نصب پارتیشن و کابین دوش چطور انجام می شود؟

نصب کابین دوش

یکی از رازهای ساخت دکوراسیونی کاربردی و شیک در حمام، قطعا پارتیشن است! اگر نیاز به تغییر پارتیشن و کابین دوش حمام خود دارید یا اگر قصد دارید کابین دوش را به حمام خود اضافه کنید، این مقاله را به دقت مطالعه کنید. شیشه مهمترین متریال استفاده شده در ساخت پارتیشن است. جنس شیشه های استفاده شده در پارتیشن های آیرال، از جنس سکوریت یا سوپرکلیر است که نشکن و از استحکام بالایی برخوردار هستند. پارتیشن ها بسته به امکاناتی که دارند، روش های نصب متفاوتی دارند. در این مقاله از آیرال ما به شما نشان می دهیم که چگونه یک پارتیشن نصب می شود. درحالی که ممکن است برای صرفه جویی در هزینه نصب پارتیشن، سعی کنید خودتان آن را انجام دهید، با این وجود توصیه می کنیم آن را به یک متخصص بسپارید. پس از خرید پارتیشن حمام، کابین دوش و دیوایدر از شرکت آیرال مشاوره لازم برای نصب به شما عزیزان داده میشود. در هر نقطه ای از ایران عزیز که باشید تکنسین های نصب در همان شهر به محل اعزام می شوند و کار نصب را برای شما انجام می دهند.

به قیمت خرید کن!
خرید بدون واسطه پارتیشن و کابین دوش حمام با امکان ساخت در ابعاد سفارشی...
ارزانترین قیمت

چرا باید از نصاب برای نصب پارتیشن کمک گرفت؟

نصب پارتیشن نیاز به به یک سری مهارت ها دارد و اگر دارای مهارت های فنی در این زمینه نیستید، بهتر است نصب کابین دوش توسط یک نصاب حرفه ای و با تجربه در این کار انجام شود. عده ای از افراد برای کاهش هزینه های نصب، با تکیه بر مهارت خود اقدام به نصب کابین دوش می کنند. اما در نظر داشته باشید که برای نصب پارتیشن نیاز به یک سری ابزارها دارید و برای تهیه آن ها می بایست هزینه بیشتری کنید. همچنین نصاب به دلیل داشتن تجربه کافی در این زمینه، به نکاتی که باعث کاهش هزینه ناشی از خرابی و تعمیر پارتیشن می شود، آگاه است.نصب کابین دوش در اتاق خواب، حمام و سایر قسمت های منزل و ویلا قابل اجرا است و بنا به نظر طراح داخلی یا صاحب ملک انجام میشود.

مواردی که هنگام نصب پارتیشن باید در نظر گرفت

از آنجایی که کار نصب پارتیشن نیاز به تخصص و دانش دارد، داشتن اطلاعات در مورد تمام جزئیات قبل از شروع این کار از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، هنگام نصب پارتیشن چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

  • پارتیشن ها دارای راهنمای نصب هستند. اولویت شما در نصب پارتیشن، باید رعایت دستورالعمل های ارائه شده در دفترچه راهنمای سرکت باشد.
  • قبل از نصب کابین دوش، مکان نصب را به درستی تعیین کنید تا بعدا با هزینه مجدد مجبور به تغییر آن نباشید.
  • مکانی که انتخاب می‌کنید باید تراز باشد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که امکان نشت آب از زیر پارتیشن وجود دارد.
  • برای نصب پارتیشن، به یک سری از ابزارها مانند دریل، چکش، آچار مخصوص، دستگیره، لولا و … دارید که می بایست پیش از نصب آن ها را تهیه کنید.

نصب پارتیشن و کابین دوش

  • از یراق آلات باکیفیت استفاده کنید تا در طول زمان دچار زنگ زدگی و خرابی نشوند.
  • احتیاط کنید هنگام نصب، ضربه شدیدی به شیشه‌ یا درب شیشه ای حمام وارد نشود.
  • کف حمام، سقف و دیوارها باید ضدآب باشند تا دچار رطوبت نشوند.
  • در هنگام نصب توجه داشته باشید که فضای کافی برای سایر لوازم مانند سرویس بهداشتی، شیر توالت و … باقی بماند.
  • در صورتی که قصد استفاده از وان در پارتیشن یا همان کابین دوش دارید، حتماً باید وان را تراز کرده و پایه های وان را درست کنید. این یک موضوع مهم از نظر استحکام نصب پارتیشن است.
  • درب های پارتیشن می توانند کشویی یا لولایی شکل باشند. مهم است که پارتیشن را در محلی قرار دهید که درب به راحتی باز و بسته شود.
  • اگر یک پارتیشن گوشه ای را در حمام خود انتخاب کرده اید، باید مطمئن شوید که پارتیشن بین دو دیوار قرار دارد.
  • پس از پایان کار، فضای بین شیشه و دیوارها را با درزگیر ضد آب پر کنید تا آب از شکاف‌ها عبور نکند.

برای آشنایی بیشتر با کابین دوش، مقاله کابین دوش یا دوردوشی چیست؟ آیرال را مطالعه نمایید.

مشاوره خرید پارتیشن

پارتیشن یا کابین دوش چگونه نصب می شود؟

نصب پارتیشن فریم دار، فریم لس و … مهم نیست! نکته ای که در هنگام نصب باید به آن توجه کنید این است که نمودار نصب و دفترچه راهنمای کاربر همراه با پارتیشن خریداری شده را به دقت بررسی کرده و مطابق آن عمل کنید. نصب کابین دوش ممکن است از مدلی به مدل دیگر متفاوت باشد. ما ابتدایی ترین دستورالعمل ها را برای شما بیان میکنیم.

  • در نصب کابین دوش ابتدا باید پایه های دیوار را روی وان یا زیردوشی نصب کنید.
  • در عملیات پیچ‌کاری باید از رولپلاک کمک بگیرید.
  • باید وان و زیردوشی را با تراز چک کنید. فراموش نکنید که ایرادات احتمالی یا اندازه گیری های نادرست روی پایه های دیوار باعث نشت آب از پارتیشن و بسته نشدن کامل درب ها می شود.
  • باید ریل ها را از بالا و پایین به یکی از پانل های ثابت وصل کنید.
  • پس از اتصال ریل ها به پانل، باید آهنرباهای در را در مقابل یکدیگر قرار دهید.
  • بعد از این مراحل باید چرخ ها را داخل ریل قرار دهید.

نصب پارتیشن

  • شما باید کابین دوش را به پایه های از پیش نصب شده وصل کنید. قبل از پیچ کردن، باید آن را با یک تراز بررسی کنید تا ببینید آیا صاف است یا خیر. در صورت وجود ایراد در تراز دیوار باید از روی پانل ثابت و پایه های دیوار اصلاحات لازم را انجام دهید.
  • اگر زاویه دیوار با زمین بیشتر از 90 درجه است، باید ناودانی دیوار را به صورت صحیح نصب کنید. شما باید پانل ثابت را به دیوار به طرز صحیحی متصل کنید تا صاف باشد.
  • در فرآیند مونتاژ کابین دوش باید پیچ ​​را از داخل انجام دهید. استفاده از پیچ های اصلی محصولی که خریداری کرده اید، بهترین کار خواهد بود.
  • از طرف دیگر، پس از اتمام کار نصب پارتیشن، باید کارهای لازم را برای دور تا دور لبه های کابین دوش انجام دهید تا احتمال آب دادن به صفر برسد.

نصب پارتیشن آیرال

در آخر باز یادآوری می کنیم که نصب پارتیشن یک فرآیند بسیار پرزحمت و ماهرانه است. در صورت تمایل می توانید کار را به افراد متخصص بسپارید و خدمات نصب را از شرکت آیرال دریافت کنید. پس از خرید پارتیشن، کابین دوش و دیوایدر از شرکت آیرال مشاوره لازم برای نصب به شما عزیزان داده میشود. در هر نقطه ای از ایران عزیز که باشید تکنسین های نصب در همان شهر به محل اعزام می شوند و کار نصب را برای شما انجام می دهند.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =