازه دهید تا مواد تمیز کننده به خوبی تمام قسمت های وان جکوزی را پوشش دهد. مرحله بعدی خاموش کردن جت ها است. شما در این مرحله باید جت جکوزی را خاموش کنید و آب وان جکوزی را تخلیه کنید. الان می توانید با دستمال یا برس های مخصوص این کار، وان جکوزی را تمیز کنید . سپس برای بار دوم باید وان جکوزی را از آب پر کنید و جت ها را روشن کنید. توجه کنید که در این مرحله نیز باید جت ها به مدت 15 دقیقه روشن باشد. بعد از گذشت این مدت، وان را تخلیه کنید و از وان جکوزی تمیز خود لذت ببرید.

نحوه تمیز کردن وان جکوزی خانگی

تمیز کردن بلوئر جکوزی به روش ساده

برای تمیز کردن بلوئر جکوزی یا همان دمنده هوای جکوزی به ساده ترین روش، شما باید اقدامات زیر را انجام دهید.

اول باید وان جکوزی را با آب داغ پرکنید. دقت داشته باشید که آب وان جکوزی باید 15 سانتی متر بالاتر از سوراخ دمنده هوا باشد. سپس، به اندازه 2 قاشق غذا خوری یا پیمانه های مخصوص از پودر ماشین ظرف شویی و نصف پیمانه وایتکس را به آب داخل وان جکوزی اضافه کنید. تایم بلوئر را روی 2 دقیقه تنظیم کنید و اجازه دهید مواد شوینده و ضد عفونی کننده خوب با هم ترکیب شوند. مواد شوینده باید به مدت 1 الی 2  ساعت داخل وان جکوزی بماند تا کامل وان جکوزی تمیز شود. سپس بلوئر را به مدت 5 دقیقه مجددا روشن نمایید. پس از گذشت 5 دقیقه، دمنده هوا یا بلوئر جکوزی را خاموش کنید. آب وان جکوزی را تخلیه کنید و برای اتمام پاکسازی، وان جکوزی را از آب سرد پر کنید و دمنده هوا را روشن کنید تا کامل جکوزی شما تمیز شود و مواد شوینده به طور کامل پاک شود.

نکات مهم برای تمیز کردن وان جکوزی خانگی

برای تمیز کردن وان جکوزی خانگی و وان حمام ساده خود باید به یک سری نکته ها توجه کنید تا با رعایت این نکات به سلامت خود آسیب نرسانید و از دوام وان جکوزی خود نکاهید.

ترکیب مواد شیمیایی در نظافت اشتباه است

دقت داشته باشید که اگر قصد دارید از چند مواد شوینده استفاده کنید به هیچ وجه آن ها را با هم ترکیب و مخلوط  نکنید، ترکیب برخی مواد شوینده و ضد عفونی کننده با هم موجب تولید گاز های شیمیایی و سمی می شود که بسیار برای جان انسان خطر آفرین است. همچنین اگر از یک شوینده قوی استفاده می کنید باید از ماسک استفاده کنید و فضای حمام را بسته نگه ندارید. حتما تهویه هوای حمام را روشن نگه دارید تا دچار خفگی و مسمومیت نشوید.

مراقبت از پوست بدن زمان نظافت جکوزی

همانطور که می دانید مواد شوینده از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار هستند که می توانند برای پوست آسیب زننده باشند و عوارضی همچون خارش، اگزما، حساسیت و قرمزی را به همراه داشته باشد. پس حتما هنگام تمیز کردن وان جکوزی خانگی خود از دستکش استفاده کنید.

مراقبت از جنس بدنه وان جکوزی

جنس بدنه وان جکوزی با اینکه مقاوم به خراش است اما هیچ وقت نباید برای تمیز کردن وان جکوزی از اسکاج ها یا وسایلی استفاده کنید که سطح بدنه وان جکوزی را خراش می دهد. این کار می تواند باعث کاهش دوام و عمر وان جکوزی خانگی شما شود. پس از تمیز کردن وان جکوزی دقت کنید که  تمام مواد شوینده از وان جکوزی پاک شده باشند و اثری از آن ها باقی نمانده باشد. باقی ماندن این مواد می تواند به سلامت پوست شما تاثیری منفی بگذارد و ایجاد حساسیت کند.

آسانترین راه نظافت وان جکوزی خانگی

یکی از مهم ترین قسمت های جکوزی که باید تمیز شود وان آنهاست. با این حال، قبل از شروع تمیز کردن وان، مطمئن شوید که جکوزی خاموش است. سپس می توانید به تمیز کردن ادامه دهید. از محصولات پاک کننده شیمیایی می توان برای تمیز کردن و همچنین محصولات طبیعی استفاده کرد. اگر قرار است با محصولات طبیعی تمیز شود، مخلوطی از جوش شیرین و سرکه به دست می آید و با پاک کردن با یک پارچه نرم شسته می شود. اگر قرار است از مواد شیمیایی مانند سفید کننده ملایم استفاده شود، ابتدا این محصولات را داخل وان ریخته، مدتی صبر کنید و سپس با یک پارچه یا برس نرم پاک کنید و با آب فراوان شستشو دهید.

نظافت جکوزی خانگی

این سوال که چگونه جکوزی را تمیز کنیم، برای کسانی که در خانه جکوزی دارند، مسئله مهمی است.

یک روش دیگر را نیز برای شما معرفی می کنیم:

نصف فنجان مایع ظرفشویی و 1 فنجان سفید کننده ملایم به جکوزی اضافه کنید. مواد شوینده را در وان پر از آب بریزید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس آب وان را تخلیه کنید. صبر کنید تا وان دوباره با آب داغ پر شود. وقتی جکوزی خود را خالی و دوباره پر می کنید، می توانید آن را با آب و صابون تمیز کنید. افراد معمولاً از یک پارچه نرم برای پاک کردن جکوزی استفاده می کنند. از پاک کننده های خشن و برس های سخت خودداری کنید زیرا می توانند به سطح وان آسیب برسانند.

چگونه از ایجاد کثیفی جکوزی جلوگیری کنیم؟

پس از پاک کردن هرگونه آلودگی و زنگ زدگی موجود، می توانید اقداماتی را برای جلوگیری از کثیفی های بعدی انجام دهید. تمیز کردن مرتب وان جکوزی خانگی بعد از هر بار استفاده از تشکیل کثیفی بعدی و جدی جلوگیری می کند. اطمینان حاصل کنید که هیچ کثیفی در داخل فیلترها جمع نمی شود، زیرا تجمع کثیفی مانع از عملکرد صحیح فیلتر می شود. همچنین به یاد داشته باشید که کارتریج های فیلتر عمر مشخصی دارند و در برخی مواقع نیاز به تعویض دارند. در مورد نحوه و زمان تمیز کردن وان جکوزی خانگی میتوان گفت که هر چه جکوزی بیشتر استفاده شود ممکن است نیاز به تمیز کردن آن بیشتر باشد. تمیز کردن منظم جکوزی از آلودگی هایی که به سختی پاک می شوند جلوگیری می کند و به شما این امکان را می دهد که تلاش کمتری برای تمیز کردن صرف کنید.

چگونه جت جکوزی را تمیز کنیم؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در جکوزی ها با آن مواجه می شوید، گرفتگی در مناطقی است که به عنوان جت آب شناخته می شوند. به همین دلیل لازم است که به طور منظم کثیفی، موهای ریخته شده و روغن های حمام که از بدن شما خارج می شود را پاک کنید. از آنجایی که باقیمانده‌های صابون به مرور زمان باعث گرفتگی می‌شوند، پس از اینکه آب داخل وان به طور کامل خارج شد، پوشش فاضلاب باید کاملاً برداشته شود. خطر ابتلا به برخی عفونت ها با تجمع کثیفی، موهای ریخته شده و روغن های حمام که از بدن شما خارج می شود، افزایش می یابد.

نظافت جکوزی خانگی

راههای سریع تمیز کردن وان جکوزی خانگی چیست؟

  1. ابتدا برق جکوزی خود را خاموش کنید. قطعاً نباید بدون قطع برق شروع به تمیز کردن کنید.
  2. سپس می توانید ابتدا با تمیز کردن سطحی شروع کنید. قسمت های قابل مشاهده را با کمک جوش شیرین و مواد شوینده کاملا تمیز کنید. برای این کار می توانید با کمک پارچه نرم و مواد شوینده مایع تمیز کنید.
  3. وان را با آب فراوان بشویید. سرکه، لیمو و مواد شوینده حمام را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. جت هایی را که خارج کرده اید در ظرفی که آماده کرده اید بین 15 تا 30 دقیقه نگه دارید.
  4. پس از تمیز کردن جت ها، قسمت وان جکوزی را کاملا با آب پر کنید تا به لوله های آب برسد. سپس دو لیوان سرکه، آب یک لیموترش و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در این آب بپاشید. پس از این فرآیند جکوزی را که خاموش کرده اید اجرا کنید و کاملا بررسی کنید که آیا این مخلوطی که با آب پر کرده اید از تمام لوله های آن عبور می کند یا خیر. این فرآیند حداکثر ظرف مدت پنج دقیقه تکمیل می شود.
  5. اگر نمی خواهید با سرکه و لیمو سروکار داشته باشید، می توانید از یک لیوان مایع شوینده حمام نیز استفاده کنید. در اینجا، انتخاب کاملاً به عهده شماست.پس از تکمیل فرآیند، دوباره برق جکوزی خود را خاموش کنید و آب وان را کاملاً خالی کنید.
  6. به عنوان آخرین فرآیند، می توانید جکوزی خود را آبکشی کنید. وان خود را کاملاً از آب پر کنید، جکوزی خود را دوباره روشن کنید و این بار مطمئن شوید که لوله های آب کاملاً آبکشی شده اند. آبکشی را تا جایی ادامه دهید که چیزی در جکوزی برای آب شوینده باقی نماند.
وان کلاسیک
وان کلاسیک پایه دار آیرال

معماری کلاسیک همیشه طرفداران خاص خود را دارد و افرادی که این سبک از معماری را می پسندند این وان حمام زیبا را انتخاب میکنند.اگر قصد خرید وان حمام با طراحی خاص دارید وان کلاسیک بهترین پیشنهاد برای شما است.

جکوزی آنتی باکتریال نظافت آسانی دارد

آیا می خواهید جکوزی خود را عوض کنید یا جکوزی جدید بخرید؟ ما تولید کننده جکوزی خانگی باکیفیت و با موتور قدرتمند هستیم که هر کدام از مدل ها از دیگری زیباتر و شیک تر است که به دکوراسیون سرویس بهداشتی شما رنگ می بخشد. ورق مورد استفاده شده در ساخت محصولات آیرال ABS اکریلیک آنتی باکتریال است که میکروب و قارچ را به خود جذب نمی کنند و علاوه بر این نظافت آسان تری هم دارند.

وان آیرال مدل 1122

استفاده از جکوزی تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی شما دارد. علاوه بر آن دارای مزایای فراوانی است که می توانید از قسمت اخبار و مقالات آیرال در مورد مزایای این وسیله ارزشمند مطالعه کنید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 15 =