چگونه از جکوزی خانگی استفاده کنیم؟راهنمای روشن کردن و طرز استفاده

چگونه از جکوزی خانگی استفاده کنیم

با وجود فواید بسیاری که جکوزی دارد، چگونگی استفاده از جکوزی بسیار مهم می باشد. روش استفاده از جکوزی دارای اصولی است که برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید از آن آگاهی لازم را داشته باشیم؛ چون در صورت استفاده نادرست مضراتی را نیز در پی دارد. در ادامه ی این مقاله، چگونه از جکوزی استفاده کنیم؟ برای بهره بردن بیشتر از قابلیت های جکوزی که برای بدن توصیه می شود با ما همراه باشید. همچنین برای خرید جکوزی خانگی میتوانید روی آیرال، تولید کننده وان و جکوزی حساب کنید.

نحوه روشن کردن و طرز استفاده از جکوزی خانگی

اگر قبلاً از جکوزی استفاده نکرده‌اید، ممکن است فکر کنید چیزهایی وجود دارد که نمی‌دانید، اما در واقع استفاده از جکوزی اصلاً سخت نیست. یک وان جکوزی به شما کمک می کند تا از لحاظ جسمی و روحی به آرامش برسید و وقتی به داشتن آن عادت کردید، دیگر نمی خواهید بدون آن باشید. شاید تنها موضوعی که برخی از ما درباره استفاده از جکوزی، صرف نظر از قابلیت های آن می دانیم این باشد که آب را گرم کنیم و در آن دراز بکشیم. پیش از هر چیز باید بدانیم که استفاده و نحوه راه اندازی جکوزی با توجه به تیپ های متنوع، متفاوت است. بدین ترتیب که هر جکوزی برای راه اندازی به یک روش خاص نیاز دارد. در این باره فروشندگان در ارتباط با تیپ مورد نظر و کارایی آن به شما توضیحاتی خواهند داد. در ادامه ی این مقاله از آیرال جکوزی نیز نکاتی درباره نحوه استفاده صحیح از وان جکوزی، آورده شده است.

به قیمت خرید کن!
خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده با قیمت مناسب و گارانتی معتبر ...
ارزانترین قیمت

برای استفاده ابتدا وان را با آب پر کنید

برای استفاده از وان جکوزی باید دقت داشته باشید که پیش از انجام هر کاری باید کلید دریچه زیر آب را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را ببندید تا آب از جکوزی خارج نشود. سپس شیر آب را باز کنید تا جکوزی آبگیری شود. بعد از آنکه به طور کامل آبگیری شد، جکوزی را روش کنید.

استفاده از جکوزی

سنسور سطح سنج آب جکوزی

بعضی از جکوزی ها مجهز به سنسور سطح سنج آب می باشند. معمولا اگر جکوزی ها به خوبی آبگیری نشوند و سنسور سطح سنج آب تحریک نشود، جکوزی کار نخواهند کرد و در زمان استفاده هم هر زمان که آب کمتر از مقدار مشخص شود، پمپ بصورت اتوماتیک از مدار خارج می شود و جکوزی خاموش می شود. ضمن اینکه برخی از سازندگان جکوزی از پمپ هایی استفاده می کنند که دارای زمان است و بسته به نوع پمپ ممکن است در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه پس از کار کردن خاموش شود. بدین ترتیب نباید این مسئله را به سنسور سطح سنج آب ربط داد. به همین دلیل لازم است که جکوزی ابتدا خوب آبگیری شود و پس از آن استفاده شود.

دما را حتما قبل از استفاده تنظیم کنید

برای نتایج مطلوب، دما را بین 38 تا 40 درجه سانتی گراد  تنظیم کنید. دمای ایده آل جکوزی برای بزرگسالان 38 درجه سانتیگراد است. برای کودکان حداقل 10 سال، دما نباید بالاتر از37 درجه سانتیگراد باشد. به عنوان یک قاعده کلی، یک جکوزی هرگز نباید گرمتر از 40 درجه سانتیگراد باشد. برخی از جکوزی ها دارای المنت و سنسور دمایی هستند که بواسطه یک ترموستات کار میکند. در پنل های دیجیتالی می توانید خیلی راحت درجه مورد نظر را به جکوزی بدهید تا آب به همان میزان گرم شود.

در نظر داشته باشید که این گرمایش آب مرتبط با آب درون جکوزی است و نه آبی که از شیر خارج می شود. همچنین ممکن است تا رسیدن به دمای مطلوب، مدت زمان مشخصی بسته به نوع جکوزی لازم باشد. معمولا این نوع سنسورها اگر در دمایی تعریف شوند در صورتیکه آب جکوزی سردتر شود بصورت اتوماتیک روشن شده و آب را گرم می کنند و اگر جکوزی با آب سرد پر شود نیز فورا وارد مدار می شود تا آب را گرم کند. در این حالت بهتر است در راستای صرفه جویی در مصرف برق، جکوزی با آب گرم پر شود.

برای استفاده وارد وان شوید

وارد شدن به وان جکوزی بسیار آسان است ولی باید ملاحظاتی داشته باشید. باید مراقب باشید که سر نخورید یا زمین نخورید. بعد از آنکه با هر دو پا در کف وان ایستادید، به آرامی خود را داخل وان پایین بیاورید و همیشه یک دست خود را در دو طرف آن نگه دارید تا اگر اتفاقی غیرمنتظره رخ دهد – مثلاً اگر یک پایتان سر بخورد – زمین نخورید و آسیب نبینید.

استفاده از جکوزی

جت ها را روشن کنید

سپس پمپ را روشن کرده و جت هایی را که می خواهید استفاده کنید راه اندازی کنید. می‌توانید تنظیمات مختلفی از جمله ماساژ حباب‌دار، ماساژ آب درمانی یا اسپری آب درمانی را انتخاب کنید. هر تنظیم تجربه متفاوتی ایجاد می کند.

شیر هوا را جهت میزان ورودی آب و هوا تنظیم کنید

شیر هوای تعبیه شده در برخی از جکوزی ها در جهت تنظیم میزان ورودی آب و میزان هوای مخلوط با آن می باشد. هرچه میزان هوای مخلوط شده با آب بیشتر باشد فشار خروجی آب هم کمتر می شود. بنابراین اگر به دنبال استفاده از حداکثر فشار خروجی آب از جت های جکوزی هستید باید شیر هوا را بر روی حداقل یا Min تنظیم کنید.

ماساژورهای کف را کنترل کنید

بلوئرها به منظور ماساژ کف پا در جکوزی تعبیه می کنند. معمولا جکوزی های مجهز به بلوئر دکمه ای در پنل خود دارند که با استفاده از فشار روشن می شود و ممکن است بسته به نوع جکوزی در چندین حالت تنظیم شود. این بلوئرها اکثرا در کف جکوزی قرار می گیرند و توصیه می شود حتما کف پا را که تاثیر زیادی در سلامتی دارد، بوسیله این بلوئرها ماساژ دهید.

اهمیت تخلیه و نظافت جکوزی خانگی

پس از استفاده از جکوزی، وقت آن است که جت ها را خاموش کرده و وان را تخلیه کنید. پس از هر بار استفاده از جکوزی اگر جکوزی به دستگاه تصفیه کننده آب مجهز نیست، باید آب جکوزی کاملا تخلیه و وان شستشو شود. در غیر این صورت می تواند زمینه ساز بیماری های عفونی شود. برای تخلیه جکوزی پس از استفاده باید زیر آب را بر خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید تا آب جکوزی تخلیه شود.

برای آشنایی بیشتر با نظافت وان جکوزی مقاله نحوه تمیز کردن وان جکوزی خانگی را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از جکوزی

جکوزی های پیشرفته دارای یک مکانیسم ضد عفونی کننده هستند که بهتر است هر 3 ماه یک بار به منظور ضد عفونی کردن مدار جکوزی راه اندازی شود. برای این کار پس از اینکه سطح آب را به حد استاندارد در جکوزی رساندید، باید جت ها را به سمت پایین تنظیم کنید و مقداری محلول ضد عفونی کننده در مخزن بریزید. شیر کنترل هوای جکوزی حتما باید بسته باشد. سپس جکوزی به مدت 10 دقیقه کار کند. پس از آن جکوزی را خاموش کنید و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه محلول در وان جکوزی و مدار جکوزی باقی بماند. سپس آب را تخلیه و مجددا آب تمیز در وان ریخته و اجازه دهید حدود 5 دقیقه کار کند و دوباره آب را تخلیه کنید.

دکمه های جکوزی چه کار می کنند؟

دکمه های جکوزی به تنظیم سرعت و قدرت جت شما کمک می کند. آن ها همچنین به تغییر جهت جریان آب از چپ به راست، بالا یا پایین یا حتی اگر ترجیح می دهید اصلاً آب جاری نداشته باشید، کمک می کنند.

چه مدت باید در جکوزی بمانیم؟

زمانی را که در جکوزی می گذرانید محدود کنید. نشستن طولانی مدت در وان آب گرم می تواند باعث حالت تهوع، سبکی سر، غش یا سرگیجه شود. برای جلوگیری از این علائم، نباید بیش از 15 تا 20 دقیقه در یک وان آب گرم بمانید. اگر می خواهید زمان بیشتری را در آب بگذرانید، پس از 15 دقیقه بیرون بیایید و پس از خنک  شدن دوباره برگردید.

استفاده از جکوزی خانگی

آیا بعد از استفاده از جکوزی باید دوش گرفت؟

شما مجبور نیستید بعد از جکوزی دوش بگیرید؛ ولی بهتر است در انتهای استفاده از جکوزی دوباره دوش بگیرید و خود را با مواد شوینده به خوبی شستشو دهید. بهتر است دوش شما این بار سرد باشد تا بدن خنک شود و باعث رفع التهابات بدنتان شود. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نظافت شخصی و شستشوی خود را درون وان جکوزی انجام ندهید.

جکوزی 2 نفره
جکوزی دو نفره آیرال

جکوزی دونفره با شکل هندسی مستطیل در بین استفاده کنندگان بسیار محبوب است. این جکوزی مستطیل محبوب، پرفروش و کاربردی در ابعاد مختلف تولید می شود.با این جکوزی میتوانید حمامی شیک و زیبا طراحی کنید و از استفاده آن لذت ببرید.

نکات مهم در راستای چگونگی استفاده از جکوزی

گذراندن وقت در جکوزی  بسیار سرگرم کننده است و همچنین می تواند استرس را از بین ببرد و عضلات شما را شل کند. با این حال، رعایت روش های ایمنی برای جلوگیری از گسترش میکروب ها و بیماری ها، حفظ دمای مناسب بدن و جلوگیری از آسیب بسیار مهم است. اگر صاحب یک جکوزی خانگی هستید، باید اقدامات احتیاطی مناسب را برای حفظ امنیت و خوشحالی خود و سایر اعضای خانواده انجام دهید.

در ادامه مبحث چگونگی استفاده از جکوزی خانگی به چند نکته ی مفید اشاره می کنیم:

  • در نظر داشته باشید که جکوزی به دلیل اینکه محیطی مرطوب و گرم است شرایط خوبی برای رشد میکروب ها و باکتری های پوستی را فراهم می کند و خیلی راحت تکثیر می شوند و به دیگر افراد استفاده کننده انتقال داده می شوند. به همین دلیل نظافت شخصی اهمیت فراوانی دارد و می بایست قبل از ورود به محیط جکوزی برای حفظ بهداشت و سلامت خود و دیگر اعضای خانواده بدن را با مواد شوینده شستشو دهید.
  • به آرامی وارد جکوزی شوید و ابتدا کمی در آن بصورت ریلکس دراز بکشید. این کار باعث می شود دمای بدن شما دقیقا با دمای جکوزی یکی شود. سپس بهتر است قسمت های مختلف بدن را در مقابل فشار آب جکوزی قرار دهید تا به خوبی ماساژ داده شوند. بهتر است همه قسمت های بدن را ماساژ دهید و نیازی هم نیست زمان زیادی برای هر قسمت اختصاص دهید. از کف پا شروع کنید، قوزک، دوقلوها، سفید ران و همسترینگ، کمر و شکم و گردن و … ولی بهترین جا برای ماساژ کف پا است که حتما بهتر است انجام شود. مراقب باشیدآب وارد دهان شما نشود.
  • سر خود را بالای آب نگه دارید. جکوزی ها مجهز به مکش های قدرتمندی هستند که آب را گرم و حباب دار نگه می دارند. اگر سر شما در نزدیکی این دریچه ها زیر آب برود، موهای شما ممکن است گیر کرده و گره بخورد. اگر موهایتان بلند است، آن ها را در دم اسبی یا کش قرار دهید تا در صافی یا مکش گیر نکنند.
  • خیلی به جت ها نزدیک نشوید! شما نمی خواهید با آب داغ یا بخار به صورتتان ضربه بخورد، پس مطمئن شوید که وقتی روشن هستند عقب بمانید.
  • کودکان را در جکوزی همراهی کنید و استفاده کودکان زیر 10 سال را ممنوع کنید. کودکان 10 ساله و بزرگتر باید توسط بزرگسالان به دقت تحت نظر باشند، به خصوص در نزدیکی دریچه های مکش. در صورت وجود، از صندلی استفاده کنید تا مطمئن شوید که سر آنها همیشه بالای آب می ماند. هنگامی که کودکان در جکوزی هستند، دمای آب را زیر 37 درجه سانتیگراد نگه دارید.
  • از استفاده از وسایل الکتریکی در داخل یا نزدیک جکوزی خودداری کنید. این وسایل شامل تلفن، رادیو، تلویزیون یا هر وسیله سیمی دیگری می شود. اگر مجبور به استفاده از یک وسیله الکتریکی هستید، از وسیله ای که با باتری کار می کند استفاده کنید و آن را روی میز دور از آب قرار دهید. همچنین باید مطمئن شوید که هیچ پریز برقی در نزدیکی جکوزی وجود نداشته باشد، زیرا دستگاه‌ها و پریزهای سیمی در صورت خیس شدن، خطر برق گرفتگی دارند.
  • از مصرف مواد مخدر و الکل در جکوزی خودداری کنید. نوشیدن الکل دمای بدن شما را افزایش می دهد که در ترکیب با آب گرم می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد شود. نوشیدن الکل می تواند باعث خواب آلودگی، حالت تهوع و سرگیجه شود و خطر غرق شدن را به دلیل از دست دادن هوشیاری افزایش دهد.

چگونه از جکوزی خانگی استفاده کنیم؟

جکوزی چگونه کار می کند

شما با استفاده از دکمه های تعبیه شده به راحتی میتوانید از جکوزی استفاده کنید. در کنار جکوزی به شما دفترچه راهنمای استفاده نیز داده میشود. علاوه بر این هنگام نصب جکوزی آیرال به شما آموزش استفاده توسط تکنسین نصب داده میشود. هر گونه سوال و ابهامی قبل و بعد از خرید نیز داشته باشید کارشناسان پشتیبان در خدمت شما هستند. جکوزی را پر آب کنید و از جت های ماساژور آن استفاده کنید و لذت ببرید. اگر برای خرید جکوزی نصب و راه اندازی نیاز به خدمات تخصصی داشتید، می توانید روی کاردانی و مهارت متخصصان ما در آیرال جکوزی حساب کنید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =