تفاوت وان با جکوزی چیست؟کدام بهتر است؟!

تفاوت وان با جکوزی

احتمالا شما هم هنگام خرید سرویس حمام خود با این سوال مواجه شده اید که وان بهتر است یا جکوزی؟ سعی می کنید از مزایای هر کدام مطلع شوید و با دانستن تفاوت های میان وان و جکوزی در نهایت اقدام به خرید می کنید. شرکت آیرال تولید کننده انواع وان و جکوزی قصد دارد به شما در این امر کمک کند پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.در یک روز پر مشغله، یک حمام آرامش بخش در وان و جکوزی، بهترین راه برای پشت سر گذاشتن خستگی و استرس است. داشتن یک وان حمام یا یک جکوزی به شما این فرصت را می دهد که تمام مزایای آب درمانی را تجربه کنید. با این حال قبل از هزینه کردن، مهم است که در مورد این دو محصول بیشتر بدانید.در سال های اخیر وان و جکوزی ها به طور عمده تولید و وارد بازار شده و مورد استقبال و استفاده جامعه قرار گرفته است.در مکانهای ورزشی و تفریحی نیز نمونه های مختلفی از وان و جکوزی مورد استفاده قرار می گیرد. وان و جکوزی دو کلمه ای هستند که گاهی آنها را یکسان با یکدیگر می دانند در صورتی که باهم متفاوت هستند. قبل از اینکه به تفاوت میان وان و جکوزی بپردازیم، می خواهیم شما را با معنی این دو اصلاح آشنا کنیم.

وان و جکوزی چه فرقی با یکدیگر دارند؟

وان حمام با جکوزی خانگی تفاوتهایی دارند که در ابتدا مفهوم کلی هر کدام را بررسی می کنیم :

وان حمام ساده چیست؟

یک وان حمام معمولی در واقع حوضچه مانندی است که در ابعاد مختلف 1 الی 8 نفره به بازار عرضه می شود. اصولا وان های دونفره برای منازل مناسب تر هستند. وان حمام دارای یک راه خروجی و ورودی است و آب آن از طریق آبگرمکن های خانگی تامین می شود. شما می توانید با پر کردن وان حمام از آب گرم، داخل وان دراز بکشید و علاوه بر شست و شوی بدن خود، خستگی خود را نیز رفع کنید. بعد از هر بار استفاده از وان باید با برداشتن در پوش خروجی، آب وان را تخلیه کنید. افرادی که نیاز به جت های جکوزی و سایر تجهیزات آن را ندارند میتوانند با خرید وان حمام نیاز خود را برطرف کنند.

تفاوت وان با جکوزی

جکوزی خانگی چیست؟

بعضی افراد از تفاوت میان جکوزی و وان مطلع نیستند و به اشتباه تصور میکنند این دو محصول شبیه به هم هستند. در سال 1915 برادران جکوزی زمانی که پمپ زیر آب را برای تسکین درد های عضلانی و آرتروز طراحی کردند، نام جکوزی را معرفی کردند. بعد ها اولین وان حمام آب گرم مجهز به جت داخلی راه اندازی شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت. جکوزی در واقع نام تجاری شرکتی است که هم وان حمام و هم اسپا (به طور کلی وان در فضای باز) تولید می کند. این نام تجاری عمومی شده و امروزه برای اشاره به اسپا ها و وان های آب گرم جت دار استفاده می شود. به عبارت دیگر جکوزی نوع پیشرفته تر وان است که تجهیزات و امکانات بر روی آن نصب شده است. در صورتی که نیازمند جت های آب و هوا، پمپ آب، سیستم گرمایشی، پنل کنترل، کلید محافظ جان و … نیاز داشته باشید باید خرید جکوزی خانگی را در دستور کار خود قرار دهید و صرفا وان ساده پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.

تفاوت وان با جکوزی

انواع وان حمام

وان حمام ساده در انواع مختلفی همچون وان حمام فایبر گلاس، وان حمام اکریلیک، وان حمام چدنی و وان حمام مسی تولید می شود. هر کدام از این وان حمام ها با توجه به جنس خود دارای مزایا و معایبی هستند و قیمت هایی متفاوت از دیگری دارند. وان حمام اکریلیک از دوام زیادی برخوردار است و در برابر خراش و ضربه مقاومت خوبی دارد. این نوع از وان حمام ساده وزن متعادلی نیز دارد و عملیات حمل و نقل و جا به جایی را برای کاربران آسان تر می سازد. وان حمام فایبر گلاس نیز همچون وان حمام اکریلیک سبک وزن بوده و مقاومت خوبی دارد. البته یکی از نقطه ضعف های این نوع از وان حمام این است که در برابر خراش و ضربه مقاومت بالایی ندارد. به همین ترتیب نیاز به مراقبت بیشتری دارد. وان حمام چدنی و مسی  نیز جز گران ترین وان  حمام ساده در بازار هستند. زیرا وزن بسیار بالایی داشته و مقاومتی عالی در برابر ضربه و فشار از خود نشان می دهند. این نوع از وان حمام ها دمای آب وان را تا مدت ها در دمای ثابت و گرم خود حفظ می کنند. تمامی وان حمام ها دارای اشکالی همچون وان حمام مستطیلی، وان پایه دار کلاسیک، وان جزیره، وان فری استندینگ و بیضی هستند و شما می توانید متناسب با فضای حمام و بودجه خود وان حمام مناسب خود را تهیه کنید.

انواع جکوزی

وان جکوزی نیز مانند وان حمام ساده در جنس های اکریلیک، فایبر گلاس و چوبی تولید می شود. البته عمدتا برای وان جکوزی از جنس فایبر گلاس و اکریلیک استفاده می شود. زیرا وزن سبکی دارد، سطح سیقلی و درخشانی دارد، در برابر خراش و ضربه مقاوم است و از همه مهم تر وان حمام اکریلیک ساخته شده از ورقه های  ABS اکریلیک آنتی باکتریال هستند و استفاده از این ورقه ها در ساخت وان جکوزی موجب می شد تا باکتری، میکروب و آلودگی در بدنه وان جکوزی باقی نماند و از سلامت پوست انسان محافظت می کند. از لحاظ شکل  و طرح نیز وان جکوزی در انواع  وان جکوزی در انواع جکوزی توکار، جکوزی روکار، جکوزی سه گوش یا مثلثی، جکوزی دی شکل یا جلوگرد، جکوزی مربعی، جکوزی مستطیلی و … تولید می شود. تنوع زیادی که در شکل و طرح جکوزی وجود دارد به کاربران این اجازه را می دهد که با توجه به ابعاد خانه یا حمام خود دست به انتخاب محصولی مناسب بزنند. به طور مثال از جکوزی گوشه ای یا جکوزی جلوگرد می توان برای اتاق یا حمام های کوچک استفاده کرد. زیرا به دلیل ساختار ظاهری خود جای خیلی کمی را اشغال کرده و موجب تنگ تر شدن فضا نمی شوند. یکی از تفاوت های وان با جکوزی این است که جکوزی را می توان به صورت توکار یا داخل زمین نصب کرد. البته که برای نصب جکوزی توکار نیاز به فضای بزرگ تر و مجهزتر دارید و حتما باید اقدامات لازم برای این کار مانند حفر زمین و لوله کشی مناسب انجام شود.

تفاوت وان و جکوزی چیست؟

اساسی ترین تفاوت وان حمام و جکوزی در تجهیزات و کارایی آن ها است. جکوزی نسبت به وان ساده از تجهیزات و امکانات بیشتری برخوردار است. بر روی جکوزی تجهیزاتی چون بلوئر، پمپ، جت، کلید محافظ جان و … نصب می شود. جکوزی ها در انواع آپارتمانی و فضای باز تولید می شوند. هرچند که اغلب جکوزی ها برای فضای باز مناسب تر هستند و گنجایش بیشتری نسبت به جکوزی های آپارتمانی دارند. گنجایش جکوزی های آپارتمانی اغلب به یک الی دو نفر می رسد اما جکوزی هایی که در فضای باز قرار دارند تا چند نفر گنجایش دارند. جکوزی های داخلی از موتور ضعیف تری نسبت به جکوزی های دیگر برخوردار هستند. جکوزی برای فعالیت های آرامش بخش و تفریحی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که دچار گرفتگی ماهیچه، دردهای عضلانی و ارتروز هستند توصیه می شود که از آب گرم درمانی برای بهبود درد های خود استفاده کنند. جکوزی این امر را با تجهیزاتی همچون (جت های آب و هوا، پمپ آب، سیستم گرمایشی، پانل کنترلی، کلید محافظ جان، نورLED، سیستم بلوتوث و….) به طور هدفمند انجام می دهد. جت های جکوزی در دیواره های جکوزی و پایین آن نصب می شوند. این جت ها توسط پمپ و موتور جکوزی کنترل می شوند و آب را با قدرت بالا به داخل جکوزی پمپاژ میکنند. بر خلاف جکوزی، وان معمولی شیر آلات ساده ای دارد. جنس بدنه وان عمدتا از فایبر گلاس، اکریلیک آنتی باکتریال و فلزات ضد زنگ ساخته می شود. کارایی وان ها عمدتا به شست و شوی بدن خلاصه می شود. وان نیز از فایبر گلاس و اکریلیک آنتی باکتریال ساخته می شود که بهترین آن ABS آکریلیک آنتی باکتریال است. تمامی جکوزی و وان های ساخت شرکت آیرال از جنس ABS آکریلیک آنتی باکتریال است.

تفاوت وان و جکوزی در تمیز کردن

از دیگر تفاوت های میان وان حمام و جکوزی تمیز کردن آن ها است. نحوه تمیز کردن وان و جکوزی بسیار مهم است و کوتاهی در این مسئله موجب بروز انواع بیماری ها می شود. برای تمیز کردن وان معمولی باید آب وان را تخلیه کنید و با مواد ضد عفونی کننده داخل وان را تمیز کنید و بشویید. همچنین آب داخل وان حمام نیز بعد از گذشت زمان باید تعویض شود زیرا دمای خود را با توجه به دمای محیط از دست می دهد و به مرور سرد می شود. برای تمیز کردن جکوزی شما باید مقدار آب جکوزی را به حد استاندارد برسانید، جت ها را به سمت پایین تنظیم کنید و سپس، ماده ضد عفونی کننده را درون جکوزی بریزید. توجه داشته باشید که شیر کنترل هوا بسته باشد.جکوزی باید 10 دقیقه کار کند. بعد از این مدت جکوزی خاموش شود و 30 دقیقه ماده ضد عفونی کننده در جکوزی بماند. پس از این کار میتوانید آب را تخلیه کنید دوباره آب تمیز بریزید و صبر کنید تا چند دقیقه کار کند سپس تخلیه کنید.

تفاوت وان با جکوزی

تفاوت وان و جکوزی از لحاظ قیمت

همانطور که قبل تر گفتیم جکوزی ها از نظر تکنولوژی و کارایی بسیار متفاوت تر و پیشرفته تر از وان های معمولی هستند. این امر موجب می شود تا کاربر یک محصول پیشرفته و کامل با قیمت بالاتر در اختیار داشته باشد.

جمع بندی و کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم ویژگی ها و تفاوت های وان و جکوزی را برای شما عزیزان بنویسیم. وان و جکوزی های خانگی می توانند جلوه خاصی به سرویس حمام شما هدیه می دهند علاوه بر آن یک وان یا جکوزی با کیفیت به شما این امکان را می دهد تا لذت واقعی حمام و آب تنی در آب گرم را تجربه کنید. شرکت آیرال، تولید کننده انواع وان و جکوزی در خدمت شما است تا در صورت نیاز، بتوانید محصول مورد نظر خود را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی سفارش دهید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفت =