ساخت وان با آجر، کاشی، سیمان و بتن در منزل

ساخت وان با آجر و یتن

تا به حال به ساخت وان در منزل خود فکر کرده اید؟ وان ها در ابعاد و مدل های متفاوتی تولید می شوند. برخی از آنها به صورت پیش ساخته و برخی به صورت توکار هستند و نیاز به لوله کشی مجزا و کنده کاری دارند در داخل زمین نصب می شوند. اما در این بین شما می توانید با ابزار های دیگری اقدام به ساخت وان در منزل یا هر محیطی که مد نظر دارید کنید. ساخت وان با آجر، کاشی، سیمان و بتن در منزل امکان پذیر بوده و شما می توانید خلاقیت های بسیاری را در ساخت وان مورد نظر خود به خرج دهید و بهترین وان را برای خود بسیازید. در این مقاله از آیرال قرار است شما را با مراحل ساخت وان در منزل و همینطور وان پیش ساخته آشنا کنیم و آموزشات لازم را در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهیم. همراه ما باشید. پیشنهاد ما استفاده از وان و جکوزی پیش ساخته آنتی باکتریال است چرا که نیاز به بنایی و تخریب ندارد، قابل جابه جایی است، نظافت آسانتری دارد، در سریعترین زمان میتوانید صاحب وان شوید و مزایای فراوان دیگر که امروزه مردم را مجاب کرده است که از وان پیش ساخته استفاده کنند.

مزایای ساخت وان بتنی در منزل

انجام کار با خلاقیت بالا

ساخت وان با آجر، کاشی، سیمان و بتن در منزل این اجازه را به شما می دهد تا تمام خلاقیت و ایده های ناب خود را در ساخت وان دلخواه خود پیاده سازی کنید و آنچه را که می خواهید با دستان خود بسازید. ساخت وان در منزل این امکان را برای شما فراهم می سازد که خودتان در ظاهر سازی وان و انتخاب رنگ و طرح و حتی شکل وان تصمیم بگیرید و آن را اجرا کنید.

ساخت وان در ابعاد دلخواه

اصولا وان های پیش ساخته و آماده در بازار از ابعاد های متفاوتی برخوردار هستند اما شاید این ابعاد مناسب محیط مورد نظر شما نباشد. در این شرایط ساخت وان با آجر، کاشی، سیمان و بتن در منزل می تواند بهترین ایده باشد تا شما وانی را با ابعاد، شکل و عمق دلخواه خود در هر مکانی که می خواهید بسازید. اگر خانه شما کوچک است و می خواهید حتما از وان یا جکوزی در منزل خود استفاده کنید، می توانید خودتان دست به کار شوید و وان دلخواه خود را در ابعادی که مد نظر دارید بسازید. اگر می خواهید وانی بسیار بزگتر داشته باشید که اوقات خوشی را با خانواده و دوستان خود در آن سپری کنید نیز می توانید از این روش بهره مند شوید و وانی با ابعاد بزرگ را در حیاط و تراس منزل خود بسیازید.

ساخت وان با آجر و یتن

مقاومت بالا

از آجر، کاشی، سیمان و بتن برای ساخت مصالح و ساختمان های محکمی استفاده می شود. پس مسلما مقاومت این ابزار در مقابل آب و رطوبت بسیار بالا تر خواهد بود. ساخت وان با آجر، کاشی، سیمان و بتن در منزل موجب می شود تا این وان در برار آب، رطوبت، گرما، سرما و فشار و ضربه مقاومت بالایی داشته باشد و بهترین بازدهی را به شما ارائه دهد.

ایجاد امکانات و تجهیزات در وان

شما با ساخت وان در منزل خود خواهید توانست که تمامی امکانات وان جکوزی مانند چت ماساژ، نانو جت و غیره را در وان خود به کار ببرید و هیچ محدودیتی در این کار نخواهید داشت.

ساخت وان با آجر و یتن

ساخت وان با آجر و یتن

مراحل ساخت وان با آجر و بتن در منزل

ساخت وان با آجر، کاشی، سیمان و بتن در منزل یکی از روش هایی است که می توان برای ساخت وانی زیبا و شیک در منزل و فضای باز از آن استفاده کرد. آجر و کاشی از ابزارهای پر کاربرد و در دسترس برای ساخت انواع سازه ها هستند. در ادامه مراحل ساخت وان با آجر در منزل را توضیح خواهیم داد.

اندازه گیری فضا برای ساخت وان آجری

اولین قدم برای ساخت هر ساختمانی اندازه گیری فضا و محیط مورد نظر است. برای ساخت وان با اجر در منزل نیز باید در مرحله اول فضای مورد نظر را اندازه گیری کنید. هدف از اندازه گیری فضا این است که ابعاد وان و ارتفاع دیوارهای آن محاسبه شود. وان باید در مکانی مناسب ساخته شود و دیواره های آن از ارتفاع استانداردی برخوردار باشد. بعد از اینکه کار اندازه گیری به اتمام رسید، باید مقدار آجر، کاشی، سیمان و بتن مورد نیاز را تهیه کنید.

حفاری زمین برای ساخت وان با آجر

مرحله دوم ساخت وان با آجر و کاشی در منزل مربوط به حفاری و کنده کاری زمین است. بعد از اینکه اندازه و ابعاد وان مورد نیاز را محاسبه کردید باید با ابزارآلات مخصوصی شروع به کندن زمین کنید. حواستان باشد زمینی که حفاری می کنید باید کاملا تراز باشد و از هر طرف ارتفاع و قطری مساوی داشته باشد. اگر به این نکته توجه نکنید آب داخل وان به خوبی تخلیه نخواهد شد و مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد. برای کندن زمین و حفاری آن می توانید هم به صورت دستی و با تجهیزاتی معمولی این کار را انجام دهید و هم به صورت مکانیکی و ماشینی اقدام به کندن زمین کنید. اصولا برای حفر عمیق زمین از ماشین های مخصوص حفاری استفاده می شود و این بستگی به شما دارد که می خواهید در چه ابعاد و ارتفاعی وان خود را بسازید.

کف سازی وان با سیمان و بتن

بعد از این که زمین را در ابعادی مناسب و دلخواه حفر کردید و از تراز بودن آن مطمعن شدید، باید به سراغ کف سازی وان با سیمان و بتن بروید. ابتدا کفی حفره و گودالی که به وجود آورده اید را با لایه ای ضخیم از سیمان بپوشانید و کف وان را صاف و هموار کنید. سپس باید لوله کشی های آب سرد و گرم و لوله کشی فاضلاب را انجام دهید. بعد از این کار، یک ردیف آجر در قسمت دیواره های وان چیدمان کرده و با بتن آنها را صاف و محکم کنید. توجه داشته باشید که بتن برای خشک شدن و محکم شدن خود نیاز به زمان دارد تا خشک شود. پس چند روزی را باید صبر کنید تا بتن های کامل خشک شوند و سپس به سراغ مراحل بعدی ساخت وان بروید.

ساخت وان با آجر و یتن

ساخت وان با آجر و یتن

ساخت دیوار وان با آجر و سیمان

اکنون که بتن و سیمان به طور کامل خشک شده اند و کفی وان استحکام لازم و اولیه را به دست آورده است باید دیواره های وان را بسازید. برای ساخت دیوار وان نیاز به آجر و سیمان یا بتن دارید. علاوه بر لوله کشی های کف وان، لوله کشی های دیواره وان نیز باید انجام شود. سپس باید دور تا دور کفی وان را به باید آجر چینی کنید تا دیوار وان تشکیل شود. مابین ردیف های آجر را باید سیمان یا بتن کاری کنید. در این قسمت نیز همچون مرحله کف سازی باید اجازه دهید تا چند روزی بگذرد و سیمان کاملا خشک و سف شود. سپس اقدام به کاشی کاری کفی و دیواره های وان کنید.

دیوار سازی وان با آجر و بتن

پس از اینکه سازه اولیه وان را با آجر، سیمان و بتن ساختید و لوله کشی، استحکام سازی های لازم و دیگر اقدامات را انجام دادید نوبت به دیوار سازی وان با آجر، سیمان و بتن می رسد. در این مرحله باید با آجر هایی مناسب شروع به دیواره سازی وان کنید. سپس لوله کشی های دیواره های وان را انجام دهید و با سیمان و بتن داخل و خارج وان را کاملا عایق کاری کنید. توجه داشته باشید که باید به طوری این کار را انجام دهید که در آینده هیچ نشت آبی به وجود نیاید و سازه کلی وان از استحکام خوبی برخوردار باشد. پس از دیواره سازی وان و عایق کاری آن با سیمان، مانند مراحل قبل اجازه دهید که چندروزی بگذرد تا سیمان خشک و سفت شود.

زیبا سازی وان با کاشی

اکنون به مرحله نهایی ساخت وان با آجر، کاشی، سیمان و بتن در منزل رسیدید. شما تمام کار های لازم را برای ساخت وان انجام داده اید و باید کار نهایی یعنی زیبا سازی آن را نیز تکیمل کنید. برای این کار نیاز به کاشی دارید. انتخاب رنگ و طرح کاشی بستگی به سلیقه شما و دکوراسیون محیط دارد. کاشی های بسیاری با تنوع بالا و قیمت های متفاوت در بازار موجود هستند و شما می توانید با توجه به بودجه خود دست به انتخاب و خرید بزنید. پس از اینکه کاشی های خود را انختاب کردید باید قسمت های داخلی و بیرونی وان و کفی وان را کاشی کاری کنید. دقت کنید که این کار را با ظرافت و دقت بالا انجام دهید تا جلوه نهایی وان تمیز و زیبا باشد. همچنین می توانید برای زیباسازی بیشتر و ایجاد هامورنی جذابتر از دو مدل کاشی با رنگ و طرح متفاوت نیز بهره مند شوید.

وان پیش ساخته

وان پیش ساخته کلاسیک

مقایسه وان بنابی با وان پیش ساخته

در این مقاله از آیرال شما با مراحل ساخت وان با آجر، کاشی، سیمان و بتن در منزل آشنا شدید و از مزایای این کار نیز اطلاعاتی را به دست آوردید. با تمام توضیحاتی که در این محتوا ارائه شد پیشنهاد ما خرید وان پیش ساخته آنتی باکتریال است چرا که نیاز به بنایی و تخریب ندارد، قابل جابه جایی است، نظافت آسانتری دارد، در سریعترین زمان میتوانید صاحب وان شوید و مزایای فراوان دیگر که برتری وان پیش ساخته به وان بنایی را نشان می دهد. حتی شما می توانید وان پیش ساخته را خریداری کنید و در سازه ای که ساخته اید قرار دهید. اینگونه هم زیبایی نهایی وان بیشتر خواهد شد و هم استقامت و مقاومت وان شما بالاتر خواهد رفت. آیرال، تولید کننده و توزیع کننده انواع وان و جکوزی، اسپا و کابین دوش و پارتیشن حمام است و شما می توانید با مراجعه به این سایت و تماس با مشاورین این مرکز، تمامی راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت کنید. همچنین اگر قصد خرید وان، جکوزی خانگی و کابین دوش را دارید می توانید از طریق سایت ما اقدام کنید و یا به صورت حضوری خرید خود را انجام دهید. کارشناسان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نوزده =