عوارض و مضررات جکوزی برای مردان

عوارض و مضررات جکوزی برای مردان

امروزه استفاده از جکوزی علاوه بر مکان های عمومی مانند استخرها، در بخش های مسکونی نیز بسیار پر طرفدار شده است به طوری که در آپارتمان ها و ویلاها نیز از این تجهیز بهره گرفته می شود. جکوزی یک وسیله بسیار مفرح و آرامش بخش است که می تواند فواید سلامتی بسیاری نیز داشته باشد، اما در کنار تمام فوایدی که دارد استفاده از جکوزی می تواند مضراتی هم داشته باشد. از جمله عوارض و مضرات جکوزی که در مردان بوجود می آید تاثیر منفی حرارت بر باروری مردان است. به همین منظور قصد داریم در این مقاله از سایت آیرال به بررسی این موضوع یعنی عوارض و مضرات جکوزی بر مردان بپردازیم و راه حل های مقابله با آن را بیان کنیم. برای آگاهی بیشتر از این موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

نگاه کلی بر عوارض جکوزی

در کنار فواید بسیاری که جکوزی دارد استفاده از جکوزی آب داغ ممکن است برای برخی از افراد مضر باشد و سلامتی آنها را به خطر بیاندازد. برای مثال افرادی که مشکل قلبی و فشار خون دارد با قرار گرفتن در معرض آب داغ، به یک باره ضربان قلبشان افزایش می یابد و رگ ها گشاد شده و جریان خون در رگ ها افزایش می یابد و در افرادی که دچار بیماری قلبی و عروقی هستند خطر آفرین خواهد بود به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده از جکوزی حتما با پزشک مشورت کنید. همچنین به دلیل دمای بالا در جکوزی، بدن در معرض تعریق و کم آبی قرار می گیرد و ممکن است فرد را با مشکلاتی روبرو سازد به همین دلیل توصیه می شود برای جلوگیری از خطر دفع املاح بدن با تعریق زیاد، به فراوانی مایعات مصرف کنید تا آب از دست رفته از بدن جبران گردد. علاوه بر آن عوارضی مانند تشدید واریس، مشکلات پوستی و بروز عفونت از جمله مواردی هستند که ممکن است در استفاده از جکوزی آب داغ اتفاق بیفتد.

طبق مطالعات صورت گرفته عوارض دیگری که جکوزی آب داغ ممکن است ایجاد کند و در آقایان مشاهده شده است کاهش کیفیت اسپرم و تاثیر منفی بر باروری مردان است. در واقع یکی از عوارض و مضرات جکوزی برای مردان کاهش تولید اسپرم و کاهش تحرک آن است.

وان جکوزی

تاثیر وان آب گرم برای مردان

امروزه ناباروی در میان مردان بسیار شایع شده است و محققان به دنبال چاره ای برای حل این معضل هستند. یکی از مواردی که تحقیقات بسیاری در مورد آن صورت گرفته است تاثیر آب گرم برای مردان است.

همانطور که می دانید دمای بدن حدود 37 درجه سانتی گراد است و تولید اسپرم در دمای بین 34 تا 35 درجه سانتی گراد اتفاق می افتد به همین دلیل بیضه ها در خارج از بدن قرار دارند و زمانی که دمای بدن بالا باشد پوست بیضه ها شل می شود و بیضه ها از بدن فاصله می گیرند تا خنک بمانند و بتوانند اسپرم تولید کنند. از طرفی آب داخل جکوزی معمولا در دمای بین 37 الی 40 درجه سانتی گراد قرار دارد این دما برای بیضه ها مناسب نیست و در تولید اسپرم و کیفیت آن تاثیر منفی خواهد گذاشت. طبق تحقیقات انجام شده دمای بالا در حمام و جکوزی به طور موقت تعداد اسپرم ها را کاهش می دهد. به همین دلیل یکی از مضرات مهم جکوزی برای مردان کاهش غلظت اسپرم است.

تاثیر آب داغ جکوزی برای مردان

استخر و جکوزی هایی که در مراکز عمومی قرار دارند معمولا با یک دمای خاص تنظیم می شوند و قابلیت تغییر دما توسط استفاده کنندگان را ندارند از این رو اغلب دارای دمای بالایی هستند اما امروزه اکثر جکوزی های خانگی دارای قابلیت تنظیم دما هستند و می توان دمای آن را به دلخواه تغییر داد. جکوزی آب داغ دمایی بین 38 تا 40 درجه را دارد که گاهی افراد در دمایی بالاتر نیز از جکوزی استفاده می کنند که باید بسیار احتیاط شود. همانطور که گفتیم آب داغ جکوزی برای مردان از نظر باروری مضر است بنابراین توصیه می شود آقایان دمای جکوزی را کمی پایین تر قرار داده و مدت زمان کمتری داخل وان گرم غوطه ور شوند. همچنین تا حد امکان هر روز از جکوزی گرم استفاده نکنند و تعداد دفعات استفاده را به حداقل برسانند تا مشکلی برای باروری آنها پیش نیاید.

در سال های اخیر مطالعات زیادی بر روی تعداد بالایی شرکت کننده انجام شده است که نشان می دهد آقایانی که به طور مداوم از جکوزی آب گرم استفاده کردند منجر به کاهش حرکت اسپرم و کاهش غلظت مایع منی شده است که بر روی باروری مردان تاثیر می گذارد. از طرفی مطالعاتی نیز انجام شده است که نشان می دهد مردانی که این عادت استفاده از جکوزی را برای مدتی کنار گذاشته اند اسپرم به سطح طبیعی و عادی خود برگشته است. به این ترتیب آب داغ جکوزی برای مردان می تواند بسیار مضر باشد و بر روی بیضه تاثیر گذاشته و میزان اسپرم را کاهش دهد. پس آقایان باید تا حد ممکن از غوطه ور شدن در آب داغ جکوزی دوری کنند.

وان جکوزی روکار

راهکارهای پیشگیری از مضرات جکوزی برای مردان

  • تنظیم دمای جکوزی در محدوده مطلوب
  • محدود کردن مدت زمان استفاده از جکوزی یعنی حداکثر 10 الی 15 دقیقه ماندن در آب
  • محدود کردن دفعات استفاده از جکوزی (یک الی دو بار در ماه)
  • نوشیدن مایعات فراوان بعد از استفاده از جکوزی برای جبران کمبود آب بدن

این موارد ذکر شده از جمله راهکارهایی هستند که برای جلوگیری از مضرات جکوزی برای مردان توصیه می شود. بهتر است برای پیشگیری از ناباروری ، مردان کمتر در معرض گرمای جکوزی قرار بگیرند و زمان استفاده را نیز محدود کنند.

جکوزی های مدرن آیرال

شرکت آیرال با ارائه انواع جکوزی های یک نفره، دو نفره و چند نفره که با به روز ترین آپشن ها طراحی شده اند مشکل دمای آب را مرتفع ساخته است. جکوزی های پیشرفته آیرال با بهره مندی از آپشن تنظیم دما می توانند در طول مدت زمانی که در جکوزی قرار دارید دما را در حد دلخواه شما نگه دارد. با توجه به مضرات جکوزی برای مردان، دما در جکوزی برای سلامتی مردان بسیار مهم است. شما می توانید دمای جکوزی را در دمای 35 یا پایین تر قرار داده و حتی از جکوزی آب سرد نیز استفاده کنید و از غوطه ور شدن در جکوزی لذت ببرید بدون اینکه آسیبی به سلول های اسپرمی وارد شود.

وان جکوزی

خلاصه تاثیر جکوزی بر مردان

تعداد اسپرم و تحرک آن در باروری مردان بسیار اهمیت دارد و استحمام با آب داغ می تواند به DNA اسپرم آسیب وارد کرده و سلول های اسپرمی را از بین ببرد. بیضه ها در دمای طبیعی و کمی پایین تر از دمای بدن بهترین عملکرد را در تولید اسپرم دارند و آب داغ جکوزی این عملکرد را مختل کرده و باروری مردان را کاهش می دهد. برای جلوگیری از این عوارض، شما می توانید از جکوزی های خانگی که امکان تنظیم دما را دارند استفاده کنید و از تمام فواید جکوزی بهره مند شوید بدون اینکه مضراتی برای شما داشته باشد.

خواندنی ها

تماس با آیرال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =