مزایا و فواید جکوزی + فواید آب سرد و گرم

مزایای جکوزی

لازم است قبل از پرداختن به مزایای استفاده از جکوزی، تعریف مختصری از این محصول پرفایده داشته باشیم. جکوزی را می توان یک حوضچه تلقی کرد که در دیواره های آن لوله هایی تعبیه شده است که آب توسط پمپ های پر قدرت با فشار زیاد از آنها خارج می شود. جت های آب موجود در جکوزی عضلات بدن را ماساژ می دهند، به همین دلیل برای تسکین درد و درمان بیماری ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعتا خرید جکوزی خانگی باکیفیت و قدرتمند مزایای استفاده از آن را چندین برابر خواهد کرد. در این مقاله به بررسی مزایا و فواید استفاده از جکوزی می پردازیم تا از تاثیرات شگفت انگیز آن بر بدن بیشتر آگاه شوید.

استحمام آسان مزیت مهم جکوزی است!

بارزترین مزیت جکوزی هنگام استحمام با آن، تمیزتر شدن پوست نسبت به استفاده از دوش است. هنگامی که در وان حمام داغ دراز می کشید زمان بیشتری در معرض آب گرم قرار دارید و همین امر منجر به نرم شدن و لایه برداری از پوست می شود. در این حالت می توان به راحتی با اسکراب یا با یک لیف سلول های مرده سطح پوستتان را از بین ببرید و به درخشندگی پوست خودتان بیفزایید.

جکوزی گردش خون در بدن را بهبود می بخشد

اکثر افراد امروزه از تحرک کافی در طول روز بر خوردار نیستند همین امر گردش خون در بدن را ضعیف تر می کند. کسانی که ساعت های طولانی می نشینند یا ایستاده کار می کنند خون در پاها جمع می شود و احساس خستگی در پاها را بوجود می آورد. قرار گرفتن در آبگرم جکوزی ، دمای بدن را افزایش داده و ضربان قلب را بالا می برد و در نهایت به بهبود گردش خون و رفع خستگی منجر می شود. زمانی که در معرض آب گرم جکوزی قرار می گیرید خون بهتر جریان پیدا می کند تپش قلب بالا می رود و اکسیژن رسانی به اندام ها بیشتر می شود. از دیگر مزیت های استفاده از جکوزی برای سیستم گردش خون، گشاد شدن رگ های خونی است که در افرادی که فشار خون بالا دارند، به کاهش فشار خون کمک می کند.

بهبود خواب توسط آب گرم جکوزی

از مزایای استفاده از جکوزی بهبود کیفیت خواب است. مطالعات انجام شده نشان داده است هنگامی که در آب گرم جکوزی دراز می کشید، دمای بدن شما به آرامی افزایش می یابد و زمانی که از آب خارج می شوید و دمای بدن شروع به پایین آمدن می کند، مغز شما به طور طبیعی سیگنال می دهد که زمان خواب فرا رسیده است. این به شما کمک میکند تا خیلی سریعتر از حد معمول بخوابید. جت ها و گرمای جکوزی به کاهش تنش در عضلات بدن کمک می کند و اجازه می دهد تا عضلات آزاد شوند. این امر باعث کاهش تقاضای آن‌ها از ذخایر انرژی در طول شب می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا کاملاً استراحت کند. افرادی که برای به خواب رفتن تلاش زیادی می کنند ودر طول شب بارها بیدار می شوند و خواب عمیقی تجربه نمی کنند، وان‌ آب گرم و ماساژ جت های جکوزی می‌تواند کمک کند خواب سریعتر و عمیق تری تجربه کنند و در طول شب کمتر بیدار شوند.

کاهش اضطراب و استرس فایده مهم دیگر وان جکوزی

زندگی های امروزه پر از استرس و اضطراب است. و اگر برای مدت طولانی این استرس ها کنترل نشود، می تواند مخرب باشد و به طور قابل توجهی کیفیت زندگی ما را کاهش دهد. ایجاد یک فضای آرامش بخش و شخصی و فرار از دنیای بیرون می تواند بر سلامت روان ما تاثیر مثبت داشته باشد. صرف کردن 30 دقیقه در روز در جکوزی می‌تواند با استرس‌های روزانه مقابله کند. قرار گرفتن در آب گرم جکوزی و فشار ملایمی که آب در کل بدن ایجاد می کند منجر به ترشح اندورفین می شود که می تواند حس راحتی و آرامش را بوجود آورد. به این ترتیب، ترکیب گرما و ماساژ به کاهش اضطراب و استرس کمک می کند.

مزایای جکوزی

کاهش وزن با جکوزی

شاید برایتان عجیب به نظر بیاید که گذراندن وقت در وان آبگرم باعث کاهش وزن می شود اما این موضوع کاملا حقیقت دارد. یکی از مزایای استفاده از جکوزی کاهش وزن است. همانطور که پیش تر گفتیم گرمای جکوزی دمای بدن را افزایش می دهد و به تبع آن ضربان قلب را بالا می برد. این نوسان دما باعث می شود بدن سخت تر کار کند و تلاش کند به حالت استراحت و طبیعی خود برسد و در نتیجه کالری می سوزاند. غوطه ور شدن در جکوزی آبگرم به مدت 20 دقیقه می تواند 17 کالری بسوزاند. توجه کنید برای رسیدن به وزن ایده آل تنها استفاده از جکوزی کارساز نخواهد بود و برای رسیدن به وزن متناسب، ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی نیز اهیمت دارد. استراحت کردن در جکوزی به طور غیر مستقیم نیز به لاغری کمک میکند جکوزی به بازیابی عضلات و ماهیچه ها، کاهش استرس، و بهبود کیفیت خواب نیز کمک میکند که این موارد از اصول اساسی کاهش وزن هستند. برای کسانی که ورزش کردن برایشان سخت است و یا کم تحرک هستند، استفاده از جکوزی می تواند متابولیسم بدن آنها را افزایش دهد و باعث کم کردن وزن شود.

لاغری با جکوزی

کاهش و بهبود انواع درد و گرفتگی عضلات با جکوزی

همه افراد در طول زندگی خودشان با انواع دردهای عضلانی و مفصلی مواجه می شوند. از مزیت های استفاده از جکوزی تسکین این دردها بدون استفاده از مسکن های بدون نسخه است. برای مثال اشخاصی که تمرین های ورزشی سنگین انجام می دهند، یا کسانی که تمام روز جلوی رایانه می نشینند و بانوان خانه داری که طولانی مدت به انجام کارهای خانه مشغول هستند، دچار انواع دردهای عضلانی و جسمانی می شوند که بسیار آزار دهنده خواهد بود. برای رفع این دردها، قرار گرفتن در وان پر از آب گرم و ماساژ بدن توسط جت های قوی جکوزی بسیار تاثیر گذار است. گرما جریان خون را افزایش داده و به شل شدن عضلات منقبض کمک می کند. و همچنین شناور بودن در آب ، فشار را از روی مفاصل بر می دارد و به تسکین دردهای مفاصلی نیز کمک می کند. حتما تا به حال با گرفتگی عضلات بعد از ورزش کردن روبرو شده اید که درد حاصل از آن فعالیت های روزانه را دشوار می کند. جکوزی عضلات را از طریق ماساژ تحریک می کند و به آزاد شدن اسید لاکتیک بدن که در طول ورزش شدید در بدن تجمع می یابد، کمک می کند.در نهایت، گرمای آب به کاهش سفتی عضلانی کمک می‌کند، این باعث می‌شود  عضلات روز بعد کمتر سفت و دردناک شوند و به شما امکان می‌دهد سریع‌تر به باشگاه برگردید و یک تمرین با کیفیت داشته باشید.

جکوزی گرد
جکوزی گرد

جکوزی گرد نمایی بسیار شیک، مدرن و جذاب دارد. این مدل قابلیت نصب توکار و روکار را دارد و شما پس از ثبت سفارش میتوانید نحوه نصب را انتخاب کنید. تمامی تجهیزات به روزی که در عصر حاضر بر روی جکوزی ها نصب می شود را میتوان روی این مدل نصب و اجرا کرد. جکوزی گرد در دو مدل 4 نفره با کد 2411 و 8 نفره با کد 2810 در آیرال تولید می شود. امکان استفاده از این محصولات در داخل آپارتمان و فضای باز هست و میتوانید با پنل دور ترموود هم سفارش دهید.

استفاده از جکوزی در زایمان طبیعی

طبق شواهد مادرانی که داخل وان جکوزی زایمان می کنند بهتر با درد زایمان کنار می آیند و از مداخلات پزشکی در حین زایمان اجتناب می شود همچنین در حین انقباضات درد کمتری حس می کنند و بین انقباضات آرامش بیشتری دارند. وان جکوزی برای مادران باردار محیطی عاری از نیروی جاذبه ایجاد می کند و بدن مادر مهارکننده هایی به نام اندورفین ترشح می کند که به زایمان طبیعی کمک می کند. افرادی که در طول زایمان نمی خواهند از داروهای ضد درد و اپیدورال استفاده کنند می تواند هیدروتراپی با جکوزی را انتخاب کنند.

پیشنهاد میکنیم در این رابطه مقاله استفاده از جکوزی در دوران بارداری را مطالعه کنید.

سم زدایی کل بدن با جکوزی

از دیگر مزیت های استفاده از جکوزی می توان به سم زدایی بدن اشاره کرد. آب گرم جکوزی، خون و مایع لنفاوی را گرم می کند و باعث می شود آنها سریعتر در بدن به گردش در آیند. سیستم لنفاوی بدن با تحرک فعال می شود و جکوزی با افزایش تپش قلب باعث حرکت این مایع لنفاوی می شود و سموم بدن را دفع می کند. آب داغ وان باعث می شود عرق کنید و سموم را به سطح بیاورید. سپس این سموم توسط آب شسته شده و دفع می شوند.

جکوزی آب سرد و فواید آن

دمای استاندارد در جکوزی ها برای آب گرم بین 36 تا 40 درجه سانتی گراد و برای جکوزی آب سرد 20 درجه سانتی گراد در نظر گرفته شده است. اما شما می توانید دمای دلخواه خود را در جکوزی اعمال کنید. استفاده از آب گرم و آب سرد در جکوزی فواید خاص خود را دارد. به طور کلی می توان گفت آب گرم باعث منبسط شدن عضلات و گشاد شدن عروق و کاهش فشار خون است. همچنین آب گرم به سم زدایی و عرق کردن بدن کمک می کند. آب سرد بر عکس آب گرم منجر به انقباض عضلات می شود. آب سرد به تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد قلب و عروق، کاهش التهابات و تحریک سیستم عصبی کمک می کند. استفاده از آب سرد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و خطر بیماری ها و عفونت ها را کم می کند.

بهبود آرتریت و دردهای مزمن با جکوزی

برای آن دسته از افرادی که از بیماری هایی مانند سندرم تونل کارپال، آرتروز و دیسک کمر رنج می برند، گذراندن مدتی در وان آب گرم جکوزی بسیار تسکین دهنده خواهد بود. حباب های جت وان آب گرم، احساس بی وزنی به بیمار خواهد داد و دمای مرکزی بدن بیمار را افزایش می دهد. استفاده از جکوزی برای کاهش درد کمر و بهبود التهاب مفاصل در بیماران بسیار مفید است. فواید شناخته شده زیادی با تغییر دما بین سرد و گرم برای درد مفاصل وجود دارد. سرما درمانی به طور کلی برای مفاصل حاد دردناک یا متورم بهتر است. اما فوراً بین گرم و سرد جابجا نشوید و به بدن خود فرصت دهید تا خود را تنظیم کند.

کاهش درد با جکوزی

کنترل دیابت با استفاده از جکوزی

دیابت به خصوص دیابت نوع 2 از آن دسته بیماری هایی است که وجود آن موجب بروز برخی بیماری ها و عارضه های دیگر نیز همچون سکته قلبی، مغزی و مشکلات قلبی و عروقی می شود. اصولا برای کنترل و بهبود وضعیت افرادی دارای دیابت هستند، داروهای مختلفی تجویز می شود. اما راه و روش های دیگری هم وجود دارد که استفاده از آن ها به عنوان تکمیل کننده فرایند بهبود، بسیار حائز اهمیت است. یکی از این روش ها آب درمانی در منزل یا هیدروتراپی با جکوزی است. پزشکان و متخصصان توصیه می کنند تا افرادی که مبتلا به دیابت هستند حتما تایم مشخصی را به آب درمانی و شنا در جکوزی اختصاص دهند تا به بهبود سریع تر و کنترل بهتر بیماری خود کمک کنند. شناور بودن در وان جکوزی موجب می شود تا سطح فشار خون و قند خون بدن کاهش پیدا کند و از بروز بیماری های قلبی نیز جلوگیری خواهد شد. همچنین افرادی که دارای دیابت هستند دچار اضافه وزنی و یا چاقی هستند که شنا کردن در جکوزی به آنها کمک خواهد کرد تا وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آلی برسند. در واقع آب درمانی و هیدروتراپی برای افراد مبتلا به دیابت دقیقا کار ورزش کردن را انجام می دهد. با این تفاوت که این افراد فشار و خستگی زیاد ناشی از فعالیت های ورزشی را در شنا کردن در جکوزی تجربه نخواهند کرد. توصیه می شود که برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر، روزانه یا چند بار در هفته به مدت 20 الی 30 دقیقه در وان جکوزی فعالیت داشته باشید و شنا کنید.

فواید استفاده از جکوزی برای اوتیسم

انجام فعالیت های حرکتی و تقویت عضلات در کودکان مبتلا به اوتیسم از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع این کودکان به دلیل ضعف عضلانی و اختلالات حرکتی که دارند، نمی توانند که به فعالیت های ورزشی همچون سایر افراد بپردازند و این قبیل از فعالیت ها برای کودکان اوتیسمی اذیت کننده و حتی پرخطر محسوب می شود. در چنین شرایطی بهترین کار برای اینکه کودک شما هم فعالیت ورزشی و حرکتی داشته باشد و هم فشار و آسیبی به مفاصل و عضلات آن وارد نشود، شنا کردن و راه رفتن در آب گرم جکوزی خواهد بود. هنگامی که کودک شما درون جکوزی قرار بگیرد درصد بالای از وزن آن آزاد شده و فشار کمی بر روی عضلات و مفاصل کودک خواهد بود. به این ترتیب فرزند شما قادر خواهد بود تا به راحتی و با کمترین فشار اندام ها خود را حرکت و تمرین دهد. علاوه بر فواید جسمانی و حرکتی که جکوزی در این کودکان دارد. تاثیرات روحی روانی مثبت بسیاری هم داشته و موجب آرامش کودک شما و جلوگیری از پرخاشگری و ناهنجاری های رفتاری آنها خواهد شد و سطح هوشیاری و میزان تمرکز فرزند شما بالاتر خواهد رفت.

فواید جکوزی

بهبود انحراف ستون فقرات کودکان با جکوزی

برخی کودکان دارای انحراف در ستون فقرات خود هستند. به این عارضه، اختلال اسکولیوز گفته می شود که موجب ناهمواری و دفرمه شدن S شکل ستون فقرات می شود. کودکانی که مبتلا به این مشکل هستند نمی توانند به طور عادی در سطح زمین ورزش کرده و قادر به انجام برخی از فعالیت های بدنی نخواهند بود. از این رو برای حرکت آسان تر آنها توصیه می شود تا این کودکان از جکوزی استفاده کنند و مدت زمانی را به صورت روزانه با هفتگی به آب درمانی بپردازند. این کار موجب می شود تا وضعیت انقباض عضلانی آنها بهتر شود و مهارت های حرکتی این کودکان نیز تقویت شود.

بهبود و کنترل ام اس با استفاده از جکوزی

بیماران ام اس با اختلالات خفیف و شدید حرکتی مواجه هستند. اما با این حال یکی از ضروری ترین راه های درمان و کنترل ام اس، انجام فعالیت های حرکتی و تمرین دادن عضلات است. به دلیل اختلالات عصبی که در این بیماران وجود دارد نمی توانند که به راحتی به ورزش و تمرین بپردازند و حرکت دادن اندام ها برایشان دشوار خواهد بود. به همین خاطر پزشکان توصیه می کنند تا این افراد به جای ورزش های زمینی از آب درمانی و شنا کردن در جکوزی بهره مند شود. استفاده از جکوزی برای افرادی مبتلا به ام اس هستند می تواند موجب کاهش درد های ناشی از این بیماری شود و انجام حرکات را برا افراد آسان تر سازد. همچنین از افسردگی، بی خوابی، پرخاشگری و غیره نیز جلوگیری خواهد کرد و امید و انگیزه بیشتری را در بیماران ام اس ایجاد خواهد نمود.

تسکین انواع سردرد از مزایای استفاده جکوزی

از جمله مزیت های استفاده از جکوزی تسکین سردرد است. افراد زیادی هستند که مدام از سردردهایشان شکایت می کنند و دنبال راهی برای تسکین درد آن می گردند.  یکی از راه های تسکین این دردها استفاده از جکوزی آب گرم است. غوطه ور شدن در وان آب گرم رگ های خونی را گشاد می کند، جریان خون را سریع تر می کند و به کاهش افزایش فشار در سر که باعث درد شده می شود. همچنین دور شدن از صفحه نمایش و بستن چشم ها و جدا شدن از محیط شلوغ به کاهش سردرد کمک می کند.

فواید جکوزی برای پوست

از دیگر فواید جکوزی برای ما تاثیر مثبت آن برای پوست و مو است. جکوزی با بهبود گردش خون، پاکسازی پوست، کاهش استرس، رطوبت رسانی پوست و … تاثیر بسیار خوبی برای پوست دارد. هر کدام از موارد ذکر شده در نوع خود باعث جوان سازی و زیبایی پوست می شوند که با استفاده از جکوزی محقق می شوند. افزایش گردش خون در نزدیکی سطح پوست انسان باعث جذب اکسیژن بیشتر در سلول ها میشود و تا حدی در سلامت پوست تاثیر مثبتی دارد. پاکسازی پوست از سلول مرده و انجام لایه برداری باعث باز شدن منافذ پوست میشود، این عمل تا حدی میتواند توسط آب گرم و ماساژورهای جکوزی انجام شود.

حمام واقعا لذت بخش با دوستان و خانواده

جکوزی های چند نفره که می توان با خانواده اوقات خوشی در آن سپری کرد روشی برای گذراندن وقت مفید با دوستان و خانواده است که طبق مطالعات انجام شده افراد دارای روابط اجتماعی قوی، شادتر هستند، مشکلات روحی کمتری دارند و عمر طولانی تری نیز دارند. لذت بردن از شناور بودن در جکوزی با نزدیکترین و عزیزترین اشخاص، نه تنها تمام مزایای مرتبط با اسپاها را به شما می دهد، بلکه لحظات لذت بخشی به دور از شلوغی ها و وسایل الکترونیک را برای شما و خانواده رقم می زند.

مزایا و فواید جکوزی

در این مقاله سعی کردیم مزایای استفاده از جکوزی را بیان کنیم و طیف وسیعی از فواید سلامتی که دارد برای شما بازگو کنیم. اما به این نکته توجه کنید که در استفاده از جکوزی نباید افراط شود و شما می توانید برای هربار استفاده از آب گرم حدود 20 تا 30 دقیقه در آب بمانید. برای خرید انواع وان، جکوزی فضای باز و آپارتمانی در مدل ها و ابعاد مختلف میتوانید روی شرکت آیرال حساب کنید. آیرال یکی از معتبرترین تولید کننده گان جکوزی در ایران است که نمایندگی های فعالی در سراسر کشور دارد. کارشناسان فروش ما آماده پاسخ گویی به هرگونه سوال شما در مورد جکوزی هستند. کافی است با شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =