تفاوت وان جکوزی توکار و روکار چیست؟ کدام بهتر است؟

تفاوت وان جکوزی توکار و روکار چیست؟ کدام بهتر است؟

یکی از تفریحات دلچسب و لاکچری آب تنی داخل وان جکوزی است که امروزه استفاده از آن بسیار باب شده است. جکوزی نه تنها یک وسیله تفریحی و نظافتی به حساب می آید بلکه خاصیت آب درمانی نیز دارد از این رو استقبال زیادی از آن می شود. تقاضای بالای این محصول باعث شده است که برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه این محصول کنند. همچنین تولیدکنندگان برای جلب مشتریان بیشتر اقدام به تولید انواع وان جکوزی کرده اند که هر کدام از این محصولات ابعاد، شکل هندسی، جنس، مدل و رنگ های متنوعی دارند و برای سلیقه های متفاوت ساخته شده اند. از طرفی برخی از این وان جکوزی ها به صورت روکار و برخی دیگر به صورت توکار نصب می شوند. در این مقاله از سایت آیرال قصد داریم به این تفاوت بین جکوزی توکار و روکار بپردازیم. در ادامه ما را همراهی کنید.

وان جکوزی روکار چیست؟

جکوزی روکار همانطور که از نامش پیداست به صورت آماده و پیش ساخته در محل مورد نظر نصب می گردد و از آنجایی که به صورت روکار است نیاز به حفاری و لوله کشی های اختصاصی ندارد و به راحتی قابل حمل نیز است. جکوزی روکار در سطح زمین قرار می گیرد و از آنجایی که به جایی متصل نیست می توان آن را در هر قسمت از منزل قرار داد. جکوزی روکار را از جنس فایبرگلاس، ABS اکریلیک انتی باکتریال، چدن، سنگ و … نیز می سازند. جکوزی پیش ساخته، صفر تا صد در کارخانه تولید می شود و می توان در ابعاد و گنجایش های مختلف آن را سفارش داد، همچنین می توان جکوزی روکار را در اشکال هندسی سه گوش، مستطیل، بیضی، مربع، دایره و … طراحی کرد.از دلایل استقبال بالایی که از جکوزی روکار شده است این است که سیستم لوله کشی آن توسط یک یا دو پمپ فرآیند پمپاژ آب را انجام می دهد و نصب راحتی دارد.

به قیمت خرید کن!
خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده با قیمت مناسب و گارانتی معتبر ...
ارزانترین قیمت

وان جکوزی روکار را می توان با آپشن های مختلفی تولید کرد که زیبایی و راحتی بیشتری برای شما به ارمغان آورد. این جکوزی بر روی یک شاسی مقاوم و از جنس استیل ضد زنگ سوار می شود که می تواند تحمل وزن فرد را برای مدتی طولانی که داخل آن قرار دارد داشته باشد. همچنین برای زیبایی ظاهری بیشتر می توان از چوب ترموود برای بدنه جکوزی روکار استفاده کرد که به آن جکوزی ترموود یا طرح چوب گفته میشود که کاملا ضد آب بوده و به دلیل داشتن رنگ چوبی محیط حمام را بسیار زیبا و لوکس جلوه می دهد.

وان جکوزی روکار

از آنجایی که جکوزی روکار به صورت پیش ساخته و آماده در حمام نصب می شود بنابراین در هر جایی از حمام، تراس یا اتاق می توان آن را قرار داد. یکی از این جکوزی های زیبا که در وسط محیط مورد نظر می توان قرار داد مدل جزیره است. مدل جزیره یکی از زیباترین طرح های جکوزی روکار به حساب می آید.

وان جکوزی توکار چیست؟

جکوزی توکار همانطور که از نامش پیداست در داخل زمین کار گذاشته می شود و برای این منظور نیازمند حفاری کردن و ساخت و ساز است. این جکوزی در واقع شبیه به استخرهای کوچکی است که به هیچ عنوان قابل حمل و جابجایی نیست. وان جکوزی توکار در برخی از مدل ها فرآیند ساخت متفاوتی نسبت به جکوزی روکار دارد. این جکوزی در یک مکان ثابت داخل ساختمان طراحی و ساخته می شود.

وان جکوزی توکار

سیستم لوله کشی، سیستم تصفیه و پمپ به صورت مجزا در جکوزی توکار نصب می گردد و می توان آپشن های متنوعی از جمله، چراغ های زیر آب، سیستم صوتی، سیستم تزریق گاز اوزون، سیستم محافظ جان و بسیاری امکانات دیگر به آن اضافه کرد.وان جکوزی توکار را می توان با ظرفیت های یک نفره تا ظرفیت های چند نفره طراحی کرده و ساخت.

تفاوت جکوزی روکار و توکار

  • نصب و راه اندازی جکوزی های روکار راحت تر از ساخت و راه اندازی جکوزی توکار است.
  • قابلیت حمل و جابجایی در جکوزی روکار وجود دارد اما در جکوزی توکار جابجایی امکان پذیر نیست.
  • وان جکوزی توکار برای راه اندازی نیازمند ساخت و ساز و حفاری زمین دارد.
  • هزینه های ساخت، نصب و راه اندازی وان جکوزی توکار بیشتر از یک جکوزی روکار با همان آپشن ها است.
  • سیستم لوله کشی و تصفیه در جکوزی توکار به صورت مجزا است.
  • وان جکوزی روکار تماما به صورت پکیج کامل در کارخانه ساخته می شود و به راحتی در کمترین زمان قابلیت نصب دارد.
  • تعمیرات جکوزی روکار راحت تر است زیرا به راحتی می توان به موتور، لوله ها و تمامی تجهیزات دسترسی داشت.

وان جکوزی

آپشن های جکوزی توکار و روکار

در مورد امکانات و آپشن هایی که در وان جکوزی روکار و توکار نصب می شود می توان گفت که در هر دوی این جکوزی ها می توان امکانات دلخواه را اجرا کرد و بسته به مدل جکوزی می توان از آپشن های متنوعی استفاده کرد. آپشن هایی که در جکوزی به کار می رود هر کدام هزینه مجزایی دارند بنابراین در قیمت نهایی جکوزی موثر خواهند بود. از جمله آپشن هایی که می توان هم در جکوزی توکار و هم روکار نصب کرد استفاده از سیستم تزریق گاز اوزون است وظیفه آن استرلیزه کردن محیط داخل وان است. این سیستم از نظر بهداشت و سلامت بسیار مهم است و می تواند باکتری های موجود در آب را از بین ببرد و از رشد قارچ ها جلوگیری کند.

با پیشرفت تکنولوژی روز به روز آپشن های جدیدتری برای جکوزی ها ارائه می شود که می توانند تجربه یک آب تنی لذت بخش توام با ماساژ کل بدن در اختیار ما قرار دهند. یکی دیگر از آپشن های مهم استفاده از سیستم محافظ جان و جلوگیری از خطر برق گرفتگی در جکوزی توکار و روکار است. این سیستم وظیفه قطع جریان برق هنگام اتصالات برقی را دارد و برای جلوگیری از برق گرفتگی مورد استفاده قرار می گیرد. با نصب این سیستم می توان با خیال راحت از چراغ های زیر آب و اسپیکر ضد آب برای پخش موسیقی استفاده کرد.

اجزای تشکیل دهنده وان جکوزی روکار

  • بدنه جکوزی روکار که معمولا از جنس آکریلیک(آنتی باکتریال) یا فایبرگلاس است.
  • جت های تعبیه شده در داخل وان که محل خروج پرفشار آب هستند و وظیفه ماساژوری دارند.
  • شاسی از جنس مقاوم که جکوزی رو آن سوار است و نگهدارنده بدنه به حساب می آید.
  • لوله هایی که وظیفه هدایت آب را برعهده دارند.
  • نازل هایی که آب جکوزی را خارج می کنند.
  • پمپ هایی که خروج آب را انجام می دهند.
  • سیستم صوتی
  • کلید پنوماتیک
  • سیفون
  • کلید محافظ جان
  • زیر سری
  • و …

جکوزی روکار از اجزای مختلفی تشکیل شده است تا بتواند برای لحظاتی که داخل وان قرار دارید آب را در دمای مناسب نگه داشته و با ترکیب هوا و آب و پمپاژ آن توسط جت ها خاصیت ماساژوری داشته باشد. همچنین با داشتن لوله آب گرم و آب سرد می توانید هم به صورت جکوزی گرم و هم سرد از آن استفاده کنید و از خاصیت و فواید آبدرمانی جکوزی در منزل و هیدورتراپی آن نهایت استفاده را ببرید.

جکوزی 8 نفره

اجزای تشکیل دهنده وان جکوزی توکار

همانطور که پیش تر اشاره کردیم می توان آپشن های زیادی را بر روی جکوزی اضافه کرد بنابراین اجزای تشکیل دهنده جکوزی توکار می تواند بسیار متفاوت با یکدیگر باشد. از جمله اجزای آن می توان موارد زیر را نام برد:

  • بدنه جکوزی توکار
  • جت های تعبیه شده برای ماساژ
  • موتور بلوئر
  • سیستم لوله کشی
  • سیستم تصفیه
  • سیستم محافظ جان
  • سیستم صوتی
  • کلید پنوماتیک
  • سیفون
  • زیر سری
  • و …

وان جکوزی روکار بهتر است یا توکار؟

با توجه به تفاوت هایی که بین جکوزی توکار و روکار وجود دارد می توان گفت انتخاب جکوزی روکار یا توکار بسته به نیازها و انتظارهایی که فرد دارد باید صورت گیرد. اگر یک جکوزی آپارتمانی مناسب بخواهید که در بتوانید جابجا کنید و نصب آسانی داشته باشد باید جکوزی روکار خریداری کنید و اگر به محصولی نیاز دارید که داخل زمین نصب شود وان جکوزی توکار مناسب تر خواهد بود. همچنین برای افرادی که فضای زیادی در باغ ویلا و یا تراس خود دارند می توانند از مدل چند نفره جکوزی توکار و روکار استفاده کنند.

جکوزی روکار برای افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند و در آینده قصد جابجایی دارند مناسب تر است زیرا جکوزی های روکار  قابل حمل هستند.

ظرفیت جکوزی های توکار و روکار

جکوزی پیش ساخته در ظرفیت های مختلفی از 1 نفره تا معمولا 8 نفره تولید میشود. تفاوتی در روکار و توکار بودن از نظر ظرفیتی وجود ندارد ولی معمولا جکوزی های بالای دو نفره به صورت توکار نصب میشوند. انواع ظرفیت های جکوزی که در آیرال نیز موجود است عبارت است از:

همانطور که گفته شد میتوانید پس از خرید نحوه نصب را انتخاب کنید (توکار با روکار) ولی معمولا جکوزی های با ظرفیت بالا به صورت توکار نصب میشوند. نصب روکار بسیار آسان است و کمترین زمان و بدون کنده کاری محیط انجام میشود.

جکوزی شیشه ای و آکواریومی گوشه

مزایای استفاده از وان جکوزی توکار و روکار

در مورد مزایا و فوایدی که استفاده از جکوزی توکار و روکار وجود دارد تفاوتی بین این دو وجود ندارد. در واقع سیستم جکوزی بر پایه ماساژ بدن توسط آب بنا شده است و فرقی نمی کند که به صورت توکار باشد یا روکار.

جت های موجود در جکوزی که مخلوط آب گرم و هوا را با فشار به داخل وان وارد می کنند در برخورد با بدن می تواند بدن را ماساژ داده و خستگی، گرفتگی عضلات و کوفتگی های بدن را برطرف سازد. قرار گرفتن در معرض آب گرم جکوزی، گردش خون را بالا می برد و به بهبود سیستم قلبی و عروقی کمک می کند. همچنین نیم ساعت ماندن داخل آب گرم منجر به سوختن کالری شده و باعث کاهش وزن نیز می شود. فواید جکوزی زیاد است و استفاده از این محصول مزایای زیادی برای ما انسان ها دارد به طوری که در بهبود بیماری هایی مانند دیسک کمر، آرتروز و رماتیسم نیز تاثیر گذار است و علائم مربوط به این بیماری ها را کاهش می دهد.

تهیه وان جکوزی از مرکزی معتبر | نصب روکار و توکار

در ساخت و عرضه جکوزی های توکار و روکار برندهای مختلفی در حال فعالیت هستند و تمام تلاششان را می کنند تا با عرضه محصولات باکیفیت بازار جکوزی را در دست بگیرند. شرکت آیرال از تولیدکنندگان برتر وان حمام و جکوزی های روکار و توکار است که با استفاده از متریال با کیفیت و خدمات پس از فروش واقعی توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. جکوزی های روکار شرکت آیرال آنتی باکتریال بوده و از جنس آکرلیک ساخته می شوند. با توجه به اینکه جکوزی محلی برای استحمام و زدودن آلودگی ها از سطح بدن است بنابراین باید محیطی کاملا بهداشتی و عاری از هرگونه باکتری و قارچ باشد. برای این منظور ما جکوزی با بدنه آکریلیک با خاصیت آنتی باکتریالی را به شما پیشنهاد می دهیم. در سایت آیرال انواع جکوزی های به روز با ظاهری زیبا و شکیل وجود دارد که اگر قصد خرید دارید می توانید از مدل های مختلف این شرکت دیدن کنید.

خواندنی ها

تماس با آیرال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =