آپشن های ضروری جکوزی+معرفی قطعات و اجزای جکوزی ایده آل

قطعات و اجزای جکوزی

جکوزی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از وان ساده و معمولی متمایز می کند. وان جکوزی خانگی از اجزا و قطعات مختلفی ساخته شده است و با داشتن این آپشن های کاملا هماهنگ با هم، لحظات لذت بخشی، همراه با ماساژ برای ما فراهم می کند. برای بهره مندی بهتر از مزایای جکوزی، باید با اجزا و قطعات مختلف جکوزی آشنا باشیم. جکوزی ها بسیار متنوع هستند که هر کدام آپشن ها و امکانات متفاوتی دارند. جکوزی دارای یکسری قطعات ضروری است که در تمام مدل ها به کار رفته است. علاوه بر آن یکسری آپشن ها در برخی جکوزی ها تعبیه می شود که غیرضروری هستند اما حضور این آپشن ها می تواند باعث ایجاد حس خوب و رویایی در وان جکوزی شود. ما در این مقاله قصد داریم آپشن ها و قطعات مختلف جکوزی را معرفی کنیم تا با جکوزی های خانگی  و امکانات آنها بیشتر آشنا شوید.

شاسی جکوزی

به اسکلت اصلی جکوزی شاسی گفته می شود. شاسی چارچوبی از جنس فلز است که وان جکوزی را روی آن سوار می کنند. جنس این شاسی ها معمولا تمام استیل یا از ورقه های گالوانیزه است تا از زنگ زدگی و پوسیدگی جلوگیری شود. شاسی جکوزی از آپشن های ضروری جکوزی است که سایر اجزای جکوزی را نگه می دارد و مقاوم در برابر وزن های سنگین است. پایه شاسی را می توان با ارتفاع دلخواه تنظیم کرد و بسته به تعداد نفرات می توان مقاومت شاسی را بالا برد.

پانل جکوزی

پانل جکوزی همان دیواره های کناری وان می باشد که به وان جکوزی نما و جلوه می دهد. این پانل ها در جلو و پهلوی وان قرار می گیرند. در مدل هایی از جکوزی که یک سمت به دیوار قرار می گیرد نیازی به پانل نیست. پانل از اجزای جکوزی است که هم رنگ و هم جنس با ورقه های بدنه یا از ترموود ساخته می شود. جکوزی ترموود طرح چوب بسیار زیبا و شیک است و طراحان داخلی به وفور از آن استفاده می کنند. از آنجایی که پانل ها دیوار های متحرک اند به راحتی می توان برای تعمیرات و بازرسی از وان جکوزی و اجزای آن، پانل را جابجا کرد.

پانل جکوزی

پمپ یا موتور آپشن ضروری جکوزی

یکی از ضروری ترین آپشن های جکوزی پمپ جکوزی است. وظیفه ای که موتور جکوزی به عهده دارد چرخاندن و ارسال آب با فشار بالا در داخل وان جکوزی است. این پمپ ها مجهز به لرزه گیر هستند و صدای بسیار کمی دارند. در مدل های مختلف جکوزی توان و قدرت موتورها فرق دارد و مهمترین نکته در مورد این پمپ ها هنگام کار کردن، تولید صدای کم و بی لرزش بودن  آن است.

زیرسری جکوزی

استفاده از جکوزی برای حمام کردن زمان بیشتری می برد و شخص این زمان را به صورت دراز کشیده داخل وان سپری می کند. بنابراین تکیه دادن و گذاشتن سر روی بدنه جکوزی بسیار خسته کننده خواهد بود. به همین دلیل طراحان جکوزی برای راحتی فرد و داشتن اوقاتی آرامش بخش ،زیرسری برای جکوزی ها تعبیه کرده اند که از جنس بالشتک نرم است. جکوزی های تک نفره دارای یک زیر سری و جکوزی های دو نفره دارای دو زیر سری یا بالشتک هستند.

زیرسری جکوزی

دستگیره وان جکوزی

محیط حمام و جکوزی که پر از آب و شوینده است، می تواند بسیار لیز و خطرناک باشد. برای حفظ تعادل بدن و برای جابجایی در جکوزی از دستگیره استفاده می شود. دستگیره از آپشن های جکوزی است که در وان حمام ساده وجود ندارد. جنس دستگیره ها می تواند فلزی و یا با روکش پلاستیکی و چرمی باشد تا بهتر خودتان را کنترل کنید.

کلید حفاظت جان در جکوزی

همانطور که می دانید وسایلی که با برق کار می کنند در مجاورت آب می توانند بسیار خطرناک باشند و جان افراد را به خطر بندازند. از آپشن های جکوزی که برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی در وان جکوزی از آن استفاده می شود سیستم حفاظت جان است. این سیستم هوشمند هر گونه اختلال برقی را شناسایی کرده و برای جلوگیری از مشکل، برق اصلی دستگاه را قطع می کند. در جکوزی هایی که از این آپشن استفاده کردند قبل از عرضه به بازار سیستم حفاظت جان در آنها تست می شود. سیستم محافظ جان جکوزی این اطمینان را به شخص می دهد تا با خیال راحت از وان پر از آب لذت ببرد. جکوزی فضای باز، آپارتمانی و … تفاوتی با هم در نصب این آپشن ندارند و لزوما باید این آپشن روی تمامی جکوزی ها نصب شود.

چراغ هالوژن از آپشن های جذاب جکوزی

جکوزی این قابلیت را دارد تا با آپشن های منحصر به فرد خود برای لحظاتی شما را در حالت آرامش و به دور از شلوغی های محیط قرار دهد. چراغ های هالوژن در رنگ های مختلف وجود دارند که هر کدام از این رنگ ها می توانند از نظر روان شناختی تاثیر مثبتی بر حال افراد داشته باشند. چراغ هالوژنی میتواند جنبه روشنایی داشته باشد و داخل وان را روشن و زیباتر کند و هم می تواند خاصیت نور درمانی هم داشته باشد و احساس خوشایندی در فرد ایجاد کند.

جت ها و ماساژور جکوزی

می توان از آپشن های جکوزی، حضور جت های جکوزی را نام برد. خاصیت ماساژ درمانی که در جکوزی ها مطرح است به خاطر حضور جت ها است. جت ها آب را با فشار زیاد وارد وان می کنند و باعث ماساژ بدن می شوند. ماساژ درمانی یکی از مزیت های خوب جکوزی است که در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله آرتروز بسیار مفید است.  محل قرارگیری جت‌ها در دیواره‌های جکوزی است. علاوه بر این جت ها که در دیواره ها تعبیه شده اند، جت کف یا بلوئر نیز در کف جکوزی قرار دارد که برای هوادهی در کف تعبیه می شوند و با فشار آب  می توانند پشت بدن را نیز ماساژ دهند.

شیرآلات جکوزی

از جمله اجزای مهم جکوزی، شیر آلات جکوزی هستند که مخصوص خود جکوزی تولید می شوند. برای دسترسی به آب در جکوزی به شیر آلات احتیاج داریم. جکوزی خانگی ازچهار بخش از شیر آلات تشکیل شده است. شیرآلات جکوزی شامل دوش دستی متحرک، پر کن وان، شیر آب سرد و شیر آب گرم است.

شیرآلات جکوزی

هیتر یا گرمکن جکوزی خانگی

گرمکن آپشنی در جکوزی به حساب می آید که روشی سریع و پیشرفته برای گرم کردن و گرم نگه داشتن دمای آب است. هیتر قطعه ای الکتریکی است که با کمک جریان برق دمای آب را در حد دلخواه تنظیم می کند. هیتر برای جکوزی خانگی در ابعاد کوچک تولید می شود که هنگام خرید جکوزی می توانید این آپشن را در جکوزی خود نصب کنید. هیتر این امکان را فراهم می کند تا کسانی که می خواهند زمان طولانی در وان جکوزی سپری کنند، آب جکوزی سرد نشود و گرمای آب برای زمان طولانی حفظ شود.

ساکشن یا مکنده آب وان جکوزی

ساکشن دریچه ای است که کف جکوزی تعبیه شده است و آب را با مکش بالا به پمپ منتقل می کند و سپس پمپ جکوزی، آب را از ساکشن گرفته و با هوا مخلوط می کند و در نهایت توسط ماساژورها وارد وان جکوزی می کند. برای جلوگیری از مسدود شدن راه ساکشن معمولا روی دریچه توری قرار می دهند. هنگام استفاده از جکوزی مراقب باشید تا دهانه ساکشن با بدن شما و یا توسط اشیای دیگر گرفته نشود تا از آسیب دیدن پمپ جلوگیری شود. ساکشن از آپشن های ضروری جکوزی است.

تخلیه کن جکوزی

به راحتی می توان آب جکوزی های کوچکی که در خانه تعبیه می شوند را با تخلیه کن عوض کرد. تخلیه کن از اجزای جکوزی است که برای اینکه بتوانیم آب جکوزی را سریع پر و خالی کنیم از آن استفاده می کنیم. تخلیه کن در کف جکوزی قرار دارد و برای اینکه سرعت تخلیه آب در آن بیشتر باشد یک لوله متصل به پمپ دارد.

سنسور سطح سنج آب جکوزی

میزان آب ورودی جکوزی توسط یک حسگر سنجش می شود که آب از حد استاندارد بالاتر یا پایین تر نباشد، به این آپشن جکوزی سنسور سطح سنج آب گفته می شود. این حسگر از عملکرد پمپ زمانی که آب در حد پایین خود قرار دارد جلوگیری می کند. محل تعبیه این سنسور در قسمت پشتی وان جکوزی است که با علامت هشدار نشان داده می شود. برای داشتن عملکرد صحیحی از این سنسور نباید روی آن وسیله ای قرار دهید.

شیر هوا جکوزی

یکی دیگر از آپشن های جکوزی شیر هوا است. شیر هوا، میزان هوا و فشار آن در آب خروجی از ماساژورها را تنظیم می کند. برای بیشتر کردن فشار آب و افزایش مقدار هوا ، شیر هوا را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و برعکس اگر میخواهید میزان هوا کمتر شود شیر هوا را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. بنابراین کسانی که می خواهند برای آب درمانی از ماساژور جکوزی استفاده کنند، می توانند برای تاثیر بیشتر میزان هوا در آب را با شیر هوا بیشتر کنند در نتیجه فشار آب بیشتر خواهد شد.

تصفیه کننده آب از آپشن های جکوزی

معمولا از تصفیه کننده آب در سیستم استخرها استفاده می شود اما می توان در جکوزی خانگی که سیستم لوله کشی دارد نیز از تصفیه کننده ها بهره برد. عملکرد تصفیه کننده به این شکل است که آب از طریق پمپ وارد تصفیه کننده می شود و در آن مواد آلاینده و کثیفی های آب تصفیه می شود. این آب تمیز و تصفیه شده دوباره وارد پمپ می شود و با هوا ترکیب شده سپس با فشار به داخل وان باز می گردد.

 گند زدایی آب با ازن

از آپشن جدید که در  برخی جکوزی ها مدرن به کار می رود استفاده از ازن در گندزدایی است. از ازن در گندزدایی آب های آشامیدنی استفاده شده است که اثر بخشی آن از کلر بیشتر بوده است زیرا سرعت آن در گندزدایی بسیار بالاتر از سایر روش ها است. به همین دلیل در برخی جکوزی ها برای از بین بردن باکتری های موجود در وان جکوزی از ازن استفاده می شود. دستگاه ازن ساز هوای سرشار از ازن را از طریق شلنگ به آب داغ اضافه می کند و باعث گندزدایی می شود.

تاثیر آپشن های جکوزی در کاهش استرس

مجموع آپشن هایی که به آن اشاره کردیم این پتانسیل را دارند تا به کاهش استرس عاطفی و روانی کمک کنند. استفاده از جکوزی خانگی یکی از پیشنهادات روانشناسان است تا تنش ها و خستگی های روزانه را ازبین ببرد و به سلامت روح و روان فرد کمک کند. علاوه بر آن جکوزی آب گرم تسکین دهنده برای درد های عضلانی و مفصلی است و با عمل ماساژ که توسط جت جکوزی انجام می شود می تواند تا حد زیادی از پیشرفت بیماری های مفصلی جلوگیری کند.

قطعات و اجزای جکوزی ایده آل

در این مقاله سعی کردیم اجزا و آپشن های جکوزی را به شما معرفی کنیم. طراحان جکوزی برای راحتی بیشتر و لذت بردن از فضای جکوزی روز به روز آپشن های جدیدی به جکوزی اضافه می کنند. شما می توانید برای مشاهده مدل های جدید و به روز جکوزی به سایت آیرال سر بزنید و از طرح و مدل مختلف جکوزی و اسپا دیدن کنید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =