استفاده از کابین دوش در اتاق خواب

کابین دوش در اتاق خواب

استفاده از کابین دوش در اتاق خواب مزایا و زیبایی فراوانی دارد. امروزه دکوراسیون و دیزاین خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. علاوه بر بخش پذیرایی و آشپزخانه، دکوراسیون اتاق خواب و سرویس حمام نیز مورد توجه عموم قرار گرفته است. مسلما دوش گرفتن پس از یک روز کاری سخت در حمامی شیک و مجهز بسیار لذت بخش تر خواهد بود و تاثیر بسزایی در خلق و خوی انسان می گذارد. کابین دوش یکی از این تجهیزاتی است که هم در حمام و هم در اتاق خواب کاربرد دارد. استفاده از کابین دوش اتاق خواب محدودیتی ندارد و در تمام خانه ها در اندازه های متفاوت قابل نصب است. استفاده از کابین دوش اتاق خواب مزایای فراوانی دارد و شما می توانید با خرید کابین دوش مناسب خود از تمام این مزایا بهره مند شوید. در این مقاله از آیرال قصد داریم به بررسی مزایا، انواع و تعریف کلی کابین دوش اتاق خواب بپردازیم. شما با خواندن این مقاله و کسب اطلاعات مفید در مورد انواع کابین دوش اتاق خواب، قادر خواهید بود محصول مناسب خود را کاملا آگاهانه انتخاب کنید.

به قیمت خرید کن!
خرید بدون واسطه پارتیشن و کابین دوش حمام با امکان ساخت در ابعاد سفارشی...
ارزانترین قیمت

کابین دوش در اتاق خواب

استفاده از کابین دوش در اتاق خواب میتواند راحتی و آسایش را برای ما به ارمغان آورد. افراد زمان زیادی را در اتاق خواب سپری میکنند. بنابراین ایجاد فضایی آرام، زیبا و مدرن امر ضروری به نظر می رشد و میتواند بسیار مفید باشد. اشغال فضای کم، زیبایی منحصر به فرد، راحتی در استفاده و … از مزایای استفاده از کابین دوش در اتاق خواب است. کابین دوش در اندازه و شکل های مختلف تولید میشود و به راحتی قابل نصب در اتاق خواب های بزرگ و کوچک است. برای اساس طراحی اتاق یکی از مدل های فریم دار، فریم لس، جلوگرد و … استفاده میشود.

کابین دوش اتاق خواب
کابین دوش در اتاق خواب

مزایای استفاده از کابین دوش در اتاق خواب

استفاده از کابین دوش اتاق خواب مزایای بسیاری برای کاربران دارد. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

مدیریت فضای اتاق خواب

امروزه با افزایش جمعیت و گسترش آپارتمان نشینی، اکثرا خانه هایی با متراژ کم و یا متوسط ساخته می شود. پس برای صرفه جویی و مدیریت فضا باید از تجهیزات خاصی بهره ببریم تا هم ظاهری لوکس به خانه و اتاق خواب خود ببخشیم و هم فضای بیشتری در دسترس داشته باشیم. کابین دوش اتاق خواب بهترین گزینه برای چنین خانه هایی است. با کابین دوش اتاق خواب دیگر نیازی به حمام های معمولی با دیوار های کچی که بیشتر فضای اتاق را اشغال میکردند نیست. کابین دوش اتاق خواب در شکل و اندازه متفاوتی تولید می شود و کاربر می تواند با نصب کابین دوشی مناسب در اتاق خواب خود مشکل محدود بودن فضای اتاق خواب را حل کند. دیواره های شیشه ای کابین دوش اتاق خواب نیز بر خلاف دیوار های کچی حمام موجب گرفتگی محیط اتاق خواب نمی شود و محیط اتاق را بسیار دلباز و جادار می کند.

راحتی و آسایش بیشتر در اتاق خواب

استفاده از کابین دوش اتاق خواب بسیار راحت است و فرد می تواند سریع و آسان دوش گرفته و بدن خود را شست و شو دهد. شما می توانید علاوه بر حمام معمولی خانه در اتاق خواب خود نیز کابین دوش نصب کنید. این کار موجب می شود تا دیگر مجبور نباشید صبح ها برای دوش گرفتن از حمام مشترک خانه استفاده کنید. زیرا اگر شما عادت دارید هر روز دوش بگیرید می توانید به راحتی از کابین دوش اتاق خواب خود استفاده کنید. همچنین استفاده از کابین دوش اتاق خواب موجب حفظ حریم خصوصی شما می شود و می توانید برای خود حمامی مجزا از حمام خانه داشته باشید.

مقرون به صرفه بودن نسبت به دیوار بتنی و گچی

به طور کلی کابین دوش اتاق خواب با توجه به کارایی و زیبایی که دارد از قیمت نسبتا پایینی برخوردار است. کابین دوش اتاق خواب از انواع مختلفی برخورد دار است و شما می توانید متناسب با بودجه خود محصول مناسب خود را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

نظافت آسان و سریع

جنس شیشه ای کابین دوش اتاق خواب، نظافت و تمیز کردن این محصول را بسیار آسان کرده است. افراد می توانند بعد از هر بار دوش گرفتن خیلی آسان شیشه های کابین دوش اتاق خواب را تمیز کنند تا هیچ لک و آلودگی روی سطح شیشه نباشد. همچنین برای تمیز کردن شیشه سکوریت کابین دوش اتاق خواب می توانید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید و یا از مواد ترکیبی خانگی برای این کار بهره ببرید. ترکیب سرکه سفید و آبلیمو یکی از نمونه های مواد ضد عفونی کننده طبیعی است.پیشنهاد میکنیم مقاله تمیز کردن کابین دوش را مطالعه کنید تا با چند تکنیک خیلی ساده عمل نظافت را انجام دهید.

خلق جلوه زیبا و شیک متناسب با سلیقه شما

کابین دوش اتاق در طرح های متفاوت تولید می شود. شیشه سکوریت کابین دوش اتاق خواب در دو نوع مات و شفاف موجود است. مدل شفاف کابین دوش اتاق خواب سادگی و در عین حال زیبایی خاصی به فضای اتاق خواب می بخشد. مدل مات شیشه نشکن کابین دوش اتاق خواب نیز در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود. مدل مات کابین دوش اتاق خواب جذابیتی بی نهایت به اتاق خواب هدیه می دهد. این مدل برای افراد سخت پسند بسیار مناسب است. چرا که امکان ایجاد طرح های سفارشی بر روی شیشه سکوریت مات نیز وجود دارد. همچنین موجب حفظ حریم خصوصی داخل کابین دوش می شود.

کابین دوش در اتاق خواب

کابین دوش اتاق خواب

کابین دوش اتاق خواب به عنوان امکانات لوکس خانه محسوب می شود. پس نصب یک کابین دوش زیبا در اتاق خواب شما می تواند بر ارزش کلی خانه شما بیافزاید. همچنین نصب کابین دوش اتاق خواب موجب بالا رفتن قیمت خانه شما نیز می شود و شانس به فروش رفتن خانه را افزایش می دهد.

شیشه هوشمند در کابین دوش اتاق خواب

نوع جدیدی از شیشه در اتاق خواب و حمام استفاده میشود که به نام شیشه هوشمند پارتیشن حمام شناخته میشود. با این نوع از شیشه به راحتی و با استفاده از یک کنترل میتوانید شیشه را مات یا شفاف کنید که گزینه بسیار فوق العاده ای است. با استفاده از شیشه هوشمند در اتاق خواب به راحتی میتوانید حریم خصوصی را حفظ کنید. مقاومت بالا، مصرف انرژی پایین، جلوه بصری فوق العاده و … از مزایای استفاده از این نوع شیشه است.

انواع کابین دوش اتاق خواب

کابین دوش اتاق خواب در انواع مختلفی ساخته می شود. اگر قصد خرید کابین دوش اتاق خواب را دارید اما نمی دانید کدام مدل این محصول برای شما مناسب و مقرون به صرفه تر است، به مطالعه ادامه این مطالب بپردازید تا با معرفی انواع کابین دوش اتاق خواب، شما را در امر خرید کابین دوش اتاق خواب بیشتر راهنمایی کنیم.

کابین دوش اتاق خواب مدل فریم دار

کابین دوش فریم دار از انواع رایج کابین دوش اتاق خواب است. ساختار کابین دوش اتاق خواب فریم دار به این شکل است که شیشه های سکوریت کابین دوش میان قابی از جنس فلز قرار می گیرد. در واقع این قاب یا فریم ها به عنوان نگهدارنده شیشه ها عمل می کنند. جنس فریم کابین دوش اتاق خواب عمدتا از آلومینیوم است. البته قاب هایی با جنس برنز، برنج و پلاستیک فشرده نیز تولید می شود. اما قاب آلومینیومی برای کابین دوش اتاق خواب مناسب تر است و از کیفیت بهتری نسبت به دیگر فریم ها برخوردار است. فریم های کابین دوش اتاق خواب در رنگبندی های متنوعی موجود است و کاربران می توانند متناسب با سلیقه و دکوراسیون اتاق خواب خود، رنگ دل خواه خود را برای این فریم ها انتخاب کنند. کابین دوش اتاق خواب فریم دار به دلیل وجود قاب ها از مقاومت خوبی برخوردار است. همچنین زیبایی بسیاری به اتاق خواب شما می بخشد.

کابین دوش بهترین قیمت و خرید مستقیم از کارخانه

کابین دوش اتاق خواب بدون فریم (فریم لس)

کابین دوش اتاق خواب فریم لس (Frame Less) یا بدون فریم نسل جدیدی از کابین دوش اتاق خواب است و بر خلاف کابین دوش اتاق خواب فریم دار، بدون هیچ گونه قاب و فریمی تولید می شود. این مدل از کابین دوش اتاق خواب بسیار شیک بوده و برای اتاق خواب هایی با طرح و دکوراسیون مدرن و ساده گزینه ای عالی است. تمیز کردن کابین دوش اتاق فریم لس بسیار راحت است. همچنین دیگر نگرانی بابت خراب شدن و زنگ زدن قاب های دور شیشه سکوریت وجود ندارد. استفاده از کابین دوش اتاق خواب فریم لس برای اتاق هایی با ابعاد کوچک تر بسیار مناسب است. زیرا دیواره و درب شیشه ای حمام این کابین دوش بدون هیچ قابی است و ظاهر شیشه تماما یک دست و بدون هیچ مانعی  در معرض دید قرار می گیرد. به همین دلیل خطای دید ایجاد می کند و فضای اتاق را دلبازتر نشان می دهد.

کابین دوش اتاق خواب D شکل و جلو گرد

کابین دوش اتاق خواب دی شکل به گونه ای طراحی شده است که در  گوشه های دیوار اتاق خواب نصب می شود. طراحی خاص این نوع از کابین  دوش اتاق خواب موجب شده تا افرادی که اتاق خواب کوچکی دارند اما با این حال قصد استفاده از کابین دوش اتاق خواب را دارند، بتوانند از کابین دوش اتاق خواب D شکل یا جلو گرد بهره مند شوند. کابین دوش اتاق خواب دی شکل علاوه بر این که کمترین فضا را در اتاق خواب اشغال می کند ظاهر بسیار زیبا و جدیدی دارد. پس اگر به دنبال کابین دوش اتاق خواب با ابعاد مناسب و ظاهری مدرن و خاص هستید یا قصد طراحی حمام مدرن دارید، کابین دوش اتاق خواب D شکل یا جلوگرد کاملا مناسب شما است.

کابین دوش اتاق خواب درب ریلی و درب تاشو

کابین دوش اتاق خواب درب ریلی و درب تاشو نیز مانند کابین دوش دی شکل گزینه ای بسیار مناسب برای اتاق خواب هایی کوچک و یا باریک هستند . زیرا به جای اینکه درب این نوع از کابین دوش مانند دیگر درب های معمولی باز شود دارای ریل است و با کشیدن به طرفین باز و بسته می شود. کابین دوش اتاق خواب با درب ریلی،  ساختاری ساده داشته و برای افراد ساده پسند و مدرن گزینه ای مناسب محسوب می شود. ساختار مدل درب تاشو این کابین دوش نیز به این گونه است که درب شیشه ای بر روی شیشه ثابت جمع می شود و زیبایی خاصی به اتاق خواب می بخشد.

نصب کابین دوش در اتاق خواب

خرید کابین دوش اتاق خواب

کابین دوش طلقی پلکسی گلاس در اتاق خواب

کابین دوش طلقی پلکسی گلاس یکی از انواع کابین دوش است که برای استفاده در اتاق خواب مناسب است. در این نوع از کابین دوش به جای شیشه های نشکن یا سکوریت از طلق های پلکسی گلاس استفاده می شود. کابین دوش طلقی پلکس گلاس تنها در مدل های فریم دار و به شکل صاف و مستطیلی تولید می شود. کابین دوش طلقی نیز به دو صورت مات و شفاف ساخته می شود.

مزایای استفاده کابین دوش طلقی

از مزایای استفاده از این کالا در اتاق خواب می توان به قیمت بسیار پایین و مقرون به صرفه این محصول اشاره کرد. این نوع کابین دوش در برابر لک و آلودگی مقاومت بیشتری دارد و کمتر لک ها را در معرض نمایش قرار می دهد. همچنین این نوع کابین دوش در برابر رطوبت نیز مقاوم است. کابین دوش طلقی پلکسی گلاس وزن سبکی داشته و خیلی راحت حمل و نقل می شود. نشکن بودن طلق های کابین دوش طلقی از دیگر مزایای این محصول است.

معایب استفاده کابین دوش طلقی

اما کابین دوش طلقی پلکسی گلاس نقطه ضعف هایی هم دارد از جمله این که نمی توان کابین دوش طلقی را به صورت منحنی، جلوگرد و بدون فریم تولید کرد و همین امر موجب می شود تا دست خریداران برای انتخاب محصول دلخواه خود بسته باشد و باید از بین گزینه های محدود دست به انتخاب و خرید بزنند. از معایب دیگر این محصول عدم ایجاد طرح های متنوع و زیبا بر روی طلق ها است. کابین دوش طلقی پلکسی گلاس بر خلاف کابین دوش شیشه ای فاقد طرح های مات کننده و زیبا مانند سند بلاست هستند از این رو نمی توان از کابین دوش طلقی پلکسی گلاس انتظار زیادی برای زیبا سازی فضای اتاق خواب داشت.

استفاده از کابین شیشه ای به جای طلقی

اگر جلوه و زیبایی کابین دوش برای شما مهم است و می خواهید با استفاده از کابین دوش فضایی شیک و چشم گیر در اتاق خواب خود ایجاد کنید باید بگوییم این نوع از کابین دوش برای شما مناسب نخواهد بود و بهتر است از کابین دوش شیشه ای استفاده کنید. همچنین شکل ها و طرح های محدود این محصول موجب می شود تا نتوان در اتاق های کوچک از کابین دوش طلقی پلکسی گلاس استفاده کرد. در کل این نوع کابین دوش طول در مقابل قیمت پایینی که دارد از دوام و طول عمر خوبی برخوردار است و گزینه ای مناسب برای کسانی است که می خواهد با هزینه ای کم کابین دوشی مقرون به صرفه و با کیفیت برای اتاق خواب خود خریداری کنند.

اتاق دوش حمام

نکات مهم در خرید کابین دوش اتاق خواب

حال که با تعریف، مزایا و انواع کابین دوش اتاق خواب آشنا شدید و قصد خرید کابین دوش اتاق خواب مناسب خود را دارید، باید به یک سری نکات در مورد خرید و نصب این محصول نیز دقت کنید.

ابعاد و فضای اتاق خواب خود را در نظر بگیرید

برای اینکه کابین دوش مناسب اتاق خواب خود را خریداری کنید در مرحله اول باید به ابعاد و فضای در دسترس اتاق خواب دقت کنید. بررسی کنید که  در کدام قسمت اتاق خواب خود قصد نصب کابین دوش اتاق خواب را دارید. همچنین ابعاد اتاق را نیز در نظر بگیرید تا اندازه  و شکل کابین دوش اتاق خواب را متناسب با با ابعاد اتاق انتخاب کنید.

لوله کشی آب و فاضلاب باید انجام شود

از آنجا که در کابین دوش اتاق خواب دوش و شیر آلات نصب می شود و مکانی برای دوش گرفتن و استحمام است، پس وجود لوله کشی فاضلاب و لوله کشی آب گرم و سرد در محل نصب بسیار ضروری است و حتما قبل از نصب کابین دوش اتاق خواب این مورد را بررسی کرده و آماده سازی های لازم را انجام دهید.

تهویه هوای مناسبی باید کار گذاشته شود

محل نصب کابین دوش اتاق خواب باید دارای تهویه هوای مناسبی باشد. مطمعن شوید که اتاق خوابتان تهویه هوای خوبی دارد و اگر چنین نیست اقدامات لازم را انجام دهید. نبود تهویه هوا و ورود و خروخ هوا در اتاق خواب موجب می شود تا رطوبت و بخار به طور دائم در فضای کابین دوش اتاق خواب باقی بماند و این فرصتی مناسب برای رشد و تکثیر باکتری است.

عایق کاری و سرامیک فراموش نشود

کف محلی که می خواهید در آنجا کابین دوش اتاق خواب نصب شود باید عایق کاری شده باشد. همچنین کابین دوش اتاق خواب باید جوری قرار بگیرد که یک سمش به دیوار متکی شود و آن قسمت از دیوار نیز سرامیک کاری شود.

از زیردوشی مناسب استفاده شود

کابین دوش اتاق خواب باید روی سکویی نصب شود که با کف زمین کمی فاصله تا حد 5 سانتی متر داشته باشد. این کار موجب می شود تا موقع دوش گرفتن آب و کف استفاده شده به زمین اتاق سرازیر نشود و مستقیما به لوله فاضلاب زیر دوشی هدایت شود. همچنین دقت داشته باشید که زیر دوشی باید کمی شیب داشته باشد تا موجب جمع شدن آب نشود و به راحتی به سمت لوله فاضلاب سرازیر شود. ما در مقاله کاملی زیر دوشی چیست را بررسی کرده ایم و به مزایا و کاربردهای آن پرداخته ایم، پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید.

یراق آلات کابین دوش اتاق خواب باید باکیفیت باشد

قبل از خرید کابین دوش حتما به کیفیت یراق آلات و شیشه سکوریت ها دقت کنید. زیرا یراق آلات کابین دوش اتاق خواب به طور مستمر با آب در تماس است و اگر از کیفیت پایینی بر خوردار باشد خیلی زود دچار زنگ زدگی می شود. همچنین شیشه های مرغوب ایمنی بالاتری دارند و در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند. شیشه های سکوریت در صورت شکستن نیز به تکه های بسیار ریز تبدیل می شود و آسیبی به پوست انسان نمی رساند.

تولیدکننده کابین دوش اتاق خواب
کابین دوش

آیرال تولیدکننده کابین دوش اتاق خواب

مورد مهم بعدی در خرید کابین دوش اتاق خواب خرید از مرکزی معتبر و قابل اطمینان است. چه در خرید حضوری و چه در خرید اینترنتی حتما در مورد برند و شرکت تولید کننده مورد نظر تحقیق کنید و سپس اقدام به خرید کابین دوش اتاق خواب کنید. برخی از تولید کنندگان برای کاهش هزینه های کل خود از مواد و تجهیزات نامرغوبی استفاده می کنند و محصول نهایی را با قیمتی ارزان به فروش می رسانند. اینکه محصولی با قیمتی مقرون به صرفه و مناسب تهیه کنید خوب است. به شرطی که از کیفیتی خوبی نیز برخوردار باشد. شرکت آیرال تولید کننده انواع کابین دوش، زیر دوشی، جکوزی خانگی و اسپا در ساخت محصولات خود از مرغوب ترین مواد استفاده می کند و محصول تولیدی خود را با قیمتی مناسب به بازار عرضه می کند. اگر قصد خرید کابین دوش اتاق خواب با کیفیت بالا و قیمتی پایین را دارید شرکت آیرال برای شما بهترین گزینه است. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =