صفر تا صد ساخت جکوزی + انواع روش و نقشه ساخت در حمام {ساده و شیک}

ساخت جکوزی

جکوزی یک کالای لوکس برای نصب در آپارتمان ها، ویلاها و باغ ها محسوب می شود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. جکوزی در انواع مدل ها و ابعاد ساخته می شود. یک سری از جکوزی ها به صورت پیش ساخته با ابعاد معینی تولید می شوند که قابل حمل بوده و به صورت آماده عرضه می شوند. در مقابل جکوزی هایی وجود دارند که در محل مورد نظر طراحی و ساخته می شوند و نمی توان بعد از ساخت آنها را جابجا کرد. ساخت جکوزی روش های مختلفی دارد که آسانترین، سریعترین و مقرون به صرفه ترین گزینه خرید جکوزی خانگی آماده آنتی باکتریال و نصب آن است.

در این مقاله می خواهیم بیشتر با آن آشنا شویم پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع روش ساخت جکوزی خانگی

ساخت جکوزی به دو روش زیر امکان پذیر است:

  • ساخت با استفاده از جکوزی پیش ساخته
  • ساخت جکوزی به روش بنایی (استخری)

ساخت با استفاده از جکوزی پیش ساخته

این نوع جکوزی معمولا از جنس فایبرگلاس یا آنتی باکتریال ساخته می شود و بسته به سفارش مشتری و فضای موجود می تواند از تک نفره تا چند نفره ساخته شود. ساخت این نوع جکوزی مناسب برای آپارتمان ها و فضاهای کوچک است که به صورت آماده و پیش ساخته در کارخانه تولید شده و در محل مورد نظر نصب می گردد. این جکوزی را می توان از یک مکان به مکانی دیگر جابجا کرد.

به قیمت خرید کن!
خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده با قیمت مناسب و گارانتی معتبر ...
ارزانترین قیمت

ساخت جکوزی به روش بنایی (استخری)

این نوع جکوزی فضای بیشتری نسبت به جکوزی های پیش ساخته نیاز دارد. جکوزی خانگی استخری در داخل زمین ساخته می شود برای این منظور باید حفاری صورت گیرد، اما اگر قصد ساخت آن در طبقات بالاتر منزل دارید باید مقاومت سقف را بسنجید تا توانایی تحمل وزن جکوزی پر از آب را داشته باشد، در این حالت ارتفاع سطح زمین را ابتدا با سیمان و آجر به صورت یک پله بالا می آورند سپس حوضچه جکوزی را داخل آن می سازند. ساخت جکوزی استخری زمان زیادی می خواهد و همچنین به دلیل قرار گرفتن داخل زمین قابل حمل نیست.

استفاده از جکوزی پیش ساخته در ساخت جکوزی

یکی از راه هایی که می توان در راستای کاهش هزینه های ساخت جکوزی انجام داد استفاده از جکوزی پیش ساخته است. این جکوزی را می توان به صورت روکار و بدون هیچ تخریبی نصب و استفاده کرد. در روش نصب توکار میتوان به جای جکوزی های بنایی، از نوع پیش ساخته استفاده کرد و داخل محل گودبرداری شده با ظرفیت های چند نفره قرار داد. با این روش می توان با هزینه پایین تر و با صرف زمان کمی اقدام به نصب جکوزی کرد. جکوزی پیش ساخته را می توان با ابعاد و ظرفیت های مختلف سفارش داد.

شرکت آیرال این جکوزی ها را در ظرفیت های مختلف تولید می کند که از جنس فایبرگلاس و آنتی باکتریال بوده که از رشد قارچ و باکتری جلوگیری می کند. به همین دلیل برای نصب در محوطه باز نیز کاربرد دارد. جکوزی پیش ساخته را می توان هم به صورت توکار در داخل زمین کار گذاشت و هم به صورت روکار نصب کرد. به همین دلیل این جکوزی در ابعاد بزرگ در تراس ها و پشت بام منازل که امکان حفاری و ساخت جکوزی بنایی وجود ندارد به راحتی قابل نصب است و حتی می توان به صورت روکار و با بدنه ترموود آن را در محل مورد نظر نصب کرد.

جکوزی 8 نفره

جکوزی 8 نفره

نحوه ساخت، نصب و اجرای جکوزی پیش ساخته

نصب و اجرای این محصول بسیار آسان و راحت است و در کمترین زمان میتوان پیاده سازی کرد. همه تجهیزات لازم در کارخانه بر روی محصول نصب میشود و صرفا اتصالات لوله کشی و برق در محل مورد نظر برقرار میشود. پس از ثبت سفارش این محصول، هماهنگی های لازم برای ارسال و نصب انجام می شود و شما میتوانید در کمترین زمان و بدون تخریب و کنده کاری صاحب یک جکوزی حرفه ای شوید. استفاده از جکوزی مزایای فراوان جسمی و روحی دارد، بنابراین داشتن یک جکوزی خانگی خوب برای این روزها ضروری به نظر می رسد. اگر نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان آیرال تماس بگیرید. مشاوره کاملا رایگان است.

مزایای استفاده از جکوزی پیش ساخته

  • امکان سفارش سازی و ساخت طبق سلیقه مشتری
  • عدم نیاز به تخریب و کنده کاری
  • امکان ساخت در اشکال ظاهری متفاوت (جکوزی گرد، جکوزی گوشه یا مثلثی، مستطیلی و …)
  • امکان تولید در ظرفیت های چند نفره
  • امکان جابجایی بسیار آسان
  • نصب سریع و راحت
  • دارا بودن آپشن های مختلف
  • داشتن جنس آنتی باکتریال و مناسب فضای باز
  • استفاده به صورت توکار و روکار
  • استفاده از چوب ترموود برای ایجاد ظاهری زیبا
  • قیمت مناسب مقرون به صرفه بودن نسبت به جکوزی های بنایی

مراحل ساخت جکوزی بنایی و بلوک چینی

ساخت جکوزی خانگی را می توان با استفاده از دو روش انجام داد. یکی از این روش ها، ساخت جکوزی به صورت بلوک چینی است و روش دیگر استفاده از بتن ریزی است. در اکثر موارد ساخت جکوزی نیازی به بتن ریزی ندارد اما در مواردی که نیاز به بتن ریزی باشد مراحل ساخت آن با روش بلوک چینی کمی متفاوت خواهد بود.

تعیین محل ساخت جکوزی و نقشه برداری

اولین گام برای ساخت جکوزی خانگی انتخاب مکان احداث آن است. در این مرحله مساحتی که برای جکوزی اختصاص داده می شود مورد بررسی قرار می گیرد و سپس طراحی جکوزی توسط مهندسین صورت می گیرد. در این مرحله متناسب با فضای موجود، نقشه راه اندازی جکوزی اعم از محل قرارگیری آن و ابعادی که باید داشته باشد پیاده سازی می شود. به طور کلی در نقشه برداری ساخت جکوزی مساحت، عمق، شکل هندسی و سیستم تاسیسات جکوزی طراحی می شود.

ساخت جکوزی

زیرسازی و اجرای لوله کشی

در مرحله دوم بعد از انجام گود برداری، کف سازی با مصالح مناسب صورت می گیرد. سپس لوله کشی انجام می شود. انتقال آب به جت ها و تخلیه آب از جکوزی و همچنین سیستم تصفیه آب نیازمند لوله کشی صحیح است. برای داشتن یک جکوزی با کارایی درست، باید در انتخاب سایز لوله ها دقت شود تا فشار آب برای کارکردن جت ها مناسب باشد.از طرفی سیستم تصفیه آب در جکوزی بسیار مهم است تا آب جکوزی را همواره تمیز و سالم نگه دارد. در لوله کشی جکوزی از دو لوله آب گرم و آب سرد استفاده می شود.

اسکلت جکوزی

در این مرحله از ساخت جکوزی اسکلت جکوزی با آجر چینی صورت می گیرد. این کار باید توسط افراد حرفه ای انجام شود که به صورت یکدست دیده شود و سکویی هم برای ورود و خروج به جکوزی در آن تعبیه گردد. ساخت دیوارها می تواند با بتن و آجر و یا بلوک انجام شود.

ساخت جکوزی

اجرای نازک کاری

نازک کاری آخرین مرحله از ساخت جکوزی به حساب می آید که در آن بدنه جکوزی را سرامیک می کنند و در انتها آب بندی نیز برای جلوگیری از نشت آب و هدر رفت گرما انجام می شود. سرامیک کردن جکوزی با طرح ها و رنگ های مختلف قابل اجراست که برای زیبا شدن وان جکوزی انجام می شود.

مراحل ساخت جکوزی بتنی

اکثرا ساخت جکوزی های استخری نیازمند بتن ریزی نیستند اما در مکان هایی که نیازمند بتن ریزی برای ساخت جکوزی باشد مراحل ساخت آن کمی متفاوت خواهد بود. مراحل ساخت جکوزی بتنی به ترتیب زیر است:

  • گودبرداری محل مورد نظر
  • لوله کشی آب و نصب سیستم تصفیه آب
  • آرماتور بندی
  • اتصال خط لوله گاز
  • بتن ریزی
  • استفاده از سنگ آهک و ساخت محوطه جکوزی
  • عایق بندی کردن
  • شستشو با اسید
  • آب گیری کردن جکوزی

ساخت جکوزی

تجهیزات قابل نصب در ساخت جکوزی

جکوزی از تجهیزات مختلفی تشکیل شده است تا افراد بتوانند از استراحت کردن در داخل آن لذت ببرند و از خاصیت های درمانی آن نیز استفاده کنند. تجهیزات جکوزی توسط افراد متخصص باید نصب گردند. از جمله این تجهیزات مبدل حرارتی، پمپ جکوزی، حباب ساز، ایر جت، واتر جت، نورپردازی، فیلتر تصفیه، هیتر، کلید محافظ جان و … است.

هر کدام از این تجهیزات وظایفی را بر عهده دارند که شما در جکوزی کارایی آن را مشاهده می کنید. بعد از نصب این تجهیزات باید عملکرد جکوزی مورد آزمایش قرار گیرد تا اگر مشکلی داشت بر طرف گردد. در ساخت جکوزی می توان به دلخواه برخی از تجهیزات را به آن اضافه کرده و از آپشن های آن استفاده کنید. برای مثال می توان برای جکوزی سیستم صوتی و نورپردازی رنگی نصب کرد در این حالت می توان هنگام استفاده از جکوزی پخش موزیک همراه با رقص نور داشت که یک تجربه لذت بخش و آرامش دهنده بوجود می آورد.

جکوزی شیشه ای و آکواریومی کنجی

وان جکوزی

توجه به ظرفیت در ساخت جکوزی

در ساخت جکوزی یکی از مواردی که باید به آن دقت شود ظرفیت آن است. بسته به نیاز و سلیقه مشتری می توان ظرفیت جکوزی را از 1 نفره تا 10 نفره ساخت. معمولا جکوزی های که در منازل و در حمام ها مورد استفاده قرار می گیرد وان جکوزی تک نفره و یا وان جکوزی دو نفره هستند که به صورت پیش ساخته تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای افرادی که فضای بیشتری دارند برای مثال در باغ ویلاها که حیاط بزرگی دارند می توان اقدام به ساخت جکوزی کرد که در ظرفیت های جکوزی 4 نفره، جکوزی 6 نفره و جکوزی 8 نفره قابل اجراست. جکوزی با ظرفیت های بیشتر را می توان به صورت خانوادگی و یا با دوستان استفاده کرد و لحظات لذت بخشی در کنار خانواده سپری کرد.

تماس با آیرال

مزایای استفاده از جکوزی

از ویژگی های مثبت جکوزی ماساژ بدن با آب است که یکی از فواید جکوزی به حساب می آید. دراز کشیدن در وان پر از آب گرم جکوزی، که جت های جکوزی با فشار، مخلوط آب و هوا را به بدن وارد می کنند حس خوشایندی است که علاوه بر لذتی که دارد برای رفع خستگی ها و بهبود بیماری ها بسیار مفید است. افرادی که از دیسک کمر، آرتروز و گرفتگی عضلات رنج می برند با 20 دقیقه دراز کشیدن در آبگرم جکوزی، می توانند به بهبود علائم بیماری خود کمک کنند و احساس آرامش و رفع خستگی های روزمره را داشته باشند.

از مزایای دیگر استفاده از جکوزی رفع بی خوابی و افزایش ضربان قلب و بهبود گردش خون است.

هزینه ساخت جکوزی

هزینه ساخت جکوزی خانگی به عوامل مختلفی بستگی دارد به همین دلیل به طور دقیق نمی توان هزینه ساخت جکوزی را برآورد کرد، زیرا هر پروژه ای از نظر محل احداث، ابعاد، ظرفیت و مواد و تجهیزات به کار رفته با یکدیگر متفاوت است. عواملی مانند تعداد جت های به کار رفته، عایق بندی، امنیت جکوزی، سیستم صوتی و نورپردازی و غیره از نظر قیمتی تفاوت های زیادی ایجاد می کند. می توان گفت هزینه ساخت جکوزی تا حدود زیادی به در خواست های مشتری بستگی دارد و اینکه تا چه حدی امکانات برای جکوزی خود می خواهد. هرچه آپشن های جکوزی بیشتر باشد هزینه ساخت جکوزی نیز بیشتر خواهد شد. همچنین جکوزی هایی که ظرفیت بالایی داشته باشند قیمت بالاتری دارند. ار طرفی کیفیت ساخت و مصالح به کار رفته در ساخت جکوزی نیز در هزینه ساخت آن موثر است. قیمت جکوزی بنایی نسبت به قیمت جکوزی پیش ساخته هزینه بیشتری دارد.

ساخت جکوزی در فضاهای باز

مسلما آبتنی در فضای باز بسیار لذت بخش تر از محیط بسته و کوچک است. همچنین به دلیل داشتن فضای بیشتر می توان جکوزی با ظرفیت چند نفره ساخت. جکوزی فضای باز را می توان در حیاط و یا در باغ ساخت و در طبیعت و زیر نور خورشید استفاده کرد. در ساخت جکوزی فضای باز باید از موادی برای ساخت استفاده کرد که در برابر عوامل محیطی مثل آفتاب، باران و غیره مقاومت داشته باشد و از طرفی نگهداری جکوزی فضای باز نیز نسبت به جکوزی های محیط بسته نیازمند دقت بیشتری است.

خرید و قیمت جکوزی ویلایی

سیستم گرمایش و سیستم تهویه جکوزی فضای باز باید قوی تر باشد تا بتواند در فضای آزاد دمای آب را حفظ کند. همچنین سیستم تصفیه نیز باید بتواند آب را در فضای  باز به خوبی تصفیه کرده و تمیز نگه دارد. نکته دیگر  که بعد از ساخت جکوزی در فضای باز باید رعایت شود استفاده از پوشش جکوزی است که بعد از اتمام کار جکوزی، روی آن کشیده شود تا از کثیف شدن و رشد جلبک و باکتری در آن جلوگیری کند. این پوشش می تواند از جنس پارچه، پلی استر و غیره باشد.

بهترین مارک و برند جکوزی

ساخت وان جکوزی خانگی آسان و سریع

تحقیقات انجام شده نشان داده است که استفاده از جکوزی و قرار گرفتن در معرض آب گرم در رفع خستگی و بهبود علائم بیماری هایی مانند آرتروز،کمردرد و غیره بسیار موثر است. از این رو می توان گفت جکوزی می تواند به عنوان وسیله ای برای آبدرمانی محسوب شود. به همین دلیل ساخت جکوزی به عنوان فرآیندی برای بهبود سلامتی است و هر چند ممکن است هزینه بالایی داشته باشد اما به دلیل فوایدی که دارد بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. شرکت آیرال یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید و ساخت انواع جکوزی و وان حمام است. پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به ساخت جکوزی های استخری حتما از جکوزی های پیش ساخته شرکت آیرال دیدن کنید و از نزدیک کیفیت و زیبایی آن را ببینید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جکوزی و تجهیزات متنوع آن با مشاورین آیرال تماس بگیرید.

خواندنی ها

تماس با آیرال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =