بلوئر جکوزی چیست؟

بلوئر چیست

همه ما برای از بین بردن کثیفی ها و چربی های بدن از حمام آب گرم استفاده می کنیم. امروزه در حمام های مدرن به دوش و وان معمولی بسنده نمی شود بلکه مردم برای ایجاد حس بهتر، آب درمانی و همچنین گرفتن ماساژ، اقدام به خرید جکوزی قیمت مناسب می کنند. جکوزی یک حمام یا وان معمولی و ساده نیست. یکی از تجربه های لذت بخش بعد از یک روز کاری پرتنش می تواند استفاده از جکوزی باشد. این وسیله ارزشمند با فشار آب جت جکوزی که به بدن وارد میکند ماساژی آرام بخش ایجاد می کند که باعث رفع خستگی ها و سرحال شدن ما می شود. علاوه بر آن همین مزیت که در جکوزی وجود دارد در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله در آبدرمانی آرتروز و دیسک کمر نیز کاربرد دارد.این خاصیت که در جکوزی وجود دارد به علت وجود بلوئر جکوزی است. در این مقاله میخواهیم با بلوئر جکوزی آشنا شویم و نحوه کارکرد آن را بررسی کنیم.

بلوئر جکوزی چیست؟

یکی از اجزای مهم جکوزی، بلوئر جکوزی است. بدون حضور بلوئر تنها یک وان حمام بدون امکانات جکوزی خواهید داشت. بلوئر جکوزی در واقع همان حباب ساز است که با دمیدن هوا به درون آب توسط جت های جکوزی، حباب را درون آب ایجاد می کند و ظاهری زیبا و خاصیت ماساژور جکوزی را بوجود می آورد.

اجزای تشکیل دهنده بلوئر جکوزی

بلوئر جکوزی برای داشتن عملکرد حباب سازی از اجزای داخلی مهمی تشکیل شده که از جمله آن عبارتند از :

  • حباب ساز : حباب های هوا را بوجود می آورد و صدای خاص خود را تولید می کند.
  • موتور بلوئر: دارای دور موتور بالایی است که فشار جریان هوا را افزایش می دهد.
  • شیر چک : یک شیر کنترل یک طرفه است که وظیفه آن جلوگیری از ورود آب به حباب ساز است و بعد از حباب ساز نصب می شود. شیر چک دریچه را برای خروج هوا از حباب ساز باز می کند و پس از خروج هوا آن را می بندد به این ترتیب از ورود آب جلوگیری می کند.

عملکرد بلوئر جکوزی

بلوئر جکوزی یا حباب ساز به عنوان دمنده و انتقال دهنده جریان هوا شناخته شده است. جریان هوا به وسیله فن هایی که در داخل بلوئر وان جکوزی قرار دارد تولید می شود. جت پمپ جکوزی نازل هایی برای فرآیند ماساژور و پاشش آب را دارد، این نازل ها  دارای دو ورودی هستند که به صورت دو لوله تو در تو قرار دارند. لوله اصلی قطر بیشتری دارد یک لوله با قطر کم تر  هم به عنوان خروجی هوا در داخل لوله اصلی قرار دارد و به پمپ جکوزی وصل شده است. زمانی که آب به وسیله پمپ جکوزی با سرعت از لوله بزرگ تر خارج می شود بر روی لوله کوچک تر خلا ایجاد شده  و باعث مخلوط شدن هوا با آب می گردد. طبق این فرآیند ، مکش هوا صورت می گیرد و حباب در آب خارج شده از نازل ایجاد می شود. بلوئر جکوزی درواقع به عنوان پمپ هوا عمل می کند که حباب های هوا را افزایش می دهد. این عمل در خاصیت آبدرمانی با جکوزی موثر است و وان آب گرم معمولی را تبدیل به آب گرم که خاصیت درمانی دارد می کند.
بلوئر چیست

آیا پمپ جکوزی همان بلوئر جکوزی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر! بلوئر جکوزی با اینکه مشابهت هایی با پمپ جکوزی دارد اما تفاوت هایی هم دارند. پمپ جکوزی و بلوئر جکوزی هردو دارای الکتروموتور هستند که به یک یا چند پروانه متصل می باشند. هردو سرعت و فشار جریان هوا را افزایش می دهند. اما تفاوت بلوئر جکوزی این است که سرعت و تعداد دور موتور در دقیقه بیشتری دارد بنابراین نیروی بسیار زیادی به جریان هوای عبوری القا می کند در حالی که پمپ جکوزی این امکان را ندارد.

نکات مهم در انتخاب بلوئر جکوزی

بلوئر جکوزی علاوه بر ایجاد ماساژ در زیبایی سطح جکوزی هم نقش دارد. همچنین ایجاد حباب درون وان جکوزی باعث کاهش دمای آب درون وان می شود بنابراین باید به فکر گرم کردن مجدد آب درون جکوزی نیز بود. بلوئر جکوزی وسیله ای است که پک کنترل آن برای کارکرد صحیح به پیشنیازهایی احتیاج دارد. اگر به فکر تهیه و خرید بلوئر هستید دقت کنید که پک کنترلتان از بلوئر پشتیبانی کند. علاوه بر آن لوله کشی برای اتصال جریان هوا به جت های جکوزی مورد نیاز است. برای این منظور شما باید با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. نصب بلوئر برای جکوزی به عنوان یک آپشن حساب می شود که قیمت دستگاه را بالا می برد. اگر بلوئر جکوزی دارید و خراب شده بهتر است آن را تعویض کنید و به فکر تعمیر آن نباشید. زیرا دستگاهی با مکانیزم و ساختاری ساده است که از موتور، فن و محفظه ای تشکیل شده بنابراین تعویض کامل آن مقرون به صرفه تر و راحت تر از زمانی است که بخواهید یک قطعه خراب را جدا و تعمیر کنید.

بلوئر جکوزی

علت خراب شدن بلوئر جکوزی

علت اصلی خرابی بلوئر جکوزی ورود آب و رطوبت به آن است. هنگام کارگزاری بلوئر و نصب جکوزی باید از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید تا لوله کشی صحیح انجام دهد. در غیر این صورت آب موقع استفاده به داخل محفظه بر می گردد و به موتور آسیب می زند. زمانی که بلوئر جکوزی خراب شده باشد هنگام تعویض بلوئر در ابتدا باید اتصال برق به جکوزی قطع شود. از آنجا که انجام سیم کشی در اطراف آب خطرناک است بهتر است این کار را به یک تکنسین جکوزی بسپارید تا خطری شما را تهدید نکند. در هنگام تعویض بلوئر جکوزی، یک شیر چک جدید باید نصب شود تا از ورود آب به  محفظه داخلی موتور بلوئر جلوگیری شود. پس از خرید جکوزی از شرکت آیرال تمامی خدمات نصب و نگه داری توسط تکنسین های مجموعه در سراسر ایران عزیز انجام میشود.

مزایای استفاده از بلوئر جکوزی

نقش بلوئر جکوزی در حباب سازی چهار برابر بیشتر از زمانی است که جکوزی به بلوئر مجهز نباشد. بلوئر با ایجاد حباب های هوا و پاشش آن در محیط وان خاصیت درمانی به جکوزی می دهد. برخورد این حباب ها با فشار بالا و ملایم به پوست بدن حس آرامش بخشی القا می کند. این خاصیت بلوئر به تسکین درد های عضلانی و گرفتگی عضلات کمک می کند و حتی در هیدرو تراپی بیماری هایی مثل آرتروز و دیسک کمر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر مشتاق مطالعه بیشتر در این زمینه هستید مقاله های جکوزی در آبدرمانی آرتروز و جکوزی در کاهش درد دیسک کمر را مطالعه کنید. اطلاعات بسیار مفید و ارزنده ای در این مقالات ارائه شده است.

بلوئر جکوزی
سخن پایانی

در خرید بلوئرهای جکوزی، کیفیت جنس پمپ، قدرت و مدل آن بسیار مهم است. برای دستیابی به حسی خوشایند در  استفاده از جکوزی حتما از تولید کننده های معتبر، جکوزی را تهیه کنید که علاوه بر نصب اصولی دستگاه، پشتیبانی و گارانتی نیز داشته باشد. جکوزی بدون داشتن خاصیت حباب سازی یک وان ساده است بنابراین برای بهره مندی از مزایای جکوزی در انتخاب و خرید خود دقت کنید. برای این منظور ما مجموعه آیرال تولید کننده جکوزی خانگی را با بیش از چند دهه فعالیت در این زمینه به شما معرفی می کنیم تا با خیالی راحت جکوزی و یا اسپا خریداری کنید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =