جکوزی خانگی چیست؟

جکوزی خانگی چیست

در جواب سوال جکوزی خانگی چیست به طور خلاصه می شود گفت که وقتی وان تولید میشود و روی آن موتور و جت های دور و کمر نصب میشود به جکوزی تبدیل می شود. وان جکوزی خانگی حوض کوچکی (بسته به تعداد نفرات از 1 تا 8 نفر) است که آب در داخل آن با فشار از طریق پمپ های تعبیه شده از دیواره ها به داخل حوضچه هدایت میشود. همین گردش آب با فشار بالا که یکی از مزیتهای مهم استفاده از جکوزی خانگی است منجر به ماساژ و رفع خستگی میگردد که نشاط و شادابی را هم به همراه خواهد داشت. در واقع سیستم وان جکوزی خانگی یک سیستم جمع و جور در عین حال بسیار کاربری و دارای مزایای فراوان است که در بعد خانگی و برای افراد معمولی بصورت یک نفره تا هشت نفره بستگی به صلاح دید مشتریان نصب و اجرا می شود.برای مشاهده جدیدترین، پرفروشترین مدل ها و خرید جکوزی خانگی میتوانید از فروشگاه آیرال دیدن کنید.

جکوزی حمام چیست؟

جکوزی در مکان های مختلفی قابل نصب و اجرا است. از جمله اتاق خواب، حیاط، تراس، بالکن و … میتوان از جکوزی استفاده کرد. تعریف جکوزی را در بالا ذکر کردیم و در ادامه نیز به طور کامل بررسی خواهیم کرد. جکوزی که در حمام نصب و اجرا می شود جکوزی حمام گفته میشود.

نام‌‌های دیگر جکوزی خانگی چیست؟

وان جکوزی خانگی را با نام های حوض آب یا وان حمام آب گرم نیز می شناسند.

جکوزی توکار

جکوزی خانگی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

جکوزی خانگی شامل قطعاتی میشود که در این مقاله از آیرال به صورت مفید و مختصر بررسی میکنیم:

  • شاسی
  • پمپ دمنده یا بلوئر
  • پمپ جکوزی و یا موتور
  • کلید پنوماتیک
  • ساکشن
  • هیتر
  • سیفون
  • سیستم روشنایی هالوژن
  • کلید محافظ جان
  • جت های کف و کناره
  • شیرآلات
  • زیرسری

شاسی

می توان گفت اسکلت تشکیل دهنده جکوزی خانگی، شاسی است. جنس فلز استفاده شده در شاسی غالبا از نوع ضد زنگ، ضد پوسیدگی و مقاومت بالا در برابر وزن های سنگین است. به عبارت دیگر چارچوب فلزی مقاوم استفاده شده در وان جکوزی که تمامی قطعات دیگر روی آن سوار هستند و تامین کننده مقاومت سیستم است را شاسی میگویند. همچنین توان بالایی در برابر تحمل وزن های سنگین دارند.

پمپ دمنده یا بلوئر

بلوئر یعنی دمنده هوا، برای ایجاد حباب در جکوزی استفاده می شود و دارای موتور و کلید مجزا برای خاموش و روشن کردن می باشد و باعث دریافت ماساژ بیشتر از کف برای مصرف کننده و لذت و آرامش بیشتر می شود. بلوئر در جکوزی خانگی عمل ماساژ دهندگی را اجرا میکند.

پمپ جکوزی و یا موتور

وظیفه پمپ‌ ها در جکوزی خانگی چیست؟ پمپ وظیفه ارسال آب به جکوزی با فشار بالا را دارد. در همه ی جکوزی ها به منظور افزایش بازده پمپ ها شدت جریان عبوری از جت های جکوزی نیز به حداکثر خود می رسند.

کلید پنوماتیک

کلیدی ست که برای روشن و خاموش کردن موتور جکوزی استفاده می شود و با فشار هوا کار می کند.

ساکشن

ساکشن در جکوزی عمل تامین آب موتور را به عهده دارد. پمپ جکوزی آب تامین شده از ساکشن را با هوا مخلوط می کند و وارد کابین میکند. نکته قابل ذکر در مورد ساکشن این است که راه ورودی آب باید همواره باز باشد و برای جلوگیری از ورود اشیا، فیلتر مخصوصی استفاده شود.

هیتر

هیتر یا گرمکن، آپشنی است که باعث گرم نگه داشتن آب می شود. گرمکن به منظور تنظیم دمای آب موجود در جکوزی قرار گرفته است. این امکان باعث می شود که فرد به میزان دلخواه با تنظیم کردن آن آب داخل جکوزی را گرم کند. هیتر فقط آب را در هر دمایی که در جکوزی قرار دارد، در همان دما نگه می دارد ولی باعث گرم شدن آب داخل جکوزی نمی شود.

سیفون

سیفون اتومات، سیفون اتومات دارای ولوم روی بدنه وان یا جکوزی ست که نیازی به وارد کردن دست در آب داخل وان یا جکوزی نیست و بسیار راحت تخلیه آب انجام می شود.

سیستم روشنایی هالوژن

هالوژن یک نوع لامپ LED ست که رنگهای آن شامل رنگهای اصلی می باشد که هر چند ثانیه رنگ آن تغییر می کند. این لامپ باعث زیباتر شدن آب درون جکوزی و همچنین برای نور تراپی (نور درمانی) هم استفاده می شود.

جت های کف و کناره

جت های پاشش آب یکی از اجزای مهم وان جکوزی ها هستند. چرا که تاثیر آب درمانی و لذت بخشی استفاده از جکوزی تا حد زیادی منوط به عملکرد صحیح ان ها می باشد. مهم تر از تعداد جت های آب، عملکرد صحیح آنهاست. پاشش آب باید به گونه ای باشد که فرد احساس کند آب، بدن وی را ماساژ می دهد.

شیرآلات

برای آن که آب به جکوزی ورود پیدا کند به شیر آلات نیاز است. در واقع با استفاده از شیر آلات آسانتر می توان جکوزی را پر از آب نمود. شیرآلات جکوزی خانگی معمولا از ۴ بخش تشکیل شدهاند: شیر آب گرم، شیر آب سرد، وان پر کن، دوش دستی و دایورتور.

زیرسری

زیرسری بالشتکی است که برای قرار گرفتن راحت سر ساخته شده و این امکان را فراهم می کند که تا ساعتها بدون خستگی از بودن در جکوزی لذت ببرید. بالشتک های زیرسری از جنس فوم فشرده ست.

زیرسری جکوزی خوب

کلید محافظ جان

کلید محافظ جان برای حفاظت از برق گرفتی استفاده میشود. استفاده از این سیستم باعث میشود به هیچ وجه برق به بدنه و آب داخل جکوزی انتقال پیدا نکند. این کلید بمنظور حافظت از جان افراد در مقابل خطر برق گرفتگی و جلوگیری از خطرات جریان نشتی برق و برق گرفتگی یا محافظت از جان استفاده می شود و در صورت بروز اختلاف بین جریان رفت و برگشت مدار را بطور کامل قطع می کند.

دلیل استفاده از جکوزی خانگی چیست؟

علاوه بر بحث بهداشتی استفاده از جکوزی های عمومی، وقتی به این فکر کنید که جکوزی در طول مشغله ها و گرفتاری های روزانه زندگی چقد میتواند مفید باشد حتما به فکر تهیه یک جکوزی برای منزل خواهید افتاد. علاوه بر این خرید جکوزی خانگی به صرفه جویی و زمان بندی بهتر برای کارهایمان کمک خواهد کرد. آب درمانی از فایده های استفاده از جکوزی به حساب می آید. اگر یک جکوزی خانگی به صورت استاندارد و حرفه ای ساخته شده باشد استفاده از آب گرم علاوه بر خاصیت درمانی که خواهد داشت، عمل ماساژ نیز اتفاق می افتد که در نهایت موجب آرام بخشی و تسکین دهندگی خواهد شد.

فواید استفاده از جکوزی به صورت کلی در موارد زیر خلاصه می شود.

مزایای استفاده از جکوزی خانگی چیست؟

  • جکوزی موثر در کاهش استرس روزانه
  • جکوزی باعث کمک به عملکرد صحیح قلب و عروق
  • آرامش بخش و تسکین دهنده درد
  • ایجاد نشاط و حس خوب

جکوزی موثر در کاهش استرس روزانه

استفاده از آب گرم همواره باعث آرامش ذهنی و روحی و کاهش اضطراب و استرس بوده است. اگر ترکیب معجزه آب گرم با ماساژ را تصور کنید قطعا به جکوزی میرسید. ماساژهای انجام شده توسط جت های جکوزی، بدن را ریلکس کرده و تنش ها را دور می کند.

جکوزی باعث کمک به عملکرد صحیح قلب و عروق

استفاده از جکوزی ورزش بسیار خوبی برای قلب شما است.

آرامش بخش و تسکین دهنده درد

استفاده از وان جکوزی موجب بهبود و تسکین انواع دردها می شود. به گفته متخصصان این محصول تاثیر بسیار خوبی روی بیماری و درد دارد.استفاده از جکوری در کاهش درد دیسک کمر تاثیر بسیار خوبی دارد و موجب کاهش دردهای دیسک می‌شود.

ایجاد نشاط و حس خوب

چه به دنبال آرامش و به دور از استرس های زندگی روزمره باشید و چه بخواهید سلامت خود را تقویت کنید، یک حمام آرامش بخش در جکوزی می تواند معجزه کند. ترکیب سه عنصر آب، گرما و ماساژ تأثیر بسیار مفیدی بر بدن دارد. برای استراحت و ایجاد حس خوب پس از یک روز سخت کاری، از جکوزی خانگی استفاده کنید. حتما این مورد را امتحان کنید! وقتی که از جکوزی استفاده می‌کنید خواب شما تنظیم میشود و خواب کاملا راحتی را تجربه خواهید کرد.

مهمترین نکات در خرید وان جکوزی خانگی چیست

  • ابعاد وان جکوزی
  • جنس بدنه
  • پمپ و تجهیزات جکوزی
  • جت و ماساژورها

امکان استفاده از جکوزی در خانه‌ کوچک هست؟

امروزه جکوزی در سایزها و ابعاد مختلف تولید میشود که غالب اقشار جامعه امکان استفاده را داشته باشند. خریدجکوزی خانگی به متراژ خانه بستگی دارد. برای ما ایرانی‌ها استفاده از جکوزی‌های یک ‌نفره و چند نفره برای حمام میتواند بسیار کارآمد باشد. جکوزی خانگی یک‌نفره فضای کمتری را اشغال می‌کند و با فرهنگ ما نیز سازگارتر است. البته جکوزی‌های دونفره نیز برای خانه‌های بزرگ‌تر انتخاب مناسبی است.

سالمندان در خانه میتوانند از جکوزی آپارتمانی استفاده کنند؟

بله جکوزی های خانگی گزینه بسیار مناسبی برای استفاده سالمندان است. چرا که بجای حضور در فضای آلوده جکوزی های عمومی میتوانند با هزینه مناسب برای منزل خودشان جکوزی تهیه کنند و از مزایای فراوان آن بهره مند شوند.

منظور از گنجایش جکوزی خانگی چیست؟

جکوزی خانگی در ابعاد و گنجایش مختلف و برای استفاده تعداد نفرات مختلف طراحی میشوند. پس از مشخص شدن محل نصب، گنجایش و سایز جکوزی خانگی تعیین میشود. اگر در این موضوع نیاز به مشاوره داشتید شرکت آیرال مشاوره رایگان دارد و در صورت نیاز کارشناسان برای اندازه گیری و مشخص شدن ابعاد دقیق به محل اعزام میشوند. گنجایش جکوزی های خانگی یک نفره، دو نفره، چهار نفره و هشت نفره می باشند.

جکوزی یک نفره

همانطوری که گفتیم جکوزی به مانند وان تولید میشود و اگر روی وان موتور و جت های دور و کمر نصب شود به جکوزی تبدیل می شود. بنابراین جکوزی خانگی یک نفره شبیه وان است که یک سری تجهیزات روی آن نصب شده است که فواید و مزایای استفاده از آن را چند برابر می کند. شرکت آیرال تولید کننده مدل های متنوع و باکیفیت جکوزی های یک نفره است. جکوزی های یک نفره آیرال در دو جهت راست و چپ تولید می شود. ورق مورد استفاده در محصولات آیرال ABS آکریلیک آنتی باکتریال می باشد. چند مورد از پرفروش ترین ها را میتوانید مشاهده کنید:

جکوزی یک نفره آیرال مدل 2142

جکوزی آیرال

ابعاد این محصول 80×170 و ارتفاع آن 55 است.نوع ورق استفاده شده در آن از نوع  ABS اکریلیک 3 لایه 6 میل – آنتی باکتریال است که دارای 7 لایه پوشش مقاومتی فایبرگلاس است.شاسی استفاده شده از نوع  استنلس استیل 25×25 – استیل 304 ضد زنگ است.از امکانات دیگر آن سیفون اتومات و شیرآلات 4 تکه و 5 تکه در رنگ های (کروم – طلایی – رزگلد – سفید – مشکی) است. در آخر موتور استفاده شده در آن Whirlpool است که بسیار قدرتمند است و پرتاب آب بالایی دارد.

جکوزی تک نفره آیرال مدل 2140

جکوزی آیرال

ابعاد این محصول 70×170 و ارتفاع آن 55 است.نوع ورق استفاده شده در آن از نوع  ABS اکریلیک 3 لایه 6 میل – آنتی باکتریال است که دارای 7 لایه پوشش مقاومتی فایبرگلاس است.شاسی استفاده شده از نوع  استنلس استیل 25×25 – استیل 304 ضد زنگ است.از امکانات دیگر آن سیفون اتومات و شیرآلات 4 تکه و 5 تکه در رنگ های (کروم – طلایی – رزگلد – سفید – مشکی) است. در آخر موتور استفاده شده در آن Whirlpool است که بسیار قدرتمند است و پرتاب آب بالایی دارد.

جکوزی چند نفره

جکوزی های چند نفره از نظر ابعاد بزرگتر از جکوزی های خانگی یک نفره هستند. امکان نصب در داخل و خارج و از ساختمان را دارند. شرکت آیرال تولید کننده وان جکوزی یک نفره، دونفره، چهارنفره، شش نفره و هشت نفره در مدلهای مختلف و با کیفیت است. ورق مورد استفاده در محصولات آیرال ABS آکریلیک آنتی باکتریال می باشد.چند مدل از پرفروش ترین ها را مشاهده میکنید:

جکوزی هشت نفره

جکوزی خانگی

خرید جکوزی هشت نفره برای فضاهای باز بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. ابعاد این محصول 200×200 و ارتفاع آن 85 است.نوع ورق استفاده شده در آن از نوع  ABS اکریلیک 3 لایه 6 میل – آنتی باکتریال است که دارای 7 لایه پوشش مقاومتی فایبرگلاس است.شاسی استفاده شده از نوع  استنلس استیل 25×25 – استیل 304 ضد زنگ است.از امکانات دیگر آن سیفون اتومات و شیرآلات 5 تکه در رنگ های (کروم – طلایی – رزگلد – سفید – مشکی) است. در آخر موتور استفاده شده در آن Whirlpool است که بسیار قدرتمند است و پرتاب آب بالایی دارد.

جکوزی چهارنفره

جکوزی کودکان

خرید جکوزی چهارنفره برای استفاده کنارخانواده انجام میشود. این محصول مناسب گذراندن اوقاتی برای سرگرمی در کنار خانواده است.ابعاد این محصول 150×150 و ارتفاع آن 85 است.نوع ورق استفاده شده در آن از نوع  ABS اکریلیک 3 لایه 6 میل – آنتی باکتریال است که دارای 7 لایه پوشش مقاومتی فایبرگلاس است.شاسی استفاده شده از نوع  استنلس استیل 25×25 – استیل 304 ضد زنگ است.از امکانات دیگر آن سیفون اتومات و شیرآلات 4 و 5 تکه در رنگ های (کروم – طلایی – رزگلد – سفید – مشکی) است. در آخر موتور استفاده شده در آن Whirlpool است که بسیار قدرتمند است و پرتاب آب بالایی دارد.

باورهای غلط درباره جکوزی خانگی

  • احتمال برق‌گرفتگی در استفاده از جکوزی
  • مصرف آب و هزینه استفاده بالا

احتمال برق‌گرفتگی در استفاده از جکوزی خانگی

خیر این احتمال با استفاده از تکنولوژی و سیستم محافظ جان به صفر رسیده است. استفاده از جکوزی خانگی خطر برق‌گرفتگی ندارد و با خیال راحت میشود از آن استفاده کرد. جکوزی های آیرال طوری طراحی شده اند که به هیچ وجه برق را به بدنه و آب داخل جکوزی انتقال نمی دهند ولی احتیاط شرط عقل است و بنابرین استفاده از کلید محافظ جان ضروریست.

مصرف آب و هزینه استفاده از آن بالا

خیر این باور نیز در مورد استفاده از جکوزی خانگی و آپارتمانی اشتباه است. استفاده از جکوزی خانگی مصرف آب بالایی ندارد و حتی صرفه‌جویی آب هم در این سیستم اتفاق می افتد. به عبارت دیگر و مثال عددی، اگر در استحمام با دوش 200 لیتر آب مصرف شود این عدد در استفاده از جکوزی به حدود 60 لیتر تنزل می یابد.

تهیه جکوزی از برند معتبر ایرانی

آیرال یکی از معتبرترین تولیدکنندگان جکوزی در ایران است.اگر نیاز به خرید یا مشاوره رایگان برای انتخاب صحیح دارید میتوانید روی کارشناسان آیرال حساب کنید.

خواندنی ها

تماس با آیرال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفده =